۲۶۸۰۱۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دلیل عدم جذب فارغ‌ التحصیلان به بازار کار

یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه یک ششم مشاغل کشور سخت و زیان آور است، ضعف و نبود ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه‌ها و بازار کار را موثرترین دلیل عدم جذب کارجویان و فارغ التحصیلان به بازار کار دانست.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه یک ششم مشاغل کشور سخت و زیان آور است، ضعف و نبود ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه‌ها و بازار کار را موثرترین دلیل عدم جذب کارجویان و فارغ التحصیلان به بازار کار دانست.

حمید حاج اسماعیلی اظهار کرد: از گذشته ضعف جدی بین مراکز دانشگاهی و بازار وجود داشت و به دلیل عدم ارتباط تنگاتنگ، فارغ التحصیلان پس از خروج از دانشگاه‌ها، توانایی و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست نمی آوردند به همین دلیل کارفرمایان از جذب آنها امتناع می کردند.

وی افزود: سالهای سال نقدهای متعددی در این خصوص و رفع این مشکل مطرح ‌شد که خلق دانشگاههای علمی کاربردی یکی از آنها به شمار می‌رود لذا باید بپذیریم که نمی‌توان صرفا دانش تئوری را در دانشگاهها آموخت و بعد به صورت موثر و کارآمد آن را در بازار کار استفاده کرد.

به گفته این کارشناس بازار کار، وجود کارگاههای آموزشی علمی و ارتباط با بازار کار یکی از گام‌های تکمیل کننده دانشگاهها هست که ورود فارغ التحصیلان به بازار کار را تسهیل می‌کند.

حاج اسماعیلی با متفاوت خواندن فلسفه مراکز فنی و حرفه‌ای با دانشگاهها و ماموریت‌ آنها، ‌افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای معمولا مسئولیت آموزش مشاغل غیر آکادمیک و عمومی را برعهده دارند و افراد را برای کارهایی که نیازمند دانش تئوریک بلند مدت و خاص نیست، آموزش می‌دهند.

وی بیان کرد: در ایران بیش از ۶۰۰۰ شغل تعریف شده که بسیاری از آنها استاندارد نیست و بر اساس آمارهای سازمان تامین اجتماعی، یک ششم همین تعداد مشاغل، سخت و زیان آور است که نشان می‌دهد بنگاهها و فضاهای کسب و کار چندان استاندارد نیست که مشاغل را در زمره کارهای سخت و زیان آور تعریف می‌کند در حالی که این امر به نیروی انسانی و سرمایه‌های مادی کشور آسیب می‌زند.

کارشناس بازار کار متذکر شد: از آ‌نجا که برنامه‌ریزی کلان کشور برای تربیت و جذب کارجویان در جهت اثرگذاری و بهره‌وری بازار کار منسجم و هماهنگ نیست با خیل عظیم بیکاران روبه رو هستیم و سرمایه‌هایی که برای آموزش آنها هزینه بسیاری صرف شده ثمردهی لازم را ندارد.

حاج اسماعیلی افزود:هرچه تلاش کنیم مشاغل را استاندارد و متناسب با بازار کار تعریف کنیم و با ابزارها و امکانات خود به سمت کیفی سازی و بهینه سازی‌ آن برویم اثرات آن در بازار کار بیشتر و افراد پس از آموزش و تربیت جذب بازار کار می‌شوند.

به گفته وی، بازنگری جدی برای هدفمند کردن تربیت نیروی کار در کشور به منظور رونق بیشتر بازار کار امری ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج