جاباما
۲۶۸۱۹۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

محبت کنید، اضطرابتان کم می شود!

اضطراب از جمله مشکل های روان شناختی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند و انگار خوراک روزانه زندگی مدرن شده اند.

هفته نامه زندگی مثبت: اضطراب از جمله مشکل های روان شناختی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند و انگار خوراک روزانه زندگی مدرن شده اند.

محبت کنید، اضطرابتان کم می شود

در یک مطالعه مشخص شد انجام اعمال محبت آمیز می تواند به افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی کمک کند. راحت تر با دیگران معاشرت کنند. افرادی که در این مطالعه شرکت کردند در ۳ گروه به مدت ۴ هفته مورد مطالعه قرار گرفتند. یک گروه محبت می کردند مثل اینکه ظرف های هم اتاقی شان را می شستند.

گروه دیگر در فعل و انفعالات گوناگون اجتماعی بدون اعمال محبت شرکت می کردند. گروه سوم هیچ کار خاصی انجام نمی دادند و گروه کنترل بودند. بعد از پایان مطالعه افرادی که محبت می کردند نسبت به افرادی که در تعاملات اجتماعی شرکت می کردند احساس بهتری داشتند.

محبت کنید، اضطرابتان کم می شود!

مکمل غذایی، اضطراب را کم می کند

مکمل های غذایی که شامل گل های وحشی یا ترکیبی از لیزین و آرژنین هستند می توانند در کاهش اضطراب موثر باشند. گل گاوزبان و بهار نارنج می توانند نقش آرامبخش را داشته باشند. ضمن اینکه مکمل هایی هم از این مواد تهیه شده که قابل استفاده است. مکمل ها معمولا بدون عوارض جانبی جدی و با آثار متوسط عمل می کنند.

اضطراب اجتماعی با سطح بالای سروتونین مرتبط است

اختلال اضطراب اجتماعی با سطوح بالای سروتونین در مغز مرتبط است نه با سطح پایین آن که پیش تر تصور می شد. افرادی که دچار اضطراب اجتماعی هستند نوروترنسمیتر سروتونین را بیشتر تولید می کنند. هرچه تولید سروتونین بیشتر باشد، اضطراب بیشتری ایجاد می شود. نتیجه این است که در کمال تعجب اضطراب اجتماعی اغلب با داروهایی ماند فلوئوکستین و سرترالین درمان می شود. داروهای محرک درواقع سطح سروتونین مغز را افزایش می دهند.

غذاهای تخمیری اضطراب را کاهش می دهند

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد غذاهای تخمیرشده اضطراب اجتماعی را کاهش می دهند. فواید این نوع غذاها بیشتر متوجه افرادی است که روان رنجوری دارند. افراد روان رنجور مستعد اضطراب بیشتری هستند. غذاهای تخمیرشده که می توانند جزو رژیم غذایی باشند شامل شیر، پنیر، ماست و نان است. این غذاها به طور معمول شامل پروبیوتیک هاست که منافع زیادی دراد.

اضطراب مسری است

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد اضطراب مسری است و می تواند از والدین به فرزندان سرایت کند. طبیعت واگیردار افکار و رفتارهای اضطرابی بیشتر از تاثیرات ژنتیک وجود دارد. کودکان مضطرب هم می توانند اضطراب را به پدر و مادرشان منتقل کنند حتی زمانی که آنها اضطراب اولیه ندارند.

پروبیوتیک ها اضطراب را کم می کنند

نتایج اولیه مطالعه ای که تاکنون در این زمینه انجام شده نشان می دهد مصرف پروبیوتیک ها اثر ضداضطرابی دارد. محققان دانشگاه آکسفورد در یک کارآزمایی بالینی کشف کرده اند. پروبیوتیک ها می توانند سطح اضطراب را کاهش دهند. غذاهای حاوی باکتری های پروبیویتک ارزش تغذیه ای بالایی دارند و تاثیر مثبت پروبیوتیک ها مانند استفاده از داروهای ضدافسردگی و ضداضطراب است.

محبت کنید، اضطرابتان کم می شود!

ورزش و آرامش اضطراب را کم می کند.

تکنیک های تمدد اعصاب و ورزش می توانند در درمان اضطراب اجتماعی، ناراحتی و ترس از موقعیت های اجتماعی و ترس از قضاوت شدن مفید باشند. تحقیقات جدید نیز این موضوع را ثابت کرده چون این درمان ها باعث تغییر رویکرد مردم از درک جهان می شود. افراد بعد از ورزش و تمدد اعصاب کمتر سیگنال های اجتماعی بی طرفانه را به عنوان تهدید تفسیر می کنند، کاری که افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی اغلب انجام می دهند.

شاید اضطراب را از والدینتان به ارث برده باشد

فعالیت بیش از حد شبکه نواحی مختلف مغز در چگونگی به ارث بردن اضطراب و افسردگی از والدین موثر است. این شبکه از ۳ منطقه در مغز تشکیل شده تا پاسخ به ترس را کنترل کنند. نتایج یک مطالعه نشان داده حدود ۳۵ درصد تفاوت در اضطراب با سابقه خانوادگی توضیح داده می شود.

بی تحرکی با اضطراب مرتبط است

یک پژوهش جدید نشان داده نشستن در تمام طول روز با افزایش اضطراب مرتبط است. فعالیت های کم انرژی مانند تماشای تلویزیون، نشستن پشت رایانه و بازی های رایانه ای همگی با اضطراب مرتبط است. علت این ارتباط می تواند به اختلال خواب، متابولیسم ضعف یا روگردانی اجتماعی مربوط باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج