جاباما
۲۶۹۰۷
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

برنامه غذایی مناسب گروه خونی خود را بشناسید

اگر بدانید چه مواد غذایی با بدن سازگارتر است دستگاه گوارش شما می تواند خود را با رژیم غذایی مناسب گروه خونی تان سازگار کند و کمتر خسته شود.

برنامه غذایی مناسب گروه خونی خود را بشناسید

هفت صبح: تحقیقات جدید نشان می دهد گروه های خونی مختلف تاثیری متفاوت بر گوارش افراد می گذارد

کارکرد اجزای بدن انسان ها در بسیاری موارد با هم اختلافاتی جزیی دارند. ممکن است شما گوشت یا شیر را خیلی راحت هضم کنید اما برادر یا خواهرتان در این زمینه دچار مشکل شود. تا به حال به پاسخ این سوال فکر کرده اید که چرا دستگاه ایمنی یا گوارش برخی افراد قوی تر از دیگران است؟

نتایج تحقیقات جدید از تاثیر گروه خونی بر قوت و ضعف دستگاه گوارش حکایت دارد.

البته مقدمات چنین تحقیقاتی از اواسط قرن گذشته یعنی زمانی آغاز شد که پزشکان دریافتند فردی که گروه خونی A مثبت دارد، نمی تواند از فردی که دارای گروه خونی B منفی است خون بگیرد و در این صورت بدن فرد بیمار به شدت واکنش نشان خواهد داد.

همین مسئله در مورد مواد غذایی نیز به چشم می خورد اما اگر بدانید چه مواد غذایی با بدن سازگارتر است دستگاه گوارش شما می تواند خود را با رژیم غذایی مناسب گروه خونی تان سازگار کند و کمتر خسته شود.

برنامه غذایی مناسب گروه خونی خود را بشناسید

گروه خونی O

بررسی ها نشان داده گروه خونی انسان های اولیه O بوده است. به دلیل همین گروه خونی O را قدیمی ترین و رایج ترین گروه خونی می دانند که از ۵۰ هزار سال قبل در رگ های انسان ها جریان داشته است. بیشتر انسان های اولیه گوشتخوار بوده اند، بنابراین گوشت با معده افراد دارای این گروه خونی سازگار شده و معده آنها برای هضم پروتئین های حیوانی، اسید و تمام آنزیم های لازم برای این کار را به اندازه کافی تولید می کند.

گروه خونی دهنده جهانی، گروه O است اما فقط می تواند از گروه O خون دریافت کند. سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب از دیگر مزایای دارندگان این گروه خونی است که باعث می شود بیشتر به بیماری های خودایمنی مبتلا شوند اما میزان ابتلا به آلرژی در آنها بیشتر است.

خوردن غذاهای جدید و فست فودها برای دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O مناسب نیست و ممکن است دلیل بروز زخم های معده و حساسیت اثنی عشر در آنها شود.

دستگاه گوارش افراد دارای این گروه خونی شرایطی دارد که میزان چربی دریافتی آنها را بالا می برد و ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتی های قلبی - عروقی در آنها را افزایش می دهد. بهتر است این افراد خوردن سبزی را وارد برنامه غذایی خود کنند و میزان مصرف پروتئین های حیوانی را کاهش دهند. در ضمن هضم گلوتن در معده این افراد مشکل است و باید مصرف غلات، کلم و سبزی های خشک را نیز کاهش دهند.


گروه خونی A

برنامه غذایی مناسب گروه خونی خود را بشناسید

دانشمندان معتقدند از زمانی که کشاورزی رونق گرفت یعنی حدود ۲۰ هزار سال قبل گروه خونی A در بدن برخی افراد پدیدار شد. شکار، دامپروری و زراعت اساس زندگی کشاورزان بود و این افراد به دلیل زندگی گروهی، فعالیت فیزیکی کمتری نسبت به پیشینیان خود داشتند. طی گذار از سالیان متمادی، سیستم گوارشی این افراد با غذاهای گیاهی سازگارتر شدو سیستم ایمنی آنها نیز به دلیل زندگی گروهی و همه گیر شدن بیماری ها، مقاوم تر شد.

با وجود این و به دلیل مصرف بیشتر گیاهان، دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A ضعیف تر شد تا در هضم پروتئین های حیوانی دچار مشکل شوند. افراد این گروه در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ مستعدتر از دیگر گروه های خونی هستند.

تعداد افراد گیاهخوار در میان دارندگان گروه خونی A بیشتر از دیگر گروه های خونی است زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. این افراد باید مصرف گوشت و شیر را کم و مصرف سبزی و غلات را بیشتر کنند.


گروه خونی B

دانشمندان، مهاجرت انسان ها بر اثر تغییرات آب و هوایی را دلیل اصلی پدید آمدن گروه خونی B در هزار سال قبل می دانند. به همین دلیل این گروه خونی بیشتر در میان ساکنان اروپای شرقی دیده می شود. افراد دارای این گروه خونی سازگاری زیادی با هر نوع آب و هوایی دارند و سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی آنها قوی است.

دستگاه گوارش آنها با بیشتر مواد غذایی سازگار است و هیچ مشکلی در هضم لبنیات ندارند. بدن افراد دارای این گروه خونی نسبت به بیماری های ویروسی و بیماری های خودایمنی ضعیف است و خیلی زود به عفونت های باکتریایی دچار می شوند.


گروه خونی AB

این گروه خونی از حدود هزار سال قبل به وجود آمده و به همین دلیل تعداد دارندگان گروه خونی AB زیاد نیست. این گروه خونی را می توان ترکیبی از سه گروه خونی دانست که در عین حال می تواند از هرسه گروه دریافت داشته باشد.

با وجود این، گروه خونی AB تنها به گروه خونی خود میتواند خون اهدا کند. بدن دارندگان این گروه خونی با غذاهای مدرن و جدید سازگار است اما دستگاه گوارش آنها ضعیف تر از دارندگان گروه خونی O است. به همین دلیل در هضم پروتئین های حیوانی مشکل دارند و مقدار ترشح آنزیم و اسید معده آنها کم است.

این افراد به مصرف گوشت قرمز و انواع فست فودها گرایش دارند. سیستم ایمنی بدن دارندگان گروه خونی AB در برابر باکتری ها و آلرژی ها تا حدودی ضعیف عمل می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • fire flower

      گفت o واس دوران انسان هاي اوليه ي يه لحظه خندم گرفت!
      بله درست فرموديد.
      متشكر.

    • Mami

      ای کاش - و + اش را هم می گفتید.

    • سها

      خیلی خوب بود اما کاش غذاها رو جزئی تر دسته بندی میفرمودید.
      ممنون.

    • علی

      خواهشمند برنامه غذایی مناسب برای من که گروه خونی A+ و دیابت نوع 1هم دارم اعلام کنید. مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج