۲۶۸۵۲۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

طارمی؛ مردی که خودش را قیچی کرد

مهاجم ملی پوش پرسپولیسی ها در بازی این تیم در مقابل استقلال اهواز به طرز عجیب و غریبی موقعیت های متعددی را از دست داد، موقعیت هایی که به قول خیلی ها اگر وی به گل تبدیل می کرد بار خود را برای آقای گلی می بست.

ورزش سه: با ارزش ترین بازیکن لیگ برتر و البته تیم ملی در در سال ۹۴، در بازی تیمش در مقابل استقلال اهواز به پیروی از سنت بازی های این فصل پرسپولیس، موقعیت های فوق العاده ای را از دست داد، طارمی و دیگر بازیکنان این تیم گویا هنوز ایمان نیاورده اند که بزرگترین رمز ماندگاری در ذهن هواداران فوتبال، به هدف نشاندن این توپ هاست که آنها به راحتی آب خوردن از دست می دهند.

ایجاد فرصت و خراب کردن آن

طارمی که با حرکات انفجاری خود هر چند دقیقه یکبار هواداران و بیننده های تلویزیونی را به وجد می آورد از آن دسته مهاجمانی است که با نوع بازی خود برای خود و سایر همبازیانش ایجاد موقعیت می کند. وی بارها این عمل خود را در بازی های این تیم نشان داد و از مهاجمانی به شمار نمی رود که موقعیت های ایجاد شده توسط دیگران را هدر دهد، اغلب موقعیت هایی که توسط طارمی از دست رفت توسط خودش ایجاد شده بود.

طارمی؛ مردی که خودش را قیچی کرد

خستگی باقی مانده از تیم ملی؟

مهاجم آینده دار پرسپولیسی ها که در آخرین بازی تیم ملی نیز به گل زنی پرداخت، با تعلل خود در زدن ضربات آخر خیلی از بیننده ها و کارشناسان را به این فکر انداخت که شاید سفر به گوام و حضور ۷۰ دقیقه ای وی در آن بازی باعث خستگی مفرط وی شده تا نتواند در این دیدار مطابق انتظارات ظاهر شود.

طارمی؛ مردی که خودش را قیچی کرد

باقی ماندن تا پایان به امید آقای گلی

البته در این بازی و علیرغم خراب کردن فرصت های بوجود آمده توسط این بازیکن، برانکو وی را تا پایان در زمین نگه داشت تا نشان دهد اعتماد ویژه ای به این بازیکن دارد و از طرفی نیز می خواهد تا وی با استفاده از موقعیت هایش بتواند جای پای خود را در صدر جدول گلزنان محکم کند و از نظر روحی و روانی نیز در سطح به عنوان مهاجم اصلی این مربی و عصای دست او، از نظر روحی و روانی در سطح بالایی قرار بگیرد.

طارمی؛ مردی که خودش را قیچی کرد

هشت فرصت و تنها یک گل

در این قسمت می پردازیم به موقعیت هایی که توسط این مهاجم به دست آمد و البته تنها یکی از آنها به گل تبدیل شد، به غیر از آن گل او در این بازی ۷ موقعیت در محوطه جریمه حریف داشت، موقعیت هایی که می توان گفت حداقل ۴ تا از آنها به صورت تک به تک بود و یک فرصت استثنایی برای پرسپولیس محسوب می شد، موقعیت هایی که هرکدام از آنها می تواند یک تیم را خوشبخت کند.

طارمی؛ مردی که خودش را قیچی کرد

دقیقه ۲۰ - اولین فرصت جدی مهدی طارمی، توپی بود که توسط دروازه بان حریف برگشت داده شد و جلوی پای وی افتاد او نیز به سرعت این توپ را به گل تبدیل کرد، با شوتی که با برخورد به تیرک وارد دروازه رفت.

دقیقه ۳۰ - این اولین فرصت این مهاجم، پس از گلی بود که به ثمر رساند، وی بیرون از محوطه جریمه اهوازی ها صاحب توپ شد و ضربه آرام خود را روانه دروازه حریف کرد اما پرویز کریمی با شیرجه ای ایم توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳۸ - وی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه محکم خود را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ نیز توسط دروازه بان استقلال اهواز دفع شد.

دقیقه ۴۸ - در ابتدای نیمه دوم که می توانست بهترین نیمه بازی در زندگی ورزشی طارمی باشد، این بازیکن در موقعیتی که بر اثر سرعت بالای این مهاجم به دست آمد به نوعی می توان گفت او را در موقعیتی استثنایی و تک به تک قرار داد، او با ضربه ای محکم به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۶۶ - طارمی بازهم با استفاده از پاس پشت مدافعین هم بازیانش خود را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما ضربه روپای وی که با پای چپ نواخته شد از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۰ - مهمترین دلیل منتقدان طارمی در این بازی که عنوان می کنند ساق های وی خسته بود در این صحنه اتفاق افتاد، در فعل و انفعالاتی توپ به طارمی رسید اما او که در محوطه شش قدم حضور داشت نای زدن توپ را نداشت و این توپ از روی پای او عبور کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷ - این فرصت دقایق پایانی نیز یکی دیگر از خطرهایی بود که می توانست یک گل جذاب برای پرسپولیسی ها باشد اما بازهم توسط این مهاجم از بین رفت. وی با عبور از خط دفاعی آبی ها توانست مطابق معمول این بازی با پرویز کریمی در موقعیتی تک به تک قرار گرفت اما او این توپ را به صورت چیپ از کنار دروازه آبی های اهواز به بیرون زد.

دقیقه ۱+۹۰ - طارمی بازهم ایجاد موقعیت کرد اما این بار دیگر او انگیزه ای برای گل زنی نداشت و ضربه محکم او درحالی فرصتی فوق العاده محسوب می شد را پرویز کریمی دفع کرد تا این بازیکن دیگر خودش هم به آه و فغان از موقعیت های از دست رفته اش بیفتد.

با توجه به تمام مسائل عنوان شده باید گفت مهدی طارمی عملکردی بسیار خوب در تیم ملی ۹۴ (که برای اولین بار در آن به میدان رفت) و پرسپولیس داشته توانسته نام خود را به عنوان بهترین گلزن حال حاضر فوتبال ایران ثبت کند.

طارمی تاکنون با ۷ گل زده خود را به عنوان آقای گل فعلی لیگ برتر معرفی کرده است و با حضور در ۷ بازی از ۱۰ بازی تیم ملی در سال ۹۴، ۵ بار دروازه حریفان را باز کرد و ۳ بار نیز پاس گل ارسال کرد و نام خود را به عنوان ارزشمندترین بازیکن حال حاضر تیم ملی ثبت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پرچم بوشهر همیشه بالاستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج