۲۶۹۱۶۶
۲۰۵ نظر
۸۸۰۲
۲۰۵ نظر
۸۸۰۲
پ

درمان های خانگی بواسیر

هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است که در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می‌شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند.

وب سایت رژیم سلامتی: هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است که در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند زنان در مراحل بارداری به عنوان افرادی که اضافه وزن دارند نیز حساس می باشد.

مقاربت مقعد گاهی اوقات می تواند باعث هموروئید شده و زخم می تواند داخلی یا خارجی باشد هموروئیدهای داخلی در داخل رکتوم رخ می دهند اگر آنها به اندازه کافی بزرگ باشند و یا به اندازه کافی نزدیک به مقعد باشند آنها ممکن است در طول اجابت مزاج متورم شوند.

هموروئیدهای خارجی در منطقه باز اطراف رکتوم رخ می دهد اگر آنها به شدت تحریک شوند و لخته در زیر پوست ایجاد شود آنها می توانند یک توده سخت ایجاد کنند که به آن هموروئید ترومبوزه نامیده می گویند.

در صورت شک به یک هموروئید، آن مهم است که نشانه های این بیماری را بدانید در اینجا نشانه ای از بواسیر داخلی و خارجی می باشد.
درمان های خانگی بواسیر

هموروئیدهای داخلی: بارز ترین علامت هموروئیدهای داخلی خونریزی روشن همراه با اجابت مزاج است شما خون قرمز روشن را در هنگام تمیز کردن خودتان می بینید در اغلب موارد، آنها باعث درد نمی شود.

هموروئیدهای خارجی: هموروئیدهای خارجی سبب خارش و سوزش در ناحیه مقعد می شود آنها اغلب باعث درد و گاهی اوقات خونریزی به ویژه هنگام پاک کردن پس از اجابت مزاج می شوند گاهی اوقات، نشستن با بواسیر خارجی بسیار ناراحت کننده است. در حالی که بواسیر معمولاً جدی نیست خونریزی از رکتوم می تواند با دیگر شرایط وخیم جسمی از جمله سرطان روده بزرگ یا مقعد، دیورتیکولیت و یا یک عفونت باکتریایی همراه باشد اگر شما تجربه هر نوع خونریزی رکتال جدید را دارید این مهم است که با دکتر خود تماس بگیرید و درمان صحیح انجام دهید.

- منطقه را تمیز نگه دارید. هر چند که پاک کردن ناحیه مقعد می تواند دردناک باشد به آرامی آن را با یک لیف حمام نرم، آب گرم و صابون ملایم بشویید.

- کرم هیدروکورتیزون، مسکن موضعی مانند لیدوکایین یا بنزوکائین استفاده نمایید.

- آلوئه ورا: آلوئه ورا روان کننده و تسکین دهنده است شما می توانید ژل آلوئه ورا از داروخانه خرید نمایید و در موضع بمالید.

- سرکه: سرکه سفید و یا سرکه سیب می تواند به تسکین خارش، سوزش و التهاب کمک کند یک توپ پنبه با سرکه خیس کنید و به موضع بمالید.

- هیدراته بمانید: آب قابل شرب مدفوع شما را نرم می کند و نیاز به فشار در هنگام دفع را کاهش می دهد هنگامی که شما گمان یک هموروئید دارید مصرف آب خود را به هشت تا ۱۰ لیوان آب در روز افزایش دهید.

- فیبر بیشتری مصرف کنید. فیبر یکی دیگر از نرم کننده های مدفوع بسیار عالی است شما می توانید آن را با خوردن غذاهای با فیبر بالا یا با استفاده از یک مکمل فیبر و یا هر دو به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

- حبوبات بیشتر، غلات سبوس دار، دانه ها، میوه ها و سبزیجات بخورید.

- شما می توانید از داروهای بدون نسخه مانند مکمل های پسیلیوم مانند Citrucel یا موسیل استفاده نمایید.

- نشستن در وان آب گرم. آب گرم تسکین دهنده هموروئید است اطمینان حاصل کنید که آب گرم است نه داغ.

- اضافه کردن مواد تسکین دهنده در وان آب گرم. آب گرم به تنهایی تسکین دهنده خواهد بود اما شما می توانید نمک طعام، نمک فرنگی اصل، بابونه، بومادران و کالندولا را به آن اضافه نمایید.
- بعد از هر اجابت مزاج ۲۰ دقیقه در وان آب گرم بنشینید.

- به آرامی ناحیه تناسلی را با یک حوله نرم خشک کنید.

- کمپرس سرد. بسته یخ و یا کمپرس سرد تورم، التهاب و درد را کاهش می دهد بسته یخ را در ناحیه مقعد به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده و یا فشرده سازی نمایید و دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

درمان های خانگی بواسیر
اقدامات برای پیشگیری از عود مجدد بواسیر

هنگامی که بواسیر شفا یافت شما می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از عود مجدد انجام دهید برخی از پیشنهادات مانند حفظ یک رژیم غذایی پر فیبر و نوشیدن مقدار زیادی آب. در اینجا برخی از ایده های دیگر بیان می شود.

هنگامی که نیاز به توالت دارید به دشتشویی بروید و مدفوع خود را نگه ندارید زیرا نگه داشتن مدفوع سبب سفت و خشک شدن آن در راست روده می شود و اجابت مزاج را مشکل می کند.

زمان زیادی در توالت صرف نکنید. صرف مدت زمان طولانی و نشستن در دستشویی سبب فشار در ناحیه مقعد می شود بیش از 10 دقیقه در توالت ننشینید اگر شما یبوست دارید خود را تمیز کرده استراحت کنید و مقداری آب بنوشید و یک پیاده روی داشته باشید و سعی کنید دوباره برای اجابت مزاج بروید.

از دست دادن وزن. اگر اضافه وزن عامل بواسیر شما است از دست دادن وزن ممکن است به شما کمک کند.

بیشتر ورزش کنید. ورزش عملکرد روده را تحریک کرده و دفع مدفوع را آسانتر می کند. سعی کنید 20 دقیقه در روز تمرین هوازی متوسط داشته باشید. راه رفتن یک روش عالی برای شروع است. اگر شما یک کار کم تحرک دارید در هر ساعت بلند شده و در اطراف راه بروید ورزش بیشتر همچنین می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای کمک به نرم کردن مدفوع. مدفوع نرم تر به معنی کمتر زور زدن است فشار کمتر بر روی ناحیه مقعد وارد شده و زمان کمتری صرف نشستن در توالت می شود تغییرات رژیم غذایی به معنای هر دو اضافه کردن، حذف و یا کاهش مصرف غذاهای خاص می باشد در اینجا چند نمونه عبارتند از:

غذاهای برای اضافه کردن: شامل مقدار زیادی آب، آلو یا آب آلو، بذر کتان زمینی، غذاهای با اسیدهای چرب امگا، سبزیجات، سبزیجات خام و میوه می باشد.

غذاهای برای حذف و یا کاهش: شامل غذاهای سرخ شده، کربوهیدرات های تصفیه، محصولات لبنی و سدیم می باشد.

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای حمایت از سلامت رگ های شما است بسیاری از غذاها و گیاهان حاوی ترکیبات هستند که سلامت ورید با تقویت دیواره رگهای خونی را پشتیبانی کند. برخی از این غذاها و گیاهان نیز التهاب را کاهش می دهند که عبارتند از:

  • فلاونوئیدها (موجود در مرکبات، توت سیاه، گیلاس و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر)
  • گیاه دارویی کوله خاص Butcher's broom
  • شاه بلوط هندی
  • درخت جینکو بیلوبا
  • کالندولا
درمان های خانگی بواسیر
گاهی ممکن است با رعایت موارد گفته شده بواسیر بهبود پیدا نکند لذا در موارد زیر به پزشک مراجعه نمایید.

طول مدت علایم: اگر خونریزی و درد به طور معمول پس از دو تا سه روز حل و فصل نشود. اگر این علائم طولانی تر از یک هفته شد با دکتر خود تماس بگیرید.

زمان علائم: خونریزی از بواسیر معمولاً تنها با حرکات روده رخ می دهد. اگر شما در حال تجربه خونریزی مقعدی در هر زمان دیگر هستید با دکتر خود تماس بگیرید.

تغییرات در علائم: تغییرات در علائم شما می تواند به معنای بدتر شدن وضعیت شما باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که مشکل دیگری وجود دارد. اگر خونریزی از روشن به قرمز تیره تغییر کرد با دکتر خود در اسرع وقت تماس بگیرید.

شدت علائم: اگر شما در منزل هموروئید را درمان کردید بواسیر شما باید بهبود یابد. اگر علائم شما بدتر یا شدید شوند با دکتر خود تماس بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای پیشگیری از بواسیر جداً باید مراقب بود تا به یبوست دچار نشویم .خوردن نانهای سفید بی حضور مواد فیبر دار -خوردن مرتب کته - شیر سرد و موادی که تانن زیادی دارند مثل چای پر رنگ - نخودچی و سیب یبوست پیش می آورد . برای رفع سریع یبوست خوردن یک لیوان آب جوش که کمی ولرم شود با دو سه قاشق آّبلیمو و کمی نمک پیش از هر وعدۀ غذایی بخصوص صبحها عالیست . هویج پخته و کوکوی تره هم خوبه و از همه مهمتر پرهیز از مواد ناباب بالا - با این توضیح که سیب برای همۀ افراد روز ی یک عدد کافیست .برای روی زخم بواسیر پماد فلوسینولون از داروخانه ها بدون نسخه هم عرضه می شود چرا که پی بز هست که ئیدروژنه شده فقط دقت بفرمایند که یک لایۀ نازک از این پماد زده شود اما هوا بخورد .

      پاسخ ها

      • سارا

        یک بار بواسیرم اتفاقی به این روش درمان شد:
        یک روز سعی کردم با خوردن پسته خودم را سیر کنم
        چون با خوردن غذا احساس می کردم دفع دردناکتری دارم
        پسته، خونساز است و درمان اسهال
        یک روز تمام اجابت مزاج نداشتم
        اما بعد از یک روز، هنگام دفع، احساس کردم دردم خیلی خیلی کم شده و یکی دو روز بعد هم پس از یک ماه درد کشیدن، خوب شدم
        این در حالیه که قبلا فکر می کردم باید روزی سه چهار بار دستشویی برم تا بواسیرم خوب بشه.... احساس کردم این یک روز، بواسیر بیجاره من، فرصت داشته التیام پیدا کنه

      • Rr

        بواسیرمقعدی چن روزه بهبود پیدا میکنه ویا باید عمل جراحی صورت بگیره؟

      • بدون نام

        درمان بیماری هموروئید(بواسیر) در طب اسلامی و سنتی

        هموروئید به دو نوع کلی نر و ماده تقسیم می شود که در بعضی موارد ممکن است هر دو نوع با هم اتفاق افتاده و ایجاد شود. بواسیر به چهار درجه خفیف تا خیلی شدید تقسیم می شود. بهترین راه برای در امان ماندن از این بیماری، پیشگیری است که در روایات اسلامی راه های پیشگیری و علل ایجاد این بیماری، بصورت دقیق و کامل بیان شده است که می توانید برای اطلاع از آنها به روایات مربوطه مراجعه نمایید. در خصوص درمان هم باید گفت که در طب جدید، پزشکان بیشتر این بیماری را از طریق جراحی درمان می کنند که متاسفانه بدلیل عوارض جراحی و برگشت پذیر بودن این بیماری، راه حل مناسبی نمی باشد. اما در طب اسلامی و سنتی راه هایی برای درمان و بهبودی این بیماری سفارش شده که اگر دقیق و درست عمل شوند، در مدت دو یا سه هفته این بیماری بهبود پیدا کرده و اگر این درمان ها ادامه یابد باعث بهبودی کامل خواهد گردید.


        برخی عواملی که باعث تشدید بیماری هموروئید می شوند:
        1. اسهال در فرد مبتلا مهمترین دلیل تشدید این بیماری می باشد.
        2. یبوست هم باعث تشدید این بیماری می شود زیرا مدفوع نباید خشک و سفت باشد و با سختی و زور زدن دفع شود؛ بلکه مدفوع باید نرم باشد و به راحتی دفع شود. استفاده از داروی ملین استاد تبریزیان هم برای راحت دفع کردن مدفوع مفید است.
        3. جلو گیری از ایجاد سودا در خون که به همین دلیل نباید غذاهای سودا زا بخورد. چون اگر سودای خون زیاد شود این بیماری هم تشدید می شود و حتی باعث خونریزی می گردد.


        راه های درمان این بیماری:
        1.در بواسیر پفکی هر روز انگور هسته دار را با هسته اش باید بخورد؛ طوری که موقع خوردن هسته اش را بجود و خورد کند.
        2.همراه ناهار حداقل به اندازه یک مشت سبزی تره بخورد و همراه شام هم حداقل یک مشت سبزی خرفه میل نماید.
        3. هرشب حداقل یک قاشق گیاه زنیان را با همان اندازه مغز گردو بخورد یا بجای خود زنیان یک استکان عرق زنیان را با چندتا گردو میل نماید.
        4. اگر از محل بواسیر دچار خون ریزی است؛ برای بند آمدن خون ریزی، هر روز یک قاشق سماغ تازه صبح و یک قاشق هم شب بخورد. بعد از چند روز خون ریزی قطع می شود.
        5. قبل از رفتن به دستشویی بزرگ(مدفوع) باید مقعد را با روغن خیار چرب کند و اگه روغن خیار نبود با روغن زیتون و اگر نبود با بقیه روغن ها که به آنها حساسیت ندارد مانند روغن کوهان شتر و... و بعد از دستشویی بزرگ(مدفوع) بلافاصله حمام نرود و حداقل چند ساعت صبر کند و بعد از سر جا رفتن زواید بواسیر و عادی شدن آن، حمام رفتن مانعی ندارد. و بعد از حمام هم مقعد را با همان روغن ها چرب نماید.
        6. اگر درد دارد می تواند شیاف هموروئید که در داروخانه ها موجود است را نرم و له کند و مثل کرم و پماد به محل درد و مقعد مالیده و آغشته نماید. همچنین مالیدن روغن بنفشه به مقعد نیز در مواردی باعث کم شدن یا از بین رفتن درد و التهاب می شود. همچنین مقعد را در معرض آب گرم قرار دادن، باعث کم شدن درد آن می شود.
        7. استاد تبریزیان خوردن قرص خون(که از محصولات طبی خود ایشان است) را مفید می داند و همچنین مالیدن پودر سعد کوفی به مدت یک دقیقه به مقعد و سپس شست و شوی آن را هم راه دیگر درمان معرفی می نماید.
        8. طهارت و شستن مقعد با آب سرد بعد از دفع مدفوع هم باعث جلوگیری از تشدید این بیماری می شود.
        9. استاد خیر اندیش هم حجامت و زالو انداختن برای خارج کردن خون سودا از محل بیماری را، راه حل درمان این بیماری معرفی می نماید.
        10. همچنین نشستن در محلول جوشانده پوست انار باعث جمع شدن و داخل رفتن زائده های بواسیر می شود.


        یقین داشته باشید که اگر بصورت کامل و درست راه های درمانی بالا را هر روز انجام دهید، بیماری هموروئید(بواسیر) شما بهبود پیدا کرده و با ادامه دادن این روش ها کاملا درمان خواهد شد. اما دقت کنید برخی از افراد به برخی از این روش ها حساسیت داشته و ممکن است برخی از این درمان ها مناسب آنها نباشد. لذا در صورتی که برخی از راه های درمانی باعث تشدید بیماری و زیاد شدن درد، سوزش، التهاب و... شد، از ادامه دادن و استفاده از آنها خودداری نموده و از بقیه روش ها استفاده نمایید.

      • آریا

        سلام. اگه مشکل هموروئید دارید و یا خارش بسیار شدید وسوزش و خونریزی۴پماد معرفی می کنمو ۲قرص استفاده کنید۱۰۰درصد خوب می شید اول اینکه اگه در دهانه بیرون مقعد خارش شدید و التهب دارید بطوریکه به خاطر خاراندن مقعد ترشحات بی بویی از شما خارج می شه به خاطر خاراندن زیاد کرم درم اید ۱درصد (که فقط برای بیرون و اطراف مقعد هست و اصلا نباید داخل مقعد بکنید روزانه ۲بار بمالید)سپس با همان انگشت سه پماد دیگه به نام های انتی هموروئیدونتا و پماد مقعدی ام باریج و کرم محافظ پای بچه ایروکس را با هم مخلوط کنید و با همان انگشت تا یک بند داخل مقعد را چرب کنید روزانه ۳بار و اما برای مشکل یبوستدو قرص معرفی می کنم دافلون۵۰۰میلی که سه روز اول صبح دو تا و ظهر دو تا و شب دو تا و بعد سه روز دوم صبح دو تا شب دو تا و بعد از این مدت یکی صبح و یکی شب می خورید با غذا و یه قرص دیگه بنامکاستورکس باریچ یکی صبح یکی شب. نکاتی که باید رعایت کنید خوردن ده لیوان آب در روز،اسفناج را بپزید و رب انار را بریزید روی آن و میل کنید. سالاد و میوه وسبزیجات زیاد بخورید. و چیزهایی که نیاید خورد کیوی موز خرمالو و هسته انار. انشالله که خوب می شید.

    • بدون نام

      آب گرم برای بواسیر خیلی بده این چه توصیه ایه که در بالا کردید؟ درست نیست. شست و شوی موضع با آب گرم وضع رو بدتر میکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اتفاقا آب گرمو برای درمان بواسیر پزشکان هم توصیه میکنن.

    • بدون نام

      سلام‌من‌بواسیر‌دارم‌واز‌این‌حالت‌زیاد‌رنج‌میبرم‌چی‌کار‌کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پماد همورو هرب از دارو خانه بگیر صبح و شب استفاده کن خیلی خوبهگ

    • مهرداد

      سلام اگه میشه بگید روش مصرف پمادآدچگونست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام‌من‌بواسیر‌دارم‌واز‌این‌حالت‌زیاد‌رنج‌میبرم‌چی‌کار‌کنم

    • بارانا

      پنبه رو اغشته ب سرکه سیب کنید وب بواسیر خارجی بمالید ونکته بعدی خوردن سبزی تره عالیییییه و میوه جات هم فراموش نشه من ب این روش ها درمان شدم امیدوارم شماهم با این روش ها درمان بشید مطمئنم ب نتیجه میرسید پس برلم دعا کنید ک خیلیی محتاجم ب دعاااهاتوون

      پاسخ ها

      • هموطن

        اتفاقا من خودم بواسیرداشتم ولی همان اوایل نگذاشتم بزرگ بشه تابستوناروی پلکان حیاطمون که حسابی داغ شده بود مینشستم وزمستوناهم آجر آبندیده رو روی بخاری نفتیمون میذاشتم وقتی که داغ بود روش مینشستم خیلی خوب وراحت بود احساس آرامش میکردم الانم خیلی خوبم ولی رعایت تغذیه وبهداشتو میکنم

    • عباس

      سلام خواهشا درمورد بواسیر بیشتر توضیح بدهید باتشکر ازشما

      پاسخ ها

      • نورا

        شما دیگه کی هستید
        این همه با سختی با این گوشی تایپ کردم و درباره بواسیر نوشتم، منتشر نکردید خیلی کار بدی می کنید خیلیها نیاز دارند به این مطالب.

    • بدون نام

      باسلام و تشکر از توضیحات شما بنده سال گذشته برای همورویید عمل جراحی شدم متاسفانه امسال هم خونریزی شدید دارم لطفا ما رایاری کنید

      پاسخ ها

      • بینام

        از دید ابوعلی سینا بعضی خوراکیها، سودا در بدن تولید می کنند
        مثل بادنجان، کلم، عدس و .... بقیه رو خودتون سرچ کنید
        و علت بواسیر، بالارفتن سودای خون هست
        پس فقط با داروهای موضعی نمیشه بواسیرو درمان کرد
        باید خییییلی زیاد مراقب تغذیه تون باشید
        شیر، ماست، غذاهای سرخ کردنی و فست فودها، اوضاع ما رو بدتر می کنند
        سعی کنیم بیشتر با میوه خودمونو سیر کنیم تا غذا
        پسته وانار خونساز هستند و مفید
        همچنین مصرف بابونه، هلیله سیاه، کرفس به البته صورت خام هم خیلی موثره

    • یلدا

      سلام.من چندسالی هستش از بواسیر رنج میبرم در اکثره مواقع درد وخونریزی دارم.اگه میشه منو راهنمایی کنید واسه درمان بواسیر

    • بدون نام

      اعصاب

    • آرش

      کرم ام جی خوب است

    • یلدا

      سلام ,توروخدا ی روشی بگید انجام بدیم ک بواسیر خارجی رو از بین ببره ب کلی ,من دوس ندارم جراحی کنم میخوام با روش طبیعی درمان شم ,ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرباربعدازدستشویی رفتن معقدتونوباترکیب آب وبتادین بشورین یک هفته ای خوب میشین

      • بدون نام

        سیر رو یه خورده کباب کنید بدارید رو بیرون زدگی چند بار این کارو بکنید از بسن مسبرتش

    • سانیا

      ممنون،،،،عالی

    • لیلا

      سلام من یه پزشک میشناسم که کارش واقعن عالیه .پروفسور محمد لطفی میدان آرژانتین تهران مطبشون هست .واقعن عالیه .نیازی به عمل ندارین

      پاسخ ها

      • فرزین

        سلام لطفا شماره تلفنش اعلام کنید

      • بدون نام

        سلام من یک سال توده بیرون زده در مقعد دارم خونریزی از از ای پمادها استفاده کردم نتیجه نگرفتم برای یبوست نیز از سی لاکس رولاکس لاکتوز شربت انجیر استفاده کردم از اینم نتیجه نگرفتم مرتب دارو میخورم دارمب از رکتول انتی فیشر ام جی ونوگل دییزتل

    • محمد

      سلام .دوستان من به این بیماری مبتلا بودم که شکر خدا خوب شدم .یک تشت کوچک با آب گرم و مقداری بتادین درونش بریزید و یک ربع در داخل آن بنشیند روزی دوبار .یک پودر هست که از یبوست جلوگیری میکنه از دارو خانه تهیه کنید و با آب حل کنید و بنوشید که جلوگیری میکنه از یبوست و با پماد چرب کنید مقعد را بعد از اجابت مزاج ( دستشویی بزرگ ) به مدت یک هفته حتما به داخل فرو میره .این تجویز یک پزشک هست که بنده مراجعه کردم حتما خوب میشید انشاالاهط.

    • فاطیما

      سلام .من 23 سالمه و یه هفته هست که این علائم رو دارم و سابقه یبوست هم نداشتم . موقع دفع مدفوع ب شدت اذیت میشوم بعضی مواقع هم خون ریزی دارم ولی ب علت ترس از جراحی ب دکتر مراجعه نکردم .اگه میشه تو رو خدا یه روشی بگین که بدون نیاز به دکتر درمان شم .اگه میشه طرز استفاده از پوماد رو هم بگین .و درمانش چه مدت طول میکشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هموروهرب صبح و شب

    • حمید

      سلام. دوستانی که به بواسیر مبتلا هستند خیلی باید مراقب باشن. بنده به دلایلی از جمله اینکه خجالت میکشیدم به دکتر نشون بدم هیچوقت مراجعه نکردم.....تا اینکه عفونی شد و نشون به اون نشون 4 بار عمل کردم تا اینکه خوب شدم...بقولی هنوز هم پس لرزه هاش هست... یه مواقعی که یبوست میگیرم دهانه مقعد متورم و دردناک میشه و.........خلاصه اینکه ترس از نشون دادن به دکتر بهتر از عمل جراحی هستش که این عمل هم عوارض بد خودشو داره....هزینه چندانی هم نداره

    • alireza

      سلام من الان چند ساله که بواسیر دارم و اوایل درد داشتم ولی الان دیگه نه درد دارم و نه خون ریزی ولی بیرون زدیپی مقعد رو هم دارم به نظرتون نشونه ی خوبیه یا بدیه و اگه میشه ی درمان خونگی مطمنم بهم بگید با تشکر

    • sahar

      سلام.دوستان عزیز کسانیکه این مشکل و دارن.مواظب باشندیبوست نداشته باشند.که فشار کمتری زمان دفع مدفوع به مقعد وارد شه.برای جلوگیری از یبوست و درمان بواسیر،چند عدد انجیر خشک شب تا صبح خیسانده بشه و ناشتا آب و خود انجیر مرا شود.واقعن خوبه.دفع راحت تر میشه.بعدشم همیشه بعد اجابت مزاج خودتون و خشک و تمیز کنین

      پاسخ ها

      • عباس

        همیشه برگ زردالو یا لواشک مصرف کنید تادنیتونید کاهو بخوریدواب زیاد بخوریداسترس بدترش میکنه سخته ولی باید کم تربشه وکار.هژچ وقت بیکارننونید چون بیماری تشدیدش میکنه وفعالیت زیاد هم خوب نیست زیاد سرپا نایستید.وبتادین
        تااونجاکه من میدونم خشک میکنه درمواقع لزوم وازلین اصل بگیرید وبزنید پماد همورویید و شیاف هم خوبه .غذاکم تربخورید وسعی کنید به بیماریتون فکرنکنید کم کم اروم میشه .ایشاله همه مردم سال خوبی رو تجربه کنن پراز دلخوشی وموفقیت برای جووناوازدواج همه جوونا ..شفای همه مریض ها .باتشکر.

    • بدون نام

      مرسی عالیه مطالب

    • رسول

      سلام، دو سال پیش بواسیر جراحی کردم، چند روزه دوباره عود کرده چیکار باید انجام بدم

    • علی

      سلام
      درمان قطعی بواسیر استقاده از زالو درمانی است

      پاسخ ها

      • بی نام

        خواهر من زالو درمانی کرد، بدتر شد
        الان با خوردن شبی یک پرتقال، از این بیماری نجات پیدا کرده....

    • بدون نام

      دوستان سرکه منظورت همون سرکه که ترشی درست می کنن

    • بدون نام

      چرا همه سوال میپرسن جواب همو بدید لطفا
      پماد چی باید از داروخونه بگیریم واسه هموروئید خارجی چیکار کنیم بره تو
      منم روم نمیشه برم دکتر
      تروخدا مفصلا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بینام

        ... والا جواب میدیم... منتشر نمی کنند انقدر متن تایپ کردم چشمهام درد گرفته...من که یه هفته ست دغدغه م این شده بیام اینجا تجربه هامو درباره .درمان در اختیار بقیه بذارم... اما هر چی می نویسم منتشر نمیشه... ..دیگه حالم از این سایت به هم می خوره

      • ش

        نه حتمابرید دکتر تابه حدش نرسیدتواینترنت سرچ کنید ببینید درچه حالی هستید تابدتر نشدیددکتربریدشایدبادارودرمان شید

    • حسین

      همورییید خارجی دارم اگه با سرکه اغشته کنم با اب گرم روزی دوبا توی تشت بشینم امکان بهبود هست

    • ایرانی

      من این مشکل داشتم باکرم ام.جی فقط هنگام خواب استفاده کردم وروزانه مقداری کلم پخته باماست مخصوصا همراه باشام مصرف کردم وروزی چند دانه انجیر آب کردم قبل نهار خوردم الان که خوبم ولی باید مواظب باشید که یبوست نگیری برنامه غذای باید موادیادشده استفاده کنی .

    • بدون نام

      پادرد

      پاسخ ها

      • بینام

        آخه ماست و کلم که میگن خوب نیست برای بواسیر
        مخصوصا ماست که یبوست میاره

    • بدون نام

      دکتر زنان هم میتونن تشخیص بدن؟

    • جمشيدشيخزاده

      سلام من بواسيردارم مخواستم بداتم من وقتي منشينم خيلي درددارم چه كاركنم راهنمايي كنيد

    • سارا دستجردی

      مرسی از راهنمایتون در شهرستان ما شیخی هست که بدونه دارو وخوردن چیزی علاج میکنه البته برای همیشه ریشه کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم شهر هستید؟

      • دو

        ۲

    • لیمه

      من چند هفته میشه که در ناهیه معقد خارش و درد شدید دارم
      و کمی خونریزی هم دارم خیلی زجرم میدی کمکم کنید تا بهبود یابم

    • سحر

      سلام دوستان، چرا همه سوال میپرسید، چرا همدیگر رو راهنمایی نمیکنید. منم این مشکل رو دارم، بواسیر خارجی، چیکار کنم که بدون جراحی خوب بشه و این بیرون زدگی از بین بره. شنیدم جراحی خیلی درد داره و خیلی مشکله. راهی دیگه به غیر جراحی وجود داره آیا؟

    • مجتبی

      سلام خدمت همه دوستان چند نکته تجربی برای بهبود بواسیر خدمتتون عرض می کنم اول باید یبوست نگیرید برای اینکار صبحها ناشتا یک لیوان پر آب ولرم میل کنید و انجیر خشک هم خوبه دوم هر روز 2بار به مدت 15دقیقه تو تشت آب گرم نه داغ بنشینید سوم میتوانید از داروخونه دیلتیژل تهیه کنید و صبح وشب به مقعد بمالید.

    • مژگان

      سلام
      من یه سوال دارم نمیدونم ک بواسیر دارم یانه ولی تازگی متوجه شدم ک موقع دفع بیرون زدگی دارم ولی نه درد دارم ونه خون ریزی بنظورتون بیماری هموروئیدی همینه؟؟؟

    • فغانی

      سلام من دمنوش بابونه رو یک شب درمیان امتحان کردم جواب داده

    • Abc

      فقط از شیاف آنتی هموروئید استفاده کن بعد از هر بار اجابت مزاج روزی دوبار ده روزه خوب میشی خودم امتحان کردم
      از لیزر استفاده نکنید بیماری دوباره بر میگرده .وبادام بخورید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام واقعا اینجور خوب میشه

    • بدون نام

      سلام میخواسم بنم بواسیرباعمل کردن خوب میشه یابعدیه مدت دوباره برمیگرده ممنون

      پاسخ ها

      • بینام

        اره با عمل خوب میشه درد نداره مطمئن باش

    • بدون نام

      سلام میخواسم بدونم بواسیرباعمل کردن خوب میشه یابعدیه مدت دوباره برمیگرده ممنون

    • هلن

      من همه ی پماد ها رو امتحان کردم به پزشک عمومی؛پزشک جراح عمومی حتی سراغ عطاری ها هم رفتم
      بعد دیدم اصلا فایده نداره رفتم پیش ی دکتر دارو ساز همهی بیماریمو و حالتهامو براش توضیح دادم
      یه قطره ام جی و یه پماد آنتی فیشر از شرکت باریج اسانس بهم داد که کاملا گیاهی و مورد تایید وزرات بهداشت هست...خدا را شکر بهتر شدم
      باید خیلی حوصله کنید بیماری زمان بری هست به مرور زمان خوب میشه و بعد هم باید همیشه مراقب باشید و مراعات کنید
      در ضمن اگر درد واقعا شدید دارید میتونید از پماد بی حسی لیدوکائینم استفاده کنید
      ایشالا ک بهتر میشید....ناامید نباشید و حوصله کنید

    • بدون نام

      ربع انار با سرنگ مخصوص بریزید داخل مقعد.داروخانه ها دارن سرنگاشو

    • عیسی

      با سلام, سوال من اینه که کسی که دچار بواسیر شده باشه حتما باید بوسیله عمل جراحی اونارو از بین ببره یا خیر?

      پاسخ ها

      • احمدی

        لزوما خیر، به نظر بنده روش درمان بواسیر دو تا بخش کلی داره، اول اصلاح تغذیه صورت بگیرد که بواسیر تشدید نشه، بعد اقدام با طب سنتی مثل سرکه یا روغن کوهان شتر و دیگر روش های طب سنتی

    • الهام

      عالی

    • بدون نام

      من چند روزه موقع تجدید مزاج بادرد فراوان مواجهم و کمی خونریزی دارم ولی به بعد مشکلی نیست برا نشستن یاراه رفتن چه نوع پمادی باید مصرف کنم

    • بدون نام

      یک قاشق جوش شیرین بریزین داخل تشت آب گرم و ده دقیقه داخلش بنشینید خیلی موثره دو بار انجام بدین دو روز متوالی درد و سوزش از بین میره و اروم میشه

    • هانیه

      تقریبا یکسال پیش که یبوست داشتم یه مدت خونریزی داشتم و بعدش یه گوشت اضافه بیرون از مقعدم درومده.الان یبوستم خیلی خوب شدهزیاد لواشک خوردم.عالی بود.ولی الان اون گوشت اضاف کنار مقعدم اذیتم میکنه.برای از بین بردنش چکار کنم.

    • استاد ریاضی

      بهترین درمان آغشته کردن محل به سرکه سیبه روزی چند بار انجام بدین
      بی رحم ترین درمان کننده بواسیره

    • هانیه

      سلام والله پمادانتی فیشراستفاده کردم فایده نداش خونریزی ام هم زیاد شد چیکارکنم

      پاسخ ها

      • احمدی

        سلام
        شما روغن کوهان شتر را هم امتحان کنید، ان شاالله که مفید به فایده قرار بگیرد

    • احمدی

      سلام
      بنده شنیده ام که استعمال روغن کوهان شتر برای رفع و بهبودی بواسیر بسیار موثر است

    • احمدی

      سلام
      بنده شنیده ام که استعمال روغن کوهان شتر برای رفع و بهبودی بواسیر بسیار موثر است

    • انساني

      سلام من به دكتر مراجعه كردم گفت پيدا زينگ با قرص زيرزبوني قاطي كن و بزن له محل مورد نظر خوب بوده

    • مریم

      سلام من دوسه سالیه که هر چند ماه یک مدتی دچار خونریزی میشم هنگام دفع.که خیلی باعث ترسم میشه.اما نمیدونم باید دقیقا چیکار کنم که برای همیشه خوب شم.قسمت بیرونی مقعد هم کناره ی سوراخ مثل یک زخم کوچیک هست که نمیدونم دلیلش چیه.چاق نیستم و خیلی هم غذا نمیخورم.اما دستشویی رفتنم و به خاطر وسواسی بودن توی بهداشت به تأخیر مینداختم که باعث یبوست شد.الانم خیلی آب میخورم و سعی میکنم غذای سنگین مصرف نکنم.درمان قطعی چی میتونه باشه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من مدتها تو مجله همشهری تندرستی کار کردم و مطالب زیادی تو این مدت راجع به هموروئید کار کردیم. دلیل اصلی بواسیر یبوسته و دلیل اصلی یبوست کم‌آبی بدنه. طوری که مدفوع خشک و سفت میشه و دفع اون سخت و دردناک انجام میشه که بعضا با ایجاد زخم و خونریزی همراهه. سعی کنید بدنتون کم‌آب نمونه و حتما دو وعده غذا تو روز بخورید تا بتونید حداقل دو بار اجابت مزاج داشته باشید. رژیمهای لاغری شدید یکی از دلایل خشک شدن مدفوع هستن. چون وقتی دیر به دیر غذا میخورید دیر به دیر هم به دستشویی احتیاج پیدا میکنید. از خوردن غذاهای تند و چرب و چیزهایی که موجب یبوست میشه مثل نخودچی خودداری کنید. از نشستن طولانی‌مدت روی صندلی و برداشتن اجسام سنگین که موجب فشار به ناحیه مقعد میشه خودداری کنید. دوستان مواردی رو که گفتم اگه رعایت کنید هیچوقت گرفتار هموروئید نمیشید.

    • ثنا

      سلام من الان نزدیک ۱ ساله همورویید خارجی گرفتم و سوزش زیادی دارم دوس ندارم عمل کنم خواهشا بگید چیکار باید بکنم؟؟؟؟

    • محسن

      سلام منم گوشت اضافه مقعد دارم چیکارکنم

    • مهدی

      سلام من هم بعدازدفع مدفوع یه تکه گوشت ازمقعدبیرون می زند با انگشت فرومی کنم به داخل .الان ورم کرده ،داخل هم نمی رود.چه کارکنم؟

      پاسخ ها

      • اررو

        سلام خوبی ا

    • مهدی

      سلام من هم بعدازدفع مدفوع یه تکه گوشت ازمقعدبیرون می زند با انگشت فرومی کنم به داخل .الان ورم کرده ،داخل هم نمی رود.چه کارکنم؟

    • Niloofar

      سلام توروخدا راهنمایی کنید با عمل خوب میشه واسه همیشه؟

    • نگار

      برای از بین بردن همورویید خارجی و کاهش تورم و ناراحتی شب قبل از خواب و نیز صبح بعد از اجابت مزاج یک عدد قرص ویتامین E ترجیحا خارجی را سوراخ کرده و روغن داخل آن را روی بواسیر بمالید. شاید ماه ها طول بکشه ولی خیلی موثره. یه راه دیگه گذاشتن یک تکه آناناس تازه شب ها قبل از خواب بر روی بواسیره که طی یک مدت طولانی بواسیر را کوچک تر میکند.

    • آرمین

      سلام دوستان این حرفاچیه یکی میگه آناناس بزاریدروش یکی میگه رب اناربریزیدداخل مقعد..بواسیرهرکسی نسبت به التهاب ونوع آن ونسبت به سازگاری داروفرددارد،براهمه نمیشه یکسان یک دارویی روتجویزکرداینایی که دوستان گفتن هرکدوم یک پیشنهادی براتسکین موقت این مشکل است..بواسیریک مشکل داخلیست ومربوط به دیواره های کناره مقعداست که براثرفشارونشستن وایستادن طولانی مدت تشدیدیابه وجودمی آید..راهای درمان آن بسیارآسان است فقط یکم حوصله میخادوعمل کردن..سعی.کنیدباپمادهای داخل مقعدی رگهای اطراف مقعدرونرم نگه دارید..باشگاه اسب سواری بریدوورزش هوازی روفراموش نکنید..سرخ کردنی مصرف نکنید..ازآب درمانی بسیاراستفاده کنید(درتشت آب گرم بابتادین روزانه یک ربع بنشینید)انجیرتازه وخرمانیزبسیاراستفاده کنید..سلامت وتندرست باشید

    • معصومه

      زهرا... سلام باید خیلی حواستون باشه بیشتر نشه من خودم تجربه دارم واین غیر ممکنه مگر اینکه هر روز قبل از اینکه صبحانه و خوراکی بخورید بستگی به میزان خوراکی یک یا دو لیوان آب بخورید،بعد ازآن که خوراکی خوردین باز هم به میزان کافی آب بخورید تا مدفوع به راحتی دفع بشه و بواسیر خونی و بزرگتر نشه روزی یک حبه سیر قورت بدین با آب...

    • mona

      ‎سلام
      ‎آقاي دكتر،بنده با وجود يك شوك عصبي،دچار بيرون روي شديد شدم كه از اون تاريخ تا الان حدود ٢ماه ميگذره.متاسفانه الان با مشكل بواسير دچار هستم،كه ٢ تا كاملا نزديك به هم هستن. مشكلم از زماني شروع شد كه عادت كردم به پر كردن روده از آب با شلنگ...الان هم متاسفانه چون فكر ميكنم بايد روده پس از هر بار دستشويي كاملا تميز باشه،هنوز عادتم تركم نشده. اگر ممكنه در مورد بواسيرها راهنماييم كنيد،و ايكنه آيا پر كردن ٢ الي ٣ بار در روز مشكلي براي روده و مقعد به وجود مياره يا خير؟؟

    • مریم

      بابا شما دیگه کی هستی.روده ام مگه میشورن؟

      پاسخ ها

      • بینام

        بله که می شورند... فک کنم قدیمها بهش می گفتند ...تنقیه

    • زاهد

      سلام
      دوستانی که دچار بواسیر هموروئید شده اید:
      ۱-ابتدا باید اصلاح غذایی داشته باشید ، یعنی اینکه افرادی که دچار یبوست هستند استفاده از مواد غذایی دارای فیبر ازجمله غلات ، میوه‌ها و سبزی‌ها و آب کافی در طول روز داشته باشید و اگر از این برنامه غذایی نمی‌توانید استفاده کنید حتمن از ملین‌هایی مثل اسپرزه، تخم‌شربتی، خاکشیر، روغن بادام ، روغن زیتون ، روغن گلیسیرین و...استفاده کنید و همچنین افرادی که داری اسهال هم هستند باید طی برنامه غذایی به رفع این مشکل با بهره‌گیری از گیاهان قابض مثل بلوط، سنجد ، پوست انار و... این مشکل را رفع کنید.

      ۲-استفاده از مخلوط روغن کوهان شتر ، روغن بابونه ، روغن همیشه‌بهار و یا استفاده از پمادهایی ازجمله ام‌جی ، آنتی‌همورئید یا رکتول بصورت موضعی برای از بین بردن درد ، خارش ، سوزش و خونریزی و... روزانه ۳الی۴ مرتبه و همچنین بعد از هر اجابت مزاج

      ۳-نشستن در تشت آب گرم بهمراه استفاده از جوشانده گل بابونه ، بومادران ، پونه ، پنیرک و...

      امیدوارم بهره کافی برده باشید. یاحق

      در صورت هرگونه سوال با این شماره تماس بگیرید.
      زاهدی

    • بدون نام

      برای درمان بواسیر خارجی
      1.مصرف زیاد آب و غذای فیبر بالا
      2.استفاده از داروهایی که مانع از یبوست میشه (مثل dupbalac)
      3.استفاده از قرص دالوفن 500 ( 3 بار در روز به مدت 3 روز)
      4.استفاده از پماد موضعی مانند لیدوکایین یا بنزوکائین
      5.خودداری از رانندگی طولانی و نشستن زیاد
      6.نشستن در آب سرد به مدت 10 دقیقه در روز

    • بدون نام

      عطاریا یه روغن میفروشن که مال کوهان شتره خیلی معثره یعنی یه شبه بیرون زدگی خوب میشه بگین کوهان شتر میخوام خودشون میدن

    • شیما

      لطفا بیشتر توضیح دهید

    • میثم

      سلام من هم یبوست دارم هم بواسیر بطوری که هرگاه دستشویی بزرگ میرم خیلی ازم خون میره و سوزش زیادی دارم گاهی وقتها هم مدفوعم نمیاد و باید با انگشت خودم بکشمش بیرون. خیلی دارم عذاب میکشم دیگه حتی نمیتونم روی باسنم بشینم تورو خدا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادبی

      • بدون نام

        بی ادب

      • حمید

        منم دوتا بواسیر دارم .
        یه نکته مهم اینه که خیلیا تو نظرات گفتن بعد اجابت مزاج از شیاف انتی هموروئید استفاده بشه ..
        به نظرم اگه خیلیامون بدونیم مثلا ممکنه فردا نزدیک اجابت مزاجمون باشه و شیاف رو شب قبل بزاریم خیلی بهتره چون مدفوع رو نرم میکنه و همینکه موقع اجابت مزاج فشار نیاد به بواسیر و این کار رو تکرار کنید به مرور بهتر و بهتر میشید..
        ضمن اینکه غیر همین شیاف حتی میتونین مثلا شب قبل یکی دوقاشق روغن زیتون بخورید که کاملا مدفوع نرم میشه حتی بهتر ارز شیاف..
        و نکته دیگه اگه مثلا اتفاقی یک روز دستشوییتون گرفت و اینکارها رو که گفتم نکرده بودید و مدفوع کمی سفت شده بود موقع اجابت آب گرم بریزید روی مقعد و با دو دست دوطرف باسن رو بگیرید و به دوسمت بکشید تا به دفع مدفوع کمک کرده باشید و بیشتر سعی کنید اون سمتی که بواسیر هست رو کمک کنید بازتر بشه..البته میبخشید مبتدیانه توضیح دادم .من خودم این روشهارو انجام میدم ..
        درواقع مهمترین اصل فشار نیومدن به بواسیره و البته داروهایی که دوستان گفتن هم استفاده کنید..
        من تشت بتادین رو از دوستان الان یاد گرفتم ولی خودم تشت اب گرم با کمی پودر پرمنگنات استفاده میکنم

    • بدون نام

      با سلام دوستانی که پیشنهاد استفاده از روغن کوهان شتر داده بودن صمیمانه تشکر میکنم.اب روی اتش بود

    • محمد

      بهترین دارو برای از بین بردن درد سوزش خارش و خونریزی کندر میباشد که من بعد از چند سال که تمام این موارد را داشتم به همراه بیرون زدگی کاملا اتفاقی پس از چند روز مصرف کندر متوجه شدم تمام موارد بالا خوب شده وبیرون زدگی هم پنجاه درصد کمشده است دوستان عزیز بعد از هر وعده غذا فقط به اندازه یک نخود کندر بخورید نه بیشتر پس از چند روز بهبود حاصل میشود پس از ان هر دو روز اندازه یک نخود کافیست تا از دردو سوزشو خارشو خونریزی خلاص شوید

    • محمد

      کندور در تمام عطاریها هست وبرای تقویت حافظه خوبه مشکل من هاد بود اونقدر بواسیرم باد کرده بود وبیرون زده بود حتی نمیتونستم باد معده رو خالی کنم حالا بعد از این کشف اتفاقی تمام مشکلات دردو سوزشوخارشو خونریزی همه خوب شده به جز بیرون زدگی

    • رضا

      سلام من الان یک ماه که سوزش دارم ولی هیچ علامتی بیرون مقعد ندیدم وخونریزی ندارم ولی اسهال گرفتم مدفوعم انگار اب لطفن راهنمایی کنید

    • مریم

      سلام منم بواسیر داشتم از طریق داروی گیاهی درمان کردم اولا عسل طبیعی تزریق بشه به داخل مقعد با سررنگ -دوما زغال داغ کنید و عنبر نسا وخاک شیر و اس‍‍یند رو روی زغال برزید تا دود کنه ودودشو به ناحیه ی مقعد بدید که خیلی تاثیر داره باعث می شه اون گوشت اضافه رفته رفته کوچکتر بشه و همچنین خار شتر دم کرده و ناشتا میل کنید و چای هم نخورید که بواسیر بدتر بدتر مکینه.

    • انسان

      تضمینی از عطاری خوجا باشی بگیرین چهل روز صبح ناشتا کوبیده با عسل یک قاشق مرباخوری مصرف کنید چون خیلی تلخ حتما خوب میشد.

    • بدون نام

      من عمل کردم عالی بود عالی ،کار سنگین می کنم و زندگی عادی تازه بعد عمل دو باره زایمان داشتم اما فعلا که خوبه خدا رو شکر .

    • بدون نام

      با سلام و درود
      من حدود 10 11 ماهی میشه که دچاره این عارضه شدم .اما فقط چند ماهی میشه که فهمیدم هموروئید هستش. در دو سه ماه اول کمی خونریزی داشتم . اما کم کم دیگه خونریزی از بین رفت . در زمان اجابت مزاج اصلا به خودم فشار نمیارم.بعد از اجابت مقعدم بیرون میزنه و به ارامی دوباره به داخل بر میگردونم .و چندتا بشین و پاشو میرم درست میشه. اما در زمان نشستن یا راه رفتن دوباره به بیرون میاد . دوباره بعد از چند ساعت به داخل برمیگرده . گاهی درد خفیفی دارم و گاهی اصلا هیچ دردی رو احساس نمیکنم .

      الان من دقیقا باید چیکار کنم ؟ به پزشک مراجعه کنم یا اینکه از درمان های خانگی استفاده کنم؟

      با تشکر

    • بدون نام

      من از بعده زایمانم دچاره یبوست های شدید شدم سوزش خارش خونریزی داشتم اونا خوب شدن ولی این بیرون زدگی ازبین نمیره هر کی یه پیشنهادی میده خیلی ناراحتم نمیخوام عمل کنم باید چیکار کنم کمکم کنید

    • رضا

      سلام ،من چند سال پیش مبتلا بودم تا اینکه پماد رکتول را معرفی کردن عالیییه هر وقت احساس میکنم که میخواد شروع بشه کمی میزنم فوری رفع میشه .

    • کوثر

      سلام من دوروز هست بواسیرم زده بیرون خیلئ دردوضعف دارم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    • S

      سلام لطفا کمکم کنید من یک روز هست بواسیر گرفتم چکار کنم لطفاً کمکم کنید

      پاسخ ها

      • مهسا

        واسه منم یه روزه تازه فهمیدم چیکارکنم

    • بدون نام

      سلام بواسیر من بیرون آمده وسفت ودرد هم دارد چه کنم؟

    • زهرا

      من ۴ماه زایمان کردم وحشتناک درددارم هم یبوست دارم هم بواسیرم زده بیرون الان از شدت دردنمیتونم تکون بخورم توروخداراهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ضمادددرمان بیرون زدگی بامیتخم

    • بدون نام

      خون گراز روی زخمعالیه

    • بدون نام

      سلام من چند سالی هست که ی مشکلی دارم که اوایل خیلی زجر کشیدم ی غده ای کنار دهنه معقده داشتم دکتر نرفتم چرکی شد با بدبختی خالیش کردم والان چند ساله هنوز سمت راست لگنم بهاش درد میکنه کسی میدونه باید چکار کنم راهنمایم کنید ممنونم

    • امیر

      باسلام وادب.دوستای عزیزم با این‌شماره تو تلگرام پیام بدین.من این‌مشکلات رو داشتم‌الان‌خداروشکر خوب خوب شدم. 09354253969

    • امیر

      باسلام و ادب.دوستان من این‌مشکبات رو داشتم الان شکرخدا خوب خوب شدم.با این‌شماره تو تلگرام پیام بدین من راهنماییتون میکنم.همیشه سلامت باشید و هیچوقت خودتون رو تو هیچ وضعیتی نبازین.
      ۰۹۳۵۴۲۵۳۹۶۹

    • shahrroz

      چند شب پیش از خواب‌بلند شدم دیدم لباسم خونیه بعد پیش‌پزشک رفتم گفت باید عمل کنی و نامه بستری رو داد رفتم پیش دکتری دیگه گفتن نه احتیاجی به عمل نیست قرص چرک خشک کن و بتادین دادن گفتن همین کافیه به نطر شما پیش دکتر دیگه ای برم ؟؟

    • محمود

      سلام:(
      کنار مقعدم سمت چپ تا مقعد یکمم مقعدم تورم داره و درد زیاد
      دو روزه ک نه متونم بشینم نه واستم
      کنردرد شدم بس که کج و راست شدم
      تورمش انگار یکم شبیه کبودیه
      یبوستم ندارم
      تو رو خدا کمک کنید
      خدا تنه همه رو سالم تنگه داره.
      با تشکر

      پاسخ ها

      • ناظمی

        با دود دادن عنبر نصارا وسقز معجزه میشود, هروز روزی دوبار بمدت یک هفته اجام بدهید, بسیار مفید است,, ضمنانشستن در اب نمک وسرکه وخوردن انجیر خیس خورده هرروز ناشتا فراموش نشود, موفق باشید

    • آرش

      سلام من چند روزه از مقعد خون خارج میشه اما هیچ ورمی نکرده کناره مقعد سوزش داره نشانه چیست

    • بدون نام

      سلام به همگی دوستان عزیزودردکشیده..می خوام داروگیاهی خارجی که خیلی خیلی دردرمان بواسیرموثراست به شمامعرفی کنم...این داروباعث ازبین رفتن بواسیرمیشه وازخونریزی وسوزش وبیرون زدگی بواسیرجلوگیری می کنه وباعث هضم بهترغذامیشه...قیمتش هم مناسبه 25هزارتومن.من خودم ازهمه مدل دارووپماداستفاده کردم امانتیجه نگرفتم...امااین داروواقعااثربخشه وخیلی خوب شدم.

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام چی بود پمادگیاهی

    • بدون نام

      لطفا اسم دارو رو هم بفرمایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر میکنم منظورشون قرص آناهیل باشه که از آناناس درست میشه منم شنیدم خوبه ،آلمانیه و 30عدد کپسول هست

    • حامد

      محض رضای خدا یه نفر جواب منو بده ،،
      الان سه روزه روی لبه مقعد من به اندازه یه عدس یکم بزرگتر ورم کرده و بادست وقتی فشار میدم کاملا احساسش میکنم. درد و خارش و خونریزی و اینچیزا اصلا ندارم ، ولی دستشویی الان تقریبا نشده که برم توی این سه روز(منظورم مدفوع هست ، نه ادرار)
      نمیدونم یبوست دارم یا بواسیر یا هر دو
      شما رو بخدا اگه کسی تجربه داشت و خوب شده راهنمایی کنه منو و امثال از فکر و استرس بیان بیرون ...
      ممنون میشم

      پاسخ ها

      • عباس

        این علائم اولیه بواسیره سعی کن کمتر بهش فشاربیاری وهمیشه لواشک والوچه وبرگه بخور وبیشتر اب بخوروکاهو مصرف کن کم تر غذابخپربیشتر فعالیت کن .بهت قول میدم مشکلی پیش نمیاد .

    • یعقوب

      خیلی عالی است .ببخشید من ۲سال این مشکل دارم به دکترم رفتم ولی خوب نمیشم توراخدالطفا کمکم کنیدممنون میشم ازلطفتون

    • بدون نام

      من هم هموروئید (بواسیر) خارجی دارم
      علاوه بر مطالب نوشته شده دوستان در اینجا کلی مطلب از سایت ها رو هم خوندم ، حتی دکتر هم رفتم
      و هر کس یه چیزی میگه
      اما خلاصه نفهمیدم که:
      ۱- از تشت آب گرم استفاده کنم یا آب سرد؟
      ۲- از بتادین برای مخلوط با آب استفاده بکنم یا نه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هموروید خارجی داشتم ولی با استفاده از تجربه هایی که داشتم بر طرفش کردم الان شش ماهی میشه ازش خبری نیست

    • 10

      سلام خدمت دوستان برای بهبود یافتن از بواسیر باید هر روز حمام کنید بعد از حمام بدنتونو خشک کنید و بعد از پماد رکتول استفاده کنید عالی هستش یبار صبح یبار شب و روزی دوبار در آب ولرم و مقداری بتادین در آن بریزید به مدت 20 دیقه بنشینید من انجام دادم عالی بود سعی کنید غذاهای فیبر دار بخورین تا یبوست نگیرین امیدوارم خوب بشین.

    • سعید

      هرکس راهش پیدا کرد خبر بده ثواب داره منکه درحال حاضر یه حبه سیر شیاف کردم ببینم جواب میده

    • سعید

      خبر بده

    • مسعود

      فقط و فقط روغن شتر و لاغیر
      دقیقا مثل آب روی آتش هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا طریق استفاده را هم بفرستید

    • اف

      با سلام و خسته نباشيد من يه دختر ٥ ساله دارم كه دخترم در ١٨ ماهگي يه گوشت اضافه از قسمت مقعدش در اورده كه من همون تو ١٨ ماهكي بردم دكتر متخصص و برام گفت كه نگران نباش بواسير نيست و فقط يه گوشت هست كه از داخل به بيرون زده و خود به خود ميره داخل تا الان هم نرفته دوبار هم بردم دكتر همين رو كفتن ميخواستم ببينم كرمي يا درماني هست كه خودم انجام بدم زود خوب بشه ممنون از لطف تان

      پاسخ ها

      • فهيمه

        در مورد گشت اضافه مقعد

    • بدون نام

      بهترین راه طبیعی برا علاج بداسیر چیست کمک کنید لطفل

    • آوا

      سلام.وای که این یبوست و بواسیر امونمو بریده.از سال93 که زایمان کردم دائما یبوستم.بواسیرام شده5تا باخونریزی و درد شدید.از دستشویی رفتن میترسم.هر راهی که فکرشو بکنید رفتم.مشکل اصلی یبوسته که اصلا حل نمیشه.موقع دفع خشک و مقعدمو زخم میکنه.
      من خسته شدم خدایا خودت کمکمون کن.بد دردیه.

    • Amir

      سلام. ترو خدا به منم کمک کنید یه تکه گوشت پیش محل مدفوعم در اومده.. حودود چهار ماه هست. فقط یک بارد خون ریزی داشتم یبوستم ندارم. هرگر نمیخوام به کسی هم بگم. عملم دوس ندارم. ترو خدا کمک کنید تا با این روش ها از شرش خلاص شم

    • بدون نام

      سلام من اوایل یوبست داشتم بدنم خشک میشه یوبست میشدم الان ب تازگی بواسیر دارم از مقعدم بیرون زده رفتن ب دسشویی برا مدفوع برام شده کابوس اصن دوس ندارم برم دسشویی بس ک دردش شدیده دکتر رفتم شیاف داده بود مصرف کردم بهتر نشدم جراحیم میترسم میخام درمان خانگی کنم الان سرکه سیب ب مقعدم میزنم تو اب ولرم میشینم میخام بدونم چقد زمان میبره با روش خانگی درمان بشم

    • محسن

      من ی سوال داشتم بواسیر احتیاج به عمل جراحی داره برای درمان

    • زهرا

      منم با نظر اون دوسمون ک گفته یک روز هچی نخوردم ...موافقم چون منم ب این مشکل برخوردم بعداز هربار دفع ی درد درناکی سراغم میادباخودم فک میکردم اگه یک روز دفع نداشته باشم بهتره ولی ازاین میترسم ک دوباره شکمم خشک بمونه دفع بعدی دوباره سخت بشه

    • زهرا

      بابا تورو خدا نظراتمونو ثبت کنید لطفا لطفا لطفا

    • نازیلا قنبری

      من دو روزه خونریزی مقعد دارم رنگ خون روشن هست وقتی میرم دستشویی خون.میات یبوست ندارم حامله هستم۶ماهمه خیلی ناراحتم.میکنه لطفا راهنمایی کنین

    • محمود

      ببخشید من هر چند ماه یه بار یه برامدگی سمت چپ مقعدم پیدا میشه خیلی سوزش و درد داره .هر سریع که پیدا میشه هم بزرگتر میشه .باید چکار کنم

    • سارا

      بابا پس من چرااصلا درد ندارم ولی ی گوشت نازک هستش میخوام از شرش خلاص شم چیکارش کنم خیلی نازکه ها

    • ا

      ببرش ندازشش جلو سگ

    • ناشناس

      با سلام
      بهترین روش رفع هموروئید فقط ورزش است وبس
      گرچه نحوه تغذیه موثر است اما ورزش اونم پیاده روی مداوم .....
      ی بنده خدا میگفت من همورئید داشتم با ورزش اثری ازش نموند
      ا

    • مریم

      متاسفانه من بعد زایمانم خیلی پا درد گرفتم،ورزش هم نمیتونم کنم این بواسیر هم امانم رو بریده،تو رو خدا هر که با روش های خانگی خوب شده جواب بده،مقعدم زخمه که حتی نمیتونم درست خودم رو بشورم موقع دستشویی

      پاسخ ها

      • حامد

        سلام.بعد از هر بار دفع با صابون بچه،مقعد رو بشورید به آرومی.یعنی صابون رو به دستتون بمالید و بعد اون قسمت رو شستشو بدین.بعد که
        . با آب شستید و مقعد تمیز شد،با آب نمک رقیق مجددا مقعد رو بشورید.

      • حامد

        دقت کنید که شستشو با آب نمک رقیق بعد از هربار دفع خیلی مهمه.در مورد شستشو با صابون بچه هم که بعد از دفع عرض کردم تو پست قبلی .امیدوارم به خدا که هرچه زودتر سلامتیتونو بدست بیارید،،،،یاعلی،

      • بدون نام

        سلام پماد کلوبتازول را هم امتحان محل را با وازلین چرب نگهدار

    • یاسی

      اون خانمی که گفت یک شیخ در شهرسون هست که درمان می‌کنه میشه اسم شهرشون و اسم شیخ را بگه شوهرم سرطان داره ببرمش

    • مهدی

      با سلام.کسانیکه بواسیر دارن نرن عمل کنن...علت بوجود اومدن بواسیرو جلوشو بگیرن..بواسیر بخاطر کثیف شدن خون یا سودای خون هست...اول حجامت دوم زالو انداختن سوم نشستن تو تشت اب گرم...موفق باشید

    • آنا ملکزاده

      من درد شدید دارم مدت سه سال است که با این مشکل دچار هستم به نظر شما دوستان درمان سریع الوقت چی است

    • سلناشیرژاد

      سلام من خونریزی سیاه رنگ دارم از بواسیرم نمیخوام جراحی کنم چون دو ماه هست زایمان کردم چیکار کنم بواسیرم خوب بشه فقط سوزش دارم

    • مصطفي

      سلام عزيزان عنبر نسا دود كنيد با 2بار دود كردن محو ميشه اگه اوكي بود براي اموات خودتون ومن حقير هم صلوات بفرستيد باسپاس

    • اسماعیل قاسمی

      از بواسیر داخلی کسی چیزی میدونه من مقعدم خصوصا زمان مدفوع خیلی درد داره ولی هیچ بیرون زدگی ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما با متخصص در میان بگذارید

    • بدون نام

      سلام
      من ۴ سال پیش جراحی هموروئید هم داخلی وهم خارجی کردم دوباره برگشت تازه بدترم شد دیگه دکتر نمیرم چون هر کس دکتره خودشه از همون موقع تا حالا همیشه صبح ناشتا :
      ی لیوان آب ولرم گاهی ی قاشق آبلیموداخلش یا گلاب
      پیاده روی
      نون سبوس دار
      سبزی و میوه
      وتنها و تنها عامل برگشت این درد استرس و عصبانیت است
      ودیگر هیچ که اونو نمیتونم ترک کنم متاسفانه
      شما ی آدم بیخیال پیدا کنید که این درد رو داشته باشه !!!!!
      نیست واقعا .....

    • كاربر

      تجربه شخصي در ماه اخر بارداري: در اثر استفاده از شيافهاي سيكلوژست و عوارض ناشي از آن، دچار هموروييد ترومبوز ٤ شدم بطوريكه در اثر درد و سوزش توان نشستن هم نداشتم. انواع محلولها و كرمهاي طب كلاسيك و طب سنني را هم استفاده كردم كه فايده اي نداشتند و اپليكاتور خشن پمادها وضعيت را بدتر كردند. فقط پماد انتي هموروييد معمولي و روغن شترمرغ را به تناوب به صورت موضعي استفاده كردم. به دليل وسواس و بارداري نشستن چندباره در تشت آبگرم را نتوانستم انجام دهم. در نهايت بطور اتفاقي زمانيكه براي تسكين درد تزريق آمپول پرولوتون از كيسه آبگرم استفاده ميكردم، حدود دو ساعت روي كيسه آبگرم نشستم و شب بعد باز هم دو ساعت .... صبح روز بعد خونريزي زيادي در كاسه توالت ديدم و موقع شستن تكه هايي از بافت ترومبوز جدا شد. با وحشت از احتمال عفونت حدود دو ساعت فقط دراز كشيدم و منطقه را با روغن شترمرغ چوب كردم.... بطرز باورنكردني بعد از ده روز رنج و عداب فراوان، احساس بهبود كردم. بعد از تماس با دوست پزشكم متوجه شدم كه خارج شدن خون قسمت ترومبوز هموروييد باعث رهايي از درد شده و احتمال عفونت نيست. الان با وجود اينكه زايده كوچكي هنوز بيرون مانده ولي درد و ناراحتي ندارد. من كل فضاي وب فارسي و انگليسي را به دنبال راه حل و درمان بودم و هيچكاري جواب نداده بود و دكتر زنان مرا به جراحي اورژانسي حواله داده بود ولي فقط با گرم نگه داشتن موضع و نشستن روي كيسه آبگرم خلاص شدم. اميدوارم تجربه من براي كسانيكه اين مشكل دردناك را دارند مفيد باشد.

    • حامد

      با سلام و آرزوی شفای عاجل برای تمام بیماران.دوستان بهترین روش برای درمان بواسیر شستشوی مقعد با آب و نمک هست،اگرم آب دریا باشه که چه بهتر.باور کنید نمک دوای اکثر بیماری هاست.البته من بیماریم خیلی خفیف بود،ولی بعد از استفاده از همه پمادها.نمک رو امتحان کردم .خداروشکر سریع بهبود پیدا کرد.البته بعد از شستشو کمی چربش کنید.هرچه بیشتر دفعات رو تکرار کنید بهتر جواب میگیرید.روغن نارگیل و روغن زیتون رو هم پیشنهاد میکنم واسه چرب کردن.التماس دعا

    • خلیل

      سلام دوستان بنده خودم نزدیک به ده ساله بواسیر دارم وبه چندین دکتر وحکیم مراجعه کردم ولی فایده ای نداشت چند روز پیش یکی از دوستان که همین مشکل روداشته ملاقات کردم وجریان رو بهش گفتم به یک حکیم تو پاکستان راهنماییم کرد والان رفتم همونجا یک هفته میشه از دارو هاش استفاده میکنم شکر خدا خیلی خوبم قراره چهار هفته دارو های حکیم رو مصرف کنم هر کی خواست بگه ادرسشو میدم وخودم تقریبا یک ماه همینجا کاردارم هرکی اومد راهنماییش میکنم

      پاسخ ها

      • سیدعلی

        سلام .
        اسم داروها و لطف میکنید.

      • خلیل

        لطفااسم حکیم ودرکجای پاکستان آدرس کامل

    • حامد

      سلام‌دوستان‌‌.من‌راه‌درمان‌بواسیر‌رابلدم‌قبلایکی‌رادرمان‌کردم‌...مقداری‌کمی‌ازفلفل‌درروز‌سه‌باربطورمنظم‌صبح‌ظهر شب‌بمالیدصددرصدجواب‌میده‌ناامیدنشیدخبرشوبه‌من‌بدین

      پاسخ ها

      • زهرا

        چی بمالیم من دخترم رابطه مقعدی اصلا نداشتم بخاطر یبوست و وراثت ایجاد شده درد و التهابشو با پماد درمان میونم میخوام خودشم از بین بره راهی هست؟

    • حسین

      باسلام من خونریزی دارم ولی خونریزیم ازداخل میاد ولایه خارجی هیچی نمیادووقتی دست انگشت میکشم مشخصه دیواره داخلی حالت زخم وخشکه ایا پماد یادارویی هست که بدون نسخه ازداروخونه بگیرم استفاده کنم ممنون راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • زهرا

        پماد آ+د بگیرین با سرنگ تزریق کنین جلوگیری از التهاب و درد میکنه

    • مریم

      سلام من حدود چند ماه هست که بواسیر دارم ی توده کوچک هم کنار مقعدم هست ولی خون ریزی هم ندارم در دفع هم مشکل دارم. ....ميشه ی راه حلی واسه اون توده باید ناراحت کنندس

    • زهرا

      سلام منم دچار یبوست همراه با خونریزی ودرد بسیار شدید شدم.بهترین واولین کار مراجعه به پزشک برا تشخیص اولیه میباشد.اغلب نظریه و روش های درمانی شما دوستان عالی وکار ساز بود.انشاءالله شفای عاجل برا همه باشد.در ضمن از خوردن آب سالم فراوان ومیوه های ملین و فیبر دار غافل نشوید.

    • ع ۰۰۰

      سلام من کمر درد دارم ممکنه از بواسیرم باشه

    • علی

      آیا کمر درد من میتونه از بواسیر م باشه البته بدون خونریزی درد دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • س

      سلام من هشت ماه میشه که درددارمو زجرمیکشم رفتم دکتر اندوسکوپی دادم گفتن مشکل زخم گوارشی دارین وبهم دارو دادن مدتی خوب شدم دردوخونریزی ندارم اما الان دوباره دردم شروع شده ولی خونریزی ندارم چکارکنم لطفا کمک کنین

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید دختر ۱۹ ساله هستم به دلیل مشکلات وراثتی دچار بواسیر شدم رابطه مقعدی اصلا نداشتم فقط وراثتی و یبوست باعث این مشکل شد به دلیل دختر بودنم تمایل ندارم عمل کنم یه مدت شنیدم پماد اد خوبه که میزنم درد و خونریزی ندارم اما کسی پیشنهادی داره که خودش هم از بین برع؟ و مشخص نباشه

      پاسخ ها

      • بخشیدم و بخشیده نشدم

        سلام و خسته نباشید میتونم درکتون کنم که بواسیر چه حس بدی داره ولی باید صبور باشین من دو بار بواسیر خارجی گرفتم که خدا رو شکر خوب شدم برای جلوگیری از بواسیر خارجی سعی کنین غذاری فیبر دار بخورین که شکم خوب کار کنه روزی 2 بار در یک تشت آب ولرم بنشینین به مدت 20 دیقه اگه بتادینم توش بریزین که چه بهتر هر روز صبح حمام کنین و لگن رو خوب با شستشو بدین بعد از حموم کردن نیم ساعت بعد از پماد رکتول استفاده کنین که فوقلعادست یبار صبح بعد از حمام بزنین یبار شب قبل خواب مطمئن باشین جواب میده فقط صبور باشین عمل نکنین راهای خانگی بهترین درمانه امیدوارم موفق باشین

    • فیروز فروتن

      چی وقت میتوانیم کاملا از بین بیبرم بواسیر را

    • فیروز فروتن

      چی وقت میتوانیم کاملا از بین بیبرم بواسیر را

    • زهرا

      منم چهارده ساله دارم بعد زایمان شروع شد الان هم زایمان کردم خیلی درد دارم

    • بنیامین

      سلام واقعا زوغن کوهان شتر بیرون زدگی بواسیر زادرمان میکند جواب میده ؟؟؟؟ممنون اگه جواب بدید

    • بدون نام

      بواسیر راه چاره ای نداره راهش اینه که دستشویی نری من سه بارجراحی کردم خوب نشده

    • م

      سلام ایا در یک تشت اب بتادین چقد بتید بریزیم و چه زمانی در تشت بشینیم ؟وایا این کار خوب هست؟

    • Havin

      سلام من تازه زایمان کردم و یک ماه که متوجه یک تکه گوشت کوچیک شدم درد و خونریزی نداره اما ناراحتم که اینجوری شده میشه بگین که بواسیره یا نه؟ و اگه هست آیا واقعا با بتادبن خوب میشه ؟؟؟؟؟

    • ابی

      به نظر من هر کس یه راه درمان داره و همه یه مدل درمان نمی شن هر کس باید خودش راهش پیدا کنه و ببینه چی ارومترش میکنه همه این بیماریها به خاطر آموزش واطلاعات ناکافی هست

    • بدون نام

      توروخدا یه راحل خوب بگین 2ساله دارم عذاب می کشم

    • بدون نام

      من تقریبا همین علائمو دارم ولی خون ریزی و بیرون امدگی ندارم ولی اکثرا وقتا به شدت اذیتم میکنه بعد از دستشویی نمیتونم بشینم شبا نمیتونم دراز بکشم و انقد چپکی میشینم که خوابم ببره قبلا سابقشو نداشتم و قریبا ۴ ماهی میشه ک اینجوریم لطفا کمکم کنین .

    • منصورملک نژاد

      سلام:دوستان جای هیچ نگرانی نیست من خیلی هاروباتره درمان کردم کوکوی تره هرروز،خودتره خام هم باغذاهاتون بخورید،تره روخوردیاله کنیدبه محل بمالیدوسعی کنیدیبوست نداشته باشید.مطمئن باشیدبه فضل الاهی شفاحاصل میشه

    • .

      سلام من مشکل معده پیدا کردم مدفوعم شل شده بود موقعی که شل بود موقع خروج سوزش داشتم بعد یه سری دارو برا معدم استفاده کردم شل شدگی درست شد ولی سوزش تبدیل به خارش شد قطره خونی هم مشاهده نکردم یبار دیگم اینجوری شدم بخاطر شل شدگی شکم ولی یه روزه خوب شد میخاستم ببینم مشکل من بواسیره یا چیز دیگه ای؟

    • فیلسوف

      من دو ماهه که گوشت بیرون زده از مقعد را حس میکنم درد و خونریزی هم ندارم...آیا بواسیر دارم اگه بواسیر دارم چه جوری درمانش کنم...اگه میدونید ...جواب بدید...

    • تدوین

      سلام،من ۲۳سالمه خیلی از این بیماری رنج می برم،دو ساله اینجوری هستم یه ۲ماهی بود که خوب شده بودم ولی ۵ روزه که خیلی زیاد ناراحتم میکنه ،این روش های که گفتین همه رو امتحان کردم موقتی خوب میشی بعد دوباره مثل اولش میشه تورو خدا یه درمان خوب بهم بگین نمیخوام جراحی کنم.

    • سروش

      من واقعا به کمک احتیاج دارم بواسیر من کاملا خوب شده ولی فقط یه زائده ی گوشت مونده اصلا هم درد نداره خیلی راحت هم به اجابت مزاج میرم ولی واقعا برای خلاص شدن از این زایده گوشتی چیکار کنم

    • بدون نام

      سلام من خیلی دارد دارم من زخم دارم تورو خدا بهم میگنی چکار کنم نمیخوام جراحی بشم

    • پریسا

      سلام خورو خدا الان نگین توروخدا من خیلی دورم خیلی زخم دارم

    • امین ر

      با سلام. من موقع اجابت مزاج اگه خیلی زیاد زور بزنم یه گوشت از مقعدم میزنه بیرون ، یعنی بواسیره ؟؟؟
      البته گفتم که اگه زیاد زور بزنم.
      دکتر هم رفتم واسم شیاف نسخه کرد ، دوهفته استفاده کردم و تو تشت آب گرم هم روزی دوباز مینشستم.
      ولی هنوز موقع زور زدن زیاد همونجوریه ،
      واقعا این بواسیره ؟؟؟؟

    • z

      سلام من دختر22سالم بیرون زدگی دارم فقط استفاده ازپماد ام جی خوبه یا کوهان شتر؟وبه دلایلی اصلا نمیخوام عمل کنم

    • Aziza jafari

      سلام خدمت شما مادرم تقریباً یک سال میشه درد بواسیر دارد گاهی اوقات خونریزی وخارش هم دارد بیدونی عمل هم درمان میشود .نزد داکتر هم چند بار رفته اما فقط تامدت که دوا استفاده کرد خوب بود اما صحت یاب نشد باید چی کار کند واز کدام دارو استفاده کند با تشکر از شما......

    • رحمت اله نوری پور

      برای درد ناحیه مقعد استفاده از سبزی تره مؤثر است ،این بهترین درمان است ،

    • سلما

      با سلام
      دوستان این روغن قرص ویتامین E خیلی برای من موثر بود شماهم امتحان کنید.
      شبها حلیم بخورین خیلی دفعتون راحت میشه

    • امینی

      این کرم ام چی برای درمان خارجی استفاده میشه یا داخلی

    • نجیب الله

      از من هم زیاد خارشت داره

    • بانو هستم53ساله از تهران

      من دی.وی.تی دارم.(غلظت خون )خون لخته شده و برای این مریضی یبوست خوب نیست.حالا آنتی همورویید گرفتم. درمان کردم. داشت خوب میشد.درمان رو کامل نکردم.دوباره شروع شد.اذیت و آزارش سوزش و حالا دوباره شروع کردم به درمانش آب هم باید،زیاد بخورم.کیسه صفرا هم 25آبان ماه عمل کردم.آنژیو هم کردم.24آبان ماه زخم عثنی عشر هم دارم.با این وضعیت چه کنم.؟

    • الی

      منم بواسیردارم ومشکلم بیرون زدگیشه.فقط پارسال ی بارزخمش شدیدشدبطوریکه نمیتونستم دستشویی برم تنهاراه حلی که بدردم خوردودرمونم کرددودکردن عنبرنسارابودتا3روزروزی2بارعنبرنسارادودکردم واسه همون قسمت.زخم بواسیرم کامل خوب شد...

    • بانو هستم.53ساله از تهران

      قسمته گوشتی که بیرون زده رو چگونه درمان خانگی کنم.؟که دکتر نرم. مون تازه عمل صفرا و آنژیو شدم. و پدری ازم دراومد. در آنژیو که نکو خیلی دردم،گرفت طوری که تا 5الی 6 دقیقه به دره اتاقه عمل مرتب نگاه میکردم.فکر میکردم.دوباره میخوان ببرنم،تو اتاق و دوباره آنژرو بشم.حقیقتش میترسیدم.چون خیلی درد کشیدم.پدرم در اومد.مس راهنمایی کن تا دکتر نرم. خانگی باشه و گوشت بیرون زده با درمان خانگی درمانشه مچکرم.شب خوش

    • شفیعی

      باسلام من ۲بارقلب عمل کردم باراول سال۷۴باردوم سال ۹۲ باردوم جراحی قلبم باعث شده که من باکنبودخون مواجعه شوم بنابراین دکتربیمارستان بهم قرص آهن تجویزکرده بنابراین ان قرصها باعث یبوست وترک خودرکی مقعدوسوزش مقعدوبعدش هم به سفارش یکی ازپرستاران بیمارستان پمادرکتول وحالاهم یک دکمه خیلی کوچک روی مقعدم زده وحالا درحین تمیزکردن باآب دردمیگیردلطفارهنمایم کنیدچه کارکنم درضمن قرص وارفارین میخورم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج