۲۶۸۶۸۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سگ رباتیک گوگل در اختیار نظامیان

گفته می شود که نیروهای نظامی، قابلیت های اسپات را برای گذشتن از زمین های ناهموار همانند تپه، جنگل و حتی بخش هایی از شهر مورد آزمایش قرار داده اند.

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: رباتی به نام «اسپات» که به دست شرکت «بوستون دینامیکس» ساخته شده در پیکر یک سگ طراحی شده و حدود یک سال پیش معرفی شد و سپس خبر رسید که در صورت ضربه وارد شدن به اندامش، می تواند تعادل خودش را حفظ کند.

سگ رباتیک گوگل در اختیار نظامیان

اکنون خبر می رسد که شرکت یاد شده، «اسپات» را در ماه سپتامبر یک هفته به نیروهای نظامی سپرده تا به او آموزش هایی داده و از آن استفاده نمایند.

گفته می شود که نیروهای نظامی، قابلیت های اسپات را برای گذشتن از زمین های ناهموار همانند تپه، جنگل و حتی بخش هایی از شهر مورد آزمایش قرار داده اند. نحوه کنترل کردن این سگ رباتیک هم به این صورت بوده که از فاصله ای ۵۰۰ متری توسط یک لپ تاپ و یک دسته کنترلر مورد هدایت قرار گرفته است. نیروهای نظامی خبر می دهند که کنترل «اسپات» به حدی ساده بوده که حتی یک کودک ۴ ساله هم قادر به انجام آن است.

خبر می رسد که در هنگام آموزش ها، نیروهای نظامی به اسپات یاد داده اند که در هنگام رسیدن به یک نقطه، ابتدا صبر کرده و به خوبی اطراف خود را مورد بررسی قرار داده و سپس وارد نقطه ای دیگر شود. به نظر می رسد این آزمایشات و آموزش ها صورت گرفته اند تا مشخص گردد که آیا در آینده نیروهای نظامی قادر به استفاده از این سگ رباتیک هستند یا خیر. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۳، شرکت بوستون دینامیکس از سوی گوگل خریداری شد و اکنون از زیر مجموعه های آلفابت به شمار می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج