۲۶۹۴۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دردسر اروپایی خودروسازان کره‌ ای

بر پایه تحقیقات صنعتی، هیوندای و کیا در رسیدن به اهداف اروپایی در زمینه کاهش آلایندگی دی اکسید کربن شکست می‌خورند.

خبرگزاری ایسنا: بر پایه تحقیقات صنعتی، هیوندای و کیا در رسیدن به اهداف اروپایی در زمینه کاهش آلایندگی دی اکسید کربن شکست می‌خورند.

شرکت کانسالتینگ در گزارشی اعلام کرد آلایندگی دی اکسید کربن خودروهای این دو شرکت در سال ۲۰۱۴ بالاتر از سال پیش از آن بود و آنها را تنها خودروسازان بزرگی ساخت که در رسیدن به اهداف کاهش آلایندگی تعیین شده در اروپا موفق نشده اند.

مسئله آلایندگی خودروسازان کره‌ای هیوندای و کیا در پی بحران دیزلی فولکس واگن و اقرار این خودروساز آلمانی به استفاده از نرم افزار غیرقانونی برای فریب دادن تستهای آلایندگی دی اکسید نیتروژن، زیر ذره بین رفته است.

حتی پیش از اینکه رسوایی فولکس واگن در سپتامبر برملا شود، هیوندای و کیا مورد توجه بودند. این دو خودروساز کره ای سال گذشته به دلیل مبالغه در میزان اقتصاد سوخت خودروهایشان، موافقت کردند ۳۵۰ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا بپردازند.

اتحادیه اروپا یکی از سخت گیرانه‌ترین اهداف محیط زیستی را دارد و از خودروسازان خواسته است تا سال ۲۰۲۱-۲۰۲۱ میزان آلایندگی خودروهایشان را به طور متوسط به ۹۵ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر کاهش دهند با اینهمه هدف مذکور به تغییرات سیستم تست آلایندگی بستگی دارد که در پی رسوایی فولکس واگن، اعتبارش را از دست داده است.

خودروسازان با ۹۵ یورو جریمه به ازای هر گرم دی اکسید کربن بالاتر از حد مجاز مواجه هستند که با توجه به شمار خودروهایی که در ۲۰۲۰ می‌فروشند، رقم نجومی خواهد بود.

به گفته یک کارشناس خودرو، عملکرد هیوندای و کیا نگرانیهای خاصی را برانگیخته است زیرا وضعیت این دو خودروساز از نزدیک بودن به اهداف هوای پاک ۲۰۲۱، به شکست در رسیدن به اهداف مذکور تغییر کرده است.

هیوندای و کیا شمار زیادی خودروی گران قیمت با موتورهای بزرگتر فروخته اند اما موتورهای بنزینی و دیزلی آنها به اندازه رقیبانشان کارآمد نیست و ۱۰ گرم بیشتر دی اکسید کربن نسبت به فورد منتشر می‌کنند.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، با اینهمه هر دو شرکت هیوندای و کیا اعلام کرده اند در مسیر رسیدن به اهداف هوای پاک قرار دارند و طرحهای معرفی خودروهایی با سوخت پاک را مورد تاکید قرار داده اند.

هیوندای که سازنده خودروی هیدروژنی آی ۳۵ است، در فناوری پیل سوختی با آلایندگی صفر پیشرو بوده است و قصد دارد در سال ۲۰۱۶ مدلهای جدید کاملا برقی و آپشنهای هیبریدی را به بازار معرفی کند. این خودروساز قصد دارد ۷۰ درصد از موتورهای مدلهایش را با انواع کارآمدتر تعویض کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج