۲۶۸۴۷۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

حق‌ شناس خطاب به بذرپاش: مقصريد

روز گذشته محمدجواد حق‌شناس، استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، با مهرداد بذرپاش، نماینده مجلس، در دانشگاه صنعتی شریف و درباره موضوع مجلس آینده و نسبت آن با دولت مناظره کردند.

روزنامه شرق: روز گذشته محمدجواد حق‌شناس، استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، با مهرداد بذرپاش، نماینده مجلس، در دانشگاه صنعتی شریف و درباره موضوع مجلس آینده و نسبت آن با دولت مناظره کردند.

مهم‌ترین بخش سخنان بذرپاش و حق‌شناس در این مناظره را به نقل از تسنیم، در ادامه می‌خوانید:

حق‌شناس:

همان‌طور که رئیس‌جمهور گفتند بهترین مجلس انقلاب تاکنون مجلس اول است که در آن شرایط جزء پرکارترین، تواناترین، شجاع‌ترین و عامل‌ترین مجلس‌ها به شمار می‌رود و در آن مقطع شورای نگهبان نیز وجود نداشته است.

‌ مجلس نهم در برهه‌ای کار خود را آغاز کرد که با توجه به رویکردهایی که در مجلس و دستگاه‌های نظارتی وجود داشت، شاهد حضور ٩٥ درصدی نمایندگان محافظه‌کار در این مجلس هستیم. کارشکنی‌های قبل از انتخابات باعث شد شاهد حضور انگشت‌شمار اصلاح‌طلبان در این مجلس باشیم
‌ من نیز مانند آقای بذرپاش معتقدم مجلس نباید وکیل‌الدوله باشد و بنده هم با استاندارد دوگانه موافق نیستم، البته با بررسی دو بازه زمانی می‌توانیم رفتار و عملکرد این مجلس را نسبت به دولت قبل و فعلی مقایسه کنیم. آیا برخی از نمایندگان مجلس در آن دوران وکیل‌الدوله نبودند؟ ما خوشحالیم از اینکه نمایندگان از وزرا سؤال می‌کنند و مسئولان را برای دفاع از منافع ملی به بازخواست می‌کشند، اما آیا آقای جلیلی به عنوان مسئول پرونده هسته‌ای یک بار حاضر شد به سؤال‌های نمایندگان در مجلس پاسخ دهد؟

آیا آقای احمدی‌نژاد نمی‌گفت بنده ٢٤ میلیون رأی دارم و یک نماینده ١٠ هزار رأی؟ مگر ما یادمان رفته که معاون‌اول رئیس‌جمهور سابق که اکنون در زندان است خود اعلام کرده بود که از ١٧٦ کاندیدا حمایت مالی کرده است تا با حضور در مجلس از دولت حمایت کنند؟ با این سؤا‌ل‌‌ها می‌بینیم که وکیل‌الدوله چه کسی است، اما ما می‌بینیم همین افرادی که در مقابل عملکرد دولت فریاد می‌زنند در برابر دولت قبل ساکت شدند؛ پس شما دارید با استاندارد دوگانه رفتار می‌کنید و ممکن است وکیل‌الدوله باشید.

نگاه آقای مطهری درباره حصر، نگاهی است که اصلاح‌طلبان دارند و شاید بنده اگر قرار باشد به نحوه حرکت او نمره دهم، نمره‌ای بالاتر از معدود نمایندگان اصلاح‌طلب در این زمینه به او می‌دهم.

‌ شما و مجلس نهم به اعتقاد بنده در خلق اوضاع کنونی و شرایطی که احمدی‌نژاد ایجاد کرد مقصر هستید. دولت فعلی وقتی روی کار آمد که میزان رشد اقتصادی کشور ٩‌ درصد بود و مردم تورمی ٤٠ درصدی را تجربه می‌کردند. مجلس نیز باید مسئولیت کوتاهی‌های خود را در این بخش بپذیرد.

‌بنده زمانی که نشریه آقای رسایی را بستند، انتقاد کردم و گفتم نباید درِ نشریه‌ای را بست، حتی اگر مربوط به آقای رسایی باشد. رسانه باید منتقد باشد و نماینده مجلس باید شجاع، نترس و سالم باشد. این‌گونه نباشد که به واسطه پول فلان معاون رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شده باشد. شما خود نماینده هستید و روزنامه دارید چرا از حقوق خبرنگارانی که بازداشت شدند، دفاع نکردید و چرا مطلبی در دفاع از آنها نگفتید؟

‌ بنده اگر نماینده شوم حتما سؤال می‌کنم چرا برخی از نهادها مالیات نمی‌دهند و چرا با برخی از نهادها به شکل متفاوت‌تری رفتار می‌شود؟ بنده اگر نماینده شوم حتما سؤال می‌کنم این میزان قاچاق کالایی که وجود دارد به چه دلیل است و مسائل مهم این قضیه را دنبال می‌کنم. اینکه نیروهای مرزی ما چگونه عمل می‌کنند که چنین آمارهایی از کالاهای قاچاق دیده می‌شود، از کجا نشئت می‌گیرد.

بذرپاش:

‌ به برکت اختلاف اصولگرایان، یکی از کاندیداهای مورد علاقه شما با آرای بیشتر از ٢٠٠ هزار رأی به دولت راه یافت، اما این دلیل نمی‌شود که شما رئیس‌جمهوری را که ٢٤ میلیون رأی داشت، رئیس‌جمهور ندانید.

‌تا کی قرار است بگوییم این مشکلات مربوط به گذشته است؟ پس کی قرار است مسئولیت امور را خودمان برعهده بگیریم؟

‌شما و دوستان‌تان امروز عملکرد و مدیریت آقای لاریجانی را تأیید می‌کنید و برخی دوستان شما برای ایشان نامه فدایت شوم می‌نویسند.

‌به اعتقاد شما آقای جلیلی انشا می‌نوشت؟ قطعا انشانوشتن بهتر از دیکته‌نوشتن است. اگر معتقديد عملکرد این تیم هسته‌ای زیر نظر رهبری است، پس عملکرد آقای جلیلی و دوستان‌شان نیز زیر نظر رهبری بوده است.

‌ چرا شما آقای حق‌شناس درباره افزایش چند میلیارد دلاری قاچاق کالا انتقادی نمی‌کنید؟

‌ معتقدیم همان‌طور که نمایندگان نباید از مراکز فساد پول بگیرند خبرنگاران نیز چنین اجازه‌ای ندارند که از افرادی نظیر مسعود بهنود در بی‌بی‌سی پول بگیرند.

‌ آقای حق‌شناس اگر برای شما فقط موضوع حصر مهم است برای ما موضوع تورم، رکود، نگه‌داشتن عزت ملت، فشاری که به مردم وارد می‌شود، بی‌کاری، ازدواج و حفظ دستاوردهای هسته‌ای همه مهم است.

‌ امروز به ما می‌گویند که چرا از این دولت انتقاد می‌کنید و این در حالی است که شما حتی حاضر به پذیرفتن دولت قبل نشده‌اید.

‌ امروز نهادهایی مانند قرارگاه‌ خاتم مالیات می‌دهند و مالیات‌ندادن جایگاهی مانند آستان قدس به دلیل فرمان امام(ره) است، زیرا این مسئله در مجلس مطرح و بررسی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیات

      اقای بذر پاش ملت خوب قضاوت میکنندوبیدارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج