جاباما
۲۶۸۲۷۰
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

مجری دلواپس نامزد انتخابات می شود؟

وحید یامین پور در سال های ۸۷ و ۸۸ یکی از سرشناس ترین مجری های سیاسی سیما بود؛ کسی که با برنامه «دیروز، امروز، فردا» نامش را سر زبان ها انداخت و حسابی مشهور شد. او که این روزها در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، وابسته به حوزه سازمان تبلیغات اسلامی ریاست می کند.

هفته نامه تماشاگران امروز: وحید یامین پور در سال های 87 و 88 یکی از سرشناس ترین مجری های سیاسی سیما بود؛ کسی که با برنامه «دیروز، امروز، فردا» نامش را سر زبان ها انداخت و حسابی مشهور شد. او که این روزها در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، وابسته به حوزه سازمان تبلیغات اسلامی ریاست می کند، در روزهای پر التهاب سال 1388،^ خیلی ناگهانی از برنامه «دیروز، امروز، فردا» جدا شد و در حالی که گفته می شد قرار است ریاست صدا و سیمای اصفهان را بر عهده بگیرد، از تلویزیون رفت.

او بعدها و در شروع برنامه های شبکه تلویزیونی افق وابسته به موسسه فرهنگی اوج، با این شبکه ارتباط نزدیکی داشت و حتی شایعاتی درباره حضورش در هسته اصلی گروه موسس این تلویزیون دیجیتال بر سر زبان ها بود اما تنها نقشی که از او دیده شد، اجرای برنامه ای به نام «شاهد عینی» بود که پرونده های تاریخی انقلاب اسلامی را بر اساس روایات شاهدان عینی روی آنتن شبکه افق برد.

یامین پور کارش را در صدا و سیما از شبکه رادیویی جوان در دوره مدیریت شهرام گیل آبادی، آغاز کرد و تا مقام مدیر سرویس فرهنگ و اندیشه این رادیو پیش رفت. البته همکارانش می گویند او و گیل آبادی در آن روزها، رابطه خوبی با هم نداشته اند و البته تقریبا همزمان از آن شبکه جدا شدند.

پس از آن او مسیر سمت های دولتی را در دوران اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در پیش گرفت. در سال 85 یامین پور نفر دوم کمیته رسانه ای مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بود. علیرضا ذاکر اصفهانی رییس وقت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در دوره احمدی نژاد این مسئولیت را به اسماعیلی و یامین پور داد. آنها در دفتری در ساختمان پاستور در کنار گروهی از رسانه های تیم های احمدی نژاد قرار گرفت.

مجری دلواپس نامزد انتخابات می شود؟

یامین پور همراه با افرادی چون احمدزاده که بعدها استاندارد فارس شد، عطا بیگدلی و علی جعفری که سایت رجا نیوز را راه اندازی کردند، عبدالرضا داوری که بعدها مدیر صندوق بازنشستگی صنایع مس کرمان شد و هنوز هم از نزدیکان به احمدی نژاد است و روزنامه نگاران اصول گرای تندرویی چون حامد طالبی، حسن روزی طلب و در کنار افراد معتدل تری چون احسان صالحی و محمد حسین رنجبران برای تیم دولت، محتوای رسانه ای و احتمالا استراتژی تعیین می کردند.

بعد از این بود که یامین پور مجری برنامه «دیروز، امروز، فردا» شد و همچنان با دوستان رسانه ای همفکرش این برنامه را پیش می برد. برنامه ای که تا مناظره جنجالی جوانفکر و رسایی بر سر مشایی ادامه داشت اما دفاع آن روز جوانفکر از مشایی در رسانه ملی و روی آنتن زنده، جنجال های بسیاری همراه داشت، به طوری که شایعه شد مقامات عالی رتبه از این اتفاق دلخور شده اند. پس از آن برنامه، محمد حسین رنجبران دوست سال های قبل یامین پور به جای او اجرای این برنامه را بر عهده گرفت.

یامین پور بعد از این اتفاق کمتر در رسانه ملی دیده شد اما همچنان مواضع تندش از سوءاخلاق داشتن یک روزنامه نگار آن ور آبی تا درگیری مجازی با نوه های امام خمینی (ره) ادامه داشت.

او مشی انتخاباتی اش، دفاع ازت سعید جلیلی و پیروی از گفته های آیت الله مصباح یزدی و نزدیک به مواضع جبهه پایداری است و حالا شایعه شده یکی از گزینه های این جبهه برای حضور در انتخابات اسفندماه مجلس است. یامین پور دکترای حقوق دارد و شاید با تجربه پیشینی که احزاب از اقبال عمومی مردم نسبت به رأی دادن به چهره های دیده شده در تلویزیون دارند، برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی روی او برنامه ریزی کرده اند.

حتی در سایت های مختلف نوشته شده که او از زادگاهش یعنی دزفول کاندیدای انتخابات مجلس می شود اما خودش در این باره به «تماشاگران امروز» می گوید: «راستش فعلا برنامه ای برای کاندیداتوری در مجلس ندارم ولی این را با اطمینان می گویم که از دزفول کاندیدای مجلس نمی شوم.»

او قرار مصاحبه از پیش تعیین شده با «تماشاگران امروز» را هم به دلیل مشغله های کاری اش رد کرد تا خیلی از سوال های نپرسیده مان از این مجری تلویزیونی که احتمالا می خواهد شانسش برای سیاستمدار شدن را آزمایش کند، همچنان بی پاسخ بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادمین محترم شما با دلواپسین مشکلی داری؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • صابر

        ادمين هم مثل خيلي خيلي زياد افراد تو جامعه ( يعني همه ملت به غير اونايي كه سرشون رو زير آب كردن ) با دلواپس هاي و بيخيالين به زندگي مردم مشكل دارن !

      • حسین

        بله مشکل داره ، به شما ربطی داره ؟! گردن کلفتی میکنی ؟!

    • بدون نام

      غیر ممکن نیست ، عقل مردم به چشمشونه

    • حسین

      رای دادن به انسان های که معلومه آینده مملکت رو به نابودی میکشند خیانت به همه مردم هست

      به والله حق الناسه !

      دوست عزیزی که با رای شما ما 8 سال بدبخت شدیم ! گناه تک تک اون جوون های بیکار ؛ خانواده های رنج دیده و ... به گردن شماست

      اگه به خدا اعتقاد دارید بدونید که همه این رای دادن ها یک روز سوال میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج