جاباما
۲۶۹۵۲۲
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

گرانترین آپارتمان آسیا +عکس

یک آپارتمان لوکس در هنگ کنگ با قیمت بی‌سابقه‌ی ۶۶ میلیون دلار به فروش رفته که نام آن را به عنوان گرانترین آپارتمان فروخته شده در آسیا مطرح کرده است.

وبسایت فرادید: یک آپارتمان لوکس در هنگ کنگ با قیمت بی‌سابقه‌ی ۶۶ میلیون دلار به فروش رفته که نام آن را به عنوان گرانترین آپارتمان فروخته شده در آسیا مطرح کرده است.

به گزارش سی ان ان، «واحد ریاست جمهوری» به مساحت ۵۰۵ متر مربع در طبقه‌ی بالای ساختمان اوپوس هنگ کنگ واقع شده که فرانک گِری، معمار کانادایی، آن را طراحی کرده است. بنا به گفته‌ی املاک سوآیر، این واحد آپارتمانی مجهز به چهار حمام، یک اتاق مطالعه، دو جای پارکینگ و یک دستشویی است.

گرانترین آپارتمان آسیا +عکس

علاوه بر این موارد، این واحد آپارتمانی مجهز به ۱۴۰ متر مربع پشت بام اختصاصیِ مجهز به جکوزی نیز هست. خریدار آپارتمان که نخواسته نامش فاش شود، از مناظر زیبای هنگ کنگ و خط آسمان‌های این شهر لذت خواهد برد.

این آپارتمان در حقیقت گرانترین آپارتمان فروخته شده در تاریخ آسیا است. این در حالی است که گرانترین آپارتمان فروخته شده در این ناحیه به یک خانه‌ی دوپلکس در همان آپارتمان مربوط است که در ماه ژوئن با قیمت هر فوت مربع ۱۲.۸۳۸ دلار فروخته شد.

البته رقم ۶۶ میلیون دلاری این آپارتمان در قیاس با آپارتمان ۱۹۰ میلیون دلاریِ جک ما، رئیس هیئت مدیره گروه علی‌بابا، ناچیز به نظر می‌رسد. گفتنی است آقای جک ما در ماه اوت یک ساختمان سه طبقه را با این قیمت در هنگ کنگ خرید.

هنگ کنگ یکی از گرانترین شهرهای جهان است، اما از نظر املاکِ گران و منحصر به فرد، هنوز پشت سرِ لندن و نیویورک قرار دارد. به همین دلیل است که افراد فوق ثروتمند جهان آن دو شهر را انتخاب می‌کنند.

گرانترین آپارتمان آسیا +عکس
هنگ کنگ یکی از گرانترین شهرهای جهان است

عنوان گرانترین آپارتمان نیویورک تا به امروز متعلق به پنت‌هاوسی در ساختمان One57 در خیابان 57 غربی است که در اوایل سال 2015 میلادی توسط یک خریدار ناشناخته به قیمت 100.5 میلیون دلار خریداری شد.

همچنین آپارتمان‌های ساختمان مسکونی 15 Central Park West، گرانترین واحدهای آپارتمانی این شهر محسوب می‌شوند که میانگین قیمت آن‌ها به ازای هر فوت مربع برابر با 5849 دلار است.

با این حال، لندن از نظر گرانترین واحدهای آپارتمانی در صدر قرار دارد. یک پنت‌هاوس سه طبقه در هاید پارک لندن در سال 2011 به رینات اخمتوفِ اوکراینی به مبلغ 208 میلیون دلار فروخته شد.

با تمام اوصاف، هیچ ملک مسکونی توان رقابت با کاخ باکینگهام، اقامتگاه 775 اتاقه‌ی ملکه الیزابت، را نخواهد داشت. پایگاه ارزش گذاریِ زولا، این کاخ سلطنتی را حدود 1.53 میلیارد دلار قیمت گذاری کرده است.

تنها ثروتمندترین بانک‌های جهان قادر به خرید این دست از املاک خواهند بود؛ البته این مسئله را هم باید یادآوری کرد که این اعداد نشان دهنده‌ی افزایش شکاف بین ثروتمندان و فقرا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج