۲۶۹۵۴۱
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک

تایلند پر است از دیدنی های جذابی که تو را می خوانند. گرچه اینجا فقط گالری ای داریم از مهم ترین شهر این کشور یعنی بانکوک.

هفته نامه همشهری جوان: تایلند پر است از دیدنی های جذابی که تو را می خوانند. گرچه اینجا فقط گالری ای داریم از مهم ترین شهر این کشور یعنی بانکوک. مهم ترین بناهای تاریخ این کشور در بانکوک قرار دارد. از مقبره شیخ احمد قمی گرفته که در آیوتایا، شهری نزدیک بانکوک دفن است و تشیع را ۷۰۰ سال پیش وارد تایلند کرده تا معابد و بوداها و شهر سوخته اش.

تایلندی ها می گویند اگر ۴۰۰-۵۰۰ سال پیش که میانمار به این کشور حمله کرد، شیخ احمدقمی و یارانش نبودند، قطعا تایلند به فنا می رفت. برای همین زمانی که به این کشور پا می گذارید، وقتی از شیخ احمد قمی حرف می زنید، از او تعریف کنید. کاخ پادشاهی، یکی دیگر از بناهای مهم این کشور است؛ کاخی که پادشاهان گذشته تایلند همه در آن سکونت می کردند و الان بیشتر جنبه توریستی دارد. پادشاهان گاهی در ییلاق و قشلاق در آن سکونت می کرده اند و شش ماه در سال خالی بوده و شش ماه به نزول اجلال همایونی مزین می شده.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک

• معتبرترین و مهم ترین مسجد شیعیان بانکوک. اسمش «امام باری» یا «امام باره» بود و امام جماعتش شخصی به نام عبدالقیوم. این مسجد با معماری تایلندی و نقوش و نوشته های قرآنی و ادعیه منقش شده بود. هنوز معلوم نیست دقیقا چقدر مسلمان در این کشور وجود دارد، اما بیش از ۹۵ درصد مردم بودایی هستند و حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار شیعه در این کشور زندگی می کنند.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


• ساختمان پرتیراژترین روزنامه تایلند. تای رَه (thai rath) که یک میلیون تیراژ دارد و تقریبا نزدیک به 300 هزار نسخه آن برگشت می خورد. محوطه این روزنامه نصف استادیوم آزادی و چاپخانه اش اندازه کل ساختمان همشهری است. در کنار انتشار روزنامه، شبکه تلویزیونی، رادیویی و حتی ساخت فیلم و آنونس هم دارند.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


• معبد وات پو؛ مهم ترین معبد آیوتایا. البته این معبد از این جهت اهمیت دارد که در زمان حمله میانمار به تایلند، کوچک ترین لطمه ای ندید. بعد از این ماجرا مردم فکر کردند این معبد از طرف خدایگان به شدت مورد مراقبت است (همان «نظرکرده» خودمان). برای همین به اینجا می آیند و کلی پول به پای این بودای زرین می ریزند. این معبد از آن معبدهایی است که مدام پر و خالی شوند.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


• شهر تاریخی «آیوتایا» که 417 سال پایتخت تایلند به شمار می رفت، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است. «آیوتایا» در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار دارد که روزگاری از زیباترین شهرهای جهان محسوب می شد و از سال 1991 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.

این شهر در زمان حمله میانمار به تایلند، به آتش کشیده شد و این ساختمان ها بازمانده های همان شهر هستند. از چرخیدن در این شهر اصلا سیر نمی شوید.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


• تصوری که از کافه در ایران وجودد ارد، به طرز غریبی با تعریف کافه در بانکوک متفاوت است. مردم در بانکوک به کافه می روند که کارشان را انجام دهند، روزنامه بخوانند، مطالعه کنند، مشق بنویسند، قرار کاری برگزار کنند و هر چیزی را که مربوط به کار می شود، انجام دهند.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


• ما هم اولش فکر کردیم این سر را در بین شاخه های این درخت جاساز کرده اند. اما بعد فهمیدیم این سر، متعلق به مجسمه یکی از سربازان نگهبان شهر آیوتایا بوده که در زمان حمله سپاه میانمار، کنده شده و روی این درخت افتاده. در تمام این مدت هم با رشد درخت، همین جا مانده و به این شکل درآمده.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


• معبد شیخ احمدقمی. همان شیخ ایرانی که 700 سال پیش تشیع را به تایلند برد و الان برای خودش اعتباری دارد. گرچه فوت کرده، اما همچنان در یاد مردم آیوتایا زنده است. رئیس دانشگاه آیوتایا طوری از شیخ احمد حرف می زند که انگار یکی از قدیسان هندوست!

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


• راهب های بودایی تایلند هم مثل همه بودایی های دنیا لباس می پوشند. البته رنگ لباس ها با توجه به میزان تبحر فرد در امور دینی، کمی روشن و تیره می شود.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک

تایلند زیر ذره بین

تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد؛ منطقه ای با هوایی به شدت حاره ای و گرم و جمعیتی بیش از ۶.۵ میلیون نفر که مساحیت تقریبا یک سوم ایران دارد. بانکوک، پاتایا و پوکت، مهم ترین شهرهای تایلند هستند.

بانکوک

پایتخت کشور است و مرکز تجاری تایلند محسوب می شود. آن قدر به شهر رسیده اند که به عروسی زیبا می ماند. بانکوک را می توان شهری با کیفیت بالا دانست. کیفیت هتل ها، خیابان ها، مراکز خرید و حمل و نقل عمومی بانکوک قابل قبول است، اما مراکز تفریحی و دیدنی های این شهر در مقایسه با پاتایا و پوکت ضعیف تر است. این شهر پر از ترافیک است.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


پاتایا

شهر ساحلی و بزرگ پاتایا شهرت و محبوبیت جهانی دارد. این شهر ساحلی مکان مناسبی برای جت اسکی و آفتاب گرفتن است. پاتایا را می توان بهترین و ارزان ترین گزینه برای تفریح دانست. تورهایی چون پارک کروکودیل ها و جزیره مرجانی و... از جمله تورهای فراوان پاتایا محسوب می شود. ضمن اینکه هزینه ها در پاتایا مثل هزینه هتل، تاکسی، غذا و... بسیار پایین است.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک


پوکت

جزیره ای بسیار زیبا و بزرگ با سواحل متعدد و تورهای فوق العاده جالب که از آن جمله تورهای جزیره جیمزباند، جزیره فی فی و تور رافتینگ (رودخانه وحشی و جنگل نوردی) را می توان نام برد. به طور کلی پوکت را می توان از نظر زیبایی با جزایر قناری مقایسه کرد.

گشت و گذار در دیدنی های بانکوک

سفر به پوکت به دلیل استفاده از دو پرواز (تهران- بانکوک و بانکوک- پوکت) با پروازهای عربی بسیار گران قیمت است. تورها و هتل های آن نسبتا گران تر از بانکوک و پاتایاست و نیاز به بودجه بیشتری دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عاطفه

      بانکوک و پاتایا بدرد ما ایرانیها نمیخوره چون نظافت برامون خیلی مهمه اما پوکت فوق العاده عالیه. بهشته بهشت. همه جاش ارزش دیدن داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج