جاباما
۲۶۸۸۱
۷ نظر
۵۰۷۰
۷ نظر
۵۰۷۰
پ

مسابقه قهرمانی پرتاب تخم مرغ!

یکی از مسابقات عجیب و غریب دنیا، هر سال در شهر سواتون انگلیس برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که در آن حوادثی جالب و دیدنی اتفاق می‌افتد و شرکت‌کنندگان این مسابقه باید برای برنده شدن با تخم‌مرغ دست و پنجه نرم کنند.

مسابقه قهرمانی پرتاب تخم مرغ!



برترین ها: یکی از مسابقات عجیب و غریب دنیا، هر سال در شهر سواتون انگلیس برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که در آن حوادثی جالب و دیدنی اتفاق می‌افتد و شرکت‌کنندگان این مسابقه باید برای برنده شدن با تخم‌مرغ دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش برترین ها؛ در این مسابقه تیم هلند در "قهرمانی جهانی پرتاب تخم مرغ" برنده شدند.

سابقه پرتاب تخم‌مرغ در روستای قدیمی سواتون به سال ۱۳۲۲ و به حادثه‌ای تاریخی در قرن چهاردهم مربوط می‌شود.

مسابقه قهرمانی پرتاب تخم مرغ!

گفته می‌شود راهب بزرگی که با فرمان سلطنتی به کار در کلیسای شهر سواتون منصوب شده بود به فکر افتاد راهی پیدا کند تا مردم بیشتر به کلیسا بیایند.

از آنجا ‌که او تنها کسی بود که در این منطقه مرغ و خروس داشت اعلام کرد به هر کسی که به کلیسا بیاید و به موعظه‌هایش گوش کند یک تخم‌مرغ می‌دهد. روز موعود فرا رسید و مردم زیادی روانه کلیسا شدند اما در میان راه متوجه شدند که آب رودخانه طغیان کرده و عبور از آن امکان‌پذیر نیست.
مسابقه قهرمانی پرتاب تخم مرغ!
از آنجا که راهب قول داده بود به افرادی که راهی کلیسا می‌شوند تخم‌مرغ بدهد، شروع به پرتاب تخم‌مرغ برای روستاییانی کرد که آنطرف رودخانه منتظر ایستاده بودند. مسابقه پرتاب تخم‌مرغ آن‌قدر در میان مردم این منطقه اهمیت دارد که حتی برای این مسابقه پرهیجان در سال 2004 فدراسیونی تاسیس شد و از آن سال به بعد مسابقات قهرمانی مختلفی از جمله پرتاب و له کردن تخم‌مرغ بین مردم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان این مسابقه از سراسر انگلیس و حتی کشورهای دیگر به سواتون می‌آیند تا در این مسابقه شرکت کنند.

در این مسابقه مهیج دو تیم شرکت می‌کنند. با شروع مسابقه، یکی از اعضای هر تیم، از بیشترین فاصله ممکن تخم‌مرغ‌هایی را که برای این کار در نظر گرفته شده به سمت اعضای تیم مقابل پرتاب می‌کند.

کمترین فاصله‌ای که هر شرکت‌کننده می‌تواند از آنجا تخم‌مرغ‌هایش را پرتاب کند 10 متر است و اگر فردی که قرار است تخم‌مرغ به او اصابت کند بتواند آن را بگیرد، می‌تواند در فاصله دورتری بایستد تا تخم‌مرغ‌های حریف کمتر به او برخورد کنند.

روش دیگری که برای مسابقه دادن در نظر گرفته شده این است که دو تیم 11 نفره در فاصله‌ای معین رو‌به‌روی همدیگر می‌ایستند و به نوبت 12 تخم‌مرغ به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند؛ البته باید دقت کنند که این تخم‌مرغ‌ها نشکنند.

مسابقه قهرمانی پرتاب تخم مرغ!

وقتی نوبت به نفر آخر می‌رسد، او باید به سرعت همه تخم‌مرغ‌ها را از اعضای تیمش جمع کند و آنها را سالم به خط پایانی که در نظر گرفته شده برساند. هیچ یک از شرکت‌کننده‌ها حق اینکه برای گرفتن تخم‌مرغ‌ها بیشتر از ۵ متر از جای خودشان حرکت کنند ندارند و هر تخم‌مرغی که بشکند سه امتیاز از امتیازهای این گروه کم می‌شود.

یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار این مسابقه جذاب، پرتاب تخم‌مرغ‌ها از فاصله هفت متری به سیبلی که از قبل مشخص شده است؛ در ضمن اگر شرکت‌کننده‌ای بتواند تخم‌مرغش را درست به مرکز سیبل پرتاب کند امتیاز بیشتری خواهد گرفت.

نکته جالب اینجاست که اگر تخم‌مرغ‌ها به هدف نخورد، شرکت‌کننده‌ها برای تنبیه، به هدف متحرک بقیه افراد حاضر در مسابقه تبدیل می‌شوند و تخم‌مرغ‌های زیادی به سمت آنها پرتاب می‌شود.

یکی دیگر از رشته‌های عجیب و غریب این مسابقه رشته رولت تخم‌مرغ روسی است که در آن هر شرکت‌کننده باید تخم‌مرغ‌های درنظر گرفته شده را روی پیشانی‌اش بشکند. هر کسی که می‌خواهد در این رشته شرکت کند دور پیشانی‌اش یک پارچه می‌بندد و از تخم‌مرغ‌هایی که برای این کار گذاشته شده برمی‌دارد و آنها را محکم به پیشانی‌اش می‌کوبد.

مسابقه قهرمانی پرتاب تخم مرغ!

نکته جالب اینجاست که ۵ تا از تخم‌مرغ‌‌ها پخته هستند و فقط یک تخم‌مرغ خام به هر شرکت‌کننده داده شده؛ در نتیجه اگر شرکت‌کننده‌ها همه تخم‌مرغ‌های پخته را بشکنند و تخم‌مرغ خام سالم بماند برنده می‌شوند.

مسابقه قهرمانی پرتاب تخم مرغ!

مسابقه قهرمانی پرتاب تخم مرغ!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      اگه مثل ایران قیمت تخم مرغش اینجوری بود هیچ وقت چنین مسابقه ای نداشتن .

    • فاران

      یا خیلی خوشند یا بیمارند !!!!!!!

    • andrya

      khub shod ma az in sonata nadarim,,man ke hazer nistam aslan in karo anjam bedam..

    • تبسم

      ماشالله ملت چقدر هنرمند بودند و ما خبر نداشتيم!!

    • marzieh

      ما اینجا تخم مرغ گیر نمیاریم اونا اونجا با تخم مرغ بازی میکنند

    • رها

      چی بگم آخه
      فکر کنم سکوت گویای همه چیزه

    • امیتریس

      مال خوشی زیاده.اگه اونام یارانه میگرفتن اینجوری نمیکردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج