جاباما
۲۶۹۳۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن اجرایی شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مخالف ایجاد شوک در بازار مسکن هستم گفت: تسهیلات صندوق پس‌انداز اواخر امسال و اوایل سال آینده وارد بازار می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مخالف ایجاد شوک در بازار مسکن هستم گفت: تسهیلات صندوق پس‌انداز اواخر امسال و اوایل سال آینده وارد بازار می‌شود.

عباس آخوندی دیروز در حاشیه پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در جمع خبرنگاران گفت : همواره اعلام کردیم که به تعهدات و قراردادهای دولت درباره مسکن مهر پایبند هستیم و آنها را به سرانجام می‌رسانیم ولی در عین حال به سیاست‌های غلط انتقاد می‌کنیم تا مجددا در کشور اجرا نشود.

وی درباره وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن توضیح داد: سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی این وام را به بانک مسکن ابلاغ کرده است و ضوابط این وام مانند همان شرایط ۳۰۰ هزار وام قبلی که یارانه آن تامین نشده بود امروز با تامین این مهم ، وام اجرایی شد.

آخوندی در مورد وام اوراق گفت : این وام سرجای خودش است و قرار بود به ۳۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند که در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت توجهی به بخش مسکن ندارد، گفت: بخش مسکن نیاز به اقدامات مستحکمی دارد، اقداماتی که خانوار بتواند زندگی‌اش را بر آن اساس تنظیم کند تا به الان هرچه که گفته و بیان شده به سرانجام خواهد رسید ، به همین خاطر به دنبال این بودیم که به سراغ حساب پس انداز بریم و این سیاست‌ها را پیگیری کنیم تا همین امروز نیز صندوق پس انداز مسکن بیش از ۴۲۱ میلیارد تومان پس انداز دارد و کسانی که پس انداز کرده‌اند حتما ظرف ماه‌های آینده تسهیلات تضمینی دریافت می‌کنند. بیشترین استقبال نیز در شهرهای متوسط صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با ایجاد شوک در بازار مخالف هستم و اقدامات شوک گونه فقط به نفع سوداگران و به ضرر مردم خواهد بود بنابر این اقدامات بلند مدت را پیگیری می‌کنیم تا خانوارها بتوانند بر این اساس زندگی خود را تامین کنند.

آخوندی با بیان اینکه اقداماتی برای تشویق مرتب مردم به پس انداز، افزایش سطح تسهیلات و کاهش نرخ سود در آینده پیگیری می‌شود گفت: اگر این کارها در دوره ۲ تا ۳ ساله صورت گیرد، خانوارها به این سیاست‌ها اعتماد می‌کنند و حسن آن این است که کسی که پس انداز می‌کند به دلیل تعهدی بودن پس‌انداز ، مطمئنا به آن دسترسی دارد و میزان پس انداز هم بهترین پشتوانه برای تامین مالی خواهد بود.

وی یادآور شد: سیاستی که در وزارت راه و شهرسازی تعقیب می‌شود و بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت اقتصاد و دارایی هم به تدریج قانع شده‌اند که از این سیاست‌ها حمایت کنند همین سیاست بوده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر امید افزود: سیاست‌هایی مانند لیزینگ و انواع سیاست‌های موجود دیگر فقط می‌تواند کمکی مقطعی به حل مسئله مسکن باشد اما راه حل اصلی حل بحران مسکن نیست.

آخوندی اظهار کرد : برای خروج از رکود موضوع تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه‌ای پیگیری می‌شود در حال حاضر بانک مسکن یک صندوق پس انداز است اما باید بیش از این از ظرفیت‌های این بانک استفاده کرد یعنی این بانک باید به نهاد مالی تبدیل شود که عدم تعادل‌های سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را تعدیل و جبران کند.

وی ادامه داد: خمیر مایه اصلی سیاست‌های موجود همین سیاست است و ما طبق مذاکراتی که با وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی داشتیم توانستیم در مجمع عمومی بانک مسکن موضوع تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه ای را به تصویب برسانیم و سایر امور آن را دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : در شرایط رکود و تنگنای مالی ، ساماندهی این کار بسیار سخت است چرا که مفهوم تبدیل یک بانک به بانک توسعه‌ای نیاز به چند هزار میلیارد تومان سرمایه دارد و من مطمئن هستم این کار انجام خواهد شد و بانک مسکن توسعه‌ای می‌شود. برای زیرساخت ها نیز این کار انجام خواهد شد و مانند تمام دنیا صندوق جداگانه بزرگراه‌ها ، آزادراهها و حمل و نقل و توسعه ارتباطات در نظر گرفته می‌شود. مطالعات این کار انجام شده و به تدریج تمام اینها تبدیل به لایحه و برای مجلس ارسال می‌شود چون به دلیل مشکلات مالی نمی‌شود امور را سریع پیش برد.

وی یادآور شد: تسهیلات صندوق پس‌انداز اواخر امسال و اوایل سال آینده وارد بازار می شود.

آخوندی در پاسخ به پرسشی در خصوص ادعای وجود فساد در شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: هرکسی ادعایی دارد باید مدارک آن را به وزارت راه و شهرسازی بفرستد اما مدارکی در این باره به وزارت راه نیامده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج