۲۶۹۷۷۰
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

سفر به برزیل با نقاشی روی قهوه؛

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

خیلی اتفاق خوبی است که با نشان دادن هنر نقاشی بر روی قهوه بتوان به برزیل، سرزمین‌ قهوه‌ها سفر کرد، حالا این اتفاق در مسابقه نقاشی روی قهوه در تهران افتاده است.

وبسایت مجله مهر: خیلی اتفاق خوبی است که با نشان دادن هنر نقاشی بر روی قهوه بتوان به برزیل، سرزمین‌ قهوه‌ها سفر کرد، حالا این اتفاق در مسابقه نقاشی روی قهوه در تهران افتاده است.

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

دومین دوره مسابقات باریستای ایران با موضوع لته آرت (هنر طراحی با شیر روی قهوه) كه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش و با همت سايت رستوران يابي فيديليو كه به عنوان تنها برگزار كننده اين مسابقات در ايران شناخته مي‌شود قهرمان خود را شناخت. این مسابقات روز چهارشنبه ۲۷ آبان ماه آغاز شد و طي ۳ روز باریستاهای هنرمند ایرانی در حضور ۴ داور و چهره سرشناس بین المللی كه همگي قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ و قهرمان همين مسابقات در كشورهاي ایتالیا، ترکیه و کره جنوبی بودند به رقابت پرداختند كه در نهايت جايزه نفر اول مسابقات لته آرت ايران كه سفر ۷روزه به كشور برزيل بود به قهرمان مسابقات اهدا شد و این برنده خوش‌شانس حمیدرضا بصیری بود.

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

نقاشی چهره روی قهوه

یکی از بخش های مهم فستیوال امسال وجود جشنواره تخصصی قهوه، چای و شکلات بود در این جشنواره برندهایی مثل چای گوزل ،خانه کاپ‌کیک ،قهوه لانجین ،کوکی باکس ،دومینو ، هایپ، براتزر و... پذیرای عموم علاقه مندان بودند و با محصولاتشان از آنها پذیرایی می کردند.

از دیگر از بخش های جالب توجه هم حضور مهیار تهرانی بود كه در این سه روز این هنرمند کافی گرافیست در نمایشگاه حضور داشت و با ابزار های ویژه روی قسمت سفید کاپوچینو صورت آدم ها را طراحي مي كرد. مهیار تهرانی هر روز چند ساعتی را در بخش نمایشگاه، در غرفه بتزرا و لانجین به اجرای برنامه پرداخت و با استقبال زیادی هم مواجه شد. خیلی از بازدید کننده ها از او می خواستند که صورتشان را روی قهوه نقاشی کند تا بتوانند با آن عکس یادگاری بگیرند.

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

رقابت هایی برای تمام فصول

ميثم مشايخي مدير سايت رستوران يابي فيديليو و برگزاركننده مسابقات باريستا در ايران در این باره مي‌گويد: در ۳ روز گذشته مسابقات زیادی هم با اسپانسرینگ خیلی از برندهای حاضر در نمایشگاه برگزار شد. مثل مسابقه تهیه نوشیدنی‌هاي سرد که در روز دوم برگزار شد یا مسابقه ماچا لاته. البته ماچا یکی از سالم‌ترین و مفیدترین چای‌های دنیا است، یک چای شرقی که باید خوب در هاون ساییده بشود تا قابل استفاده باشد و در نهایت هم به رنگ سبز غلیظی سرو می شود. روی این چای هم می‌توان طرح‌هاي(آرت‌هاي) مختلفي را پیاده کرد. در این مسابقه لاته آرتیست‌های خیلی خوبی که یا در مسابقه اصلی حذف شده بودند و یا از خارج از مسابقه بودند، شرکت کردند که در نهایت از میان ده نفر از شرکت کننده‌ها برنده ماچا لاته هم صبح روز جمعه مشخص شد.

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

آموزش برای تازه واردها و حرفه‌ای‌ها

بساط کلاس‌های آموزشی هم در کنار نمایشگاه برقرار بود ، کارگاه‌هایی که توسط آکادمی قهوه به صورت تخصصی برای شرکت کننده‌ها تدارک دیده شده بود که شامل کلاس‌های باریستا، لته آرت و... بود، این کلاس‌های آموزشی تقریبا تمام بخش‌های تخصصی قهوه را پوشش می‌داد.

مشايخي برگزاركننده مسابقات باريستا و فستیوال قهوه، چای و شکلات مي‌گويد: ۲ كارگاه آموزشي عمومی هم در ۳ روز برگزار شد كه شامل معرفی و آموزش تهيه قهوه ترک می‌شد و این کار را آقای تورگای، قهرمان قهوه ترک دنیا روی استیج اجرا کرد.

مشايخي همچنين ادامه مي‌دهد: آموزش اولیه لته آرت نیز توسط مهران محمدی نژاد كه قهرمان ملی سال گذشته بود، در غرفه بتزرا برای بازدید کنندگان اجرا شد.

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

بر باریستاها چه گذشت؟

می توان گفت مسابقات باریستا (لته آرت) مهم ترین بخش این فستیوال بود. برای این بخش میهمان های زیادی دعوت شده بودند و باریستاهای زیادی هم در این رقابت شرکت کرده بودند ، داوری این دوره از مسابقات را هم خانم Chiara Bergonzi قهرمان ۳ دوره لته آرت ایتالیا و نایب قهرمان مسابقات جهانی لته آرت ۲۰۱۴ ، آقای Paul Um یک از معروفترین هنرمندان لته آرت دنیا و قهرمان مسابقات لته آرت کره جنوبی و همچنین یکی از مدرسان آکادمی قهوه ایران بر عهده داشتند.

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

در روز اول مرحله مقدماتی ۴۸ باریستا در مسابقه حضور داشتند. به همین علت هم مسابقه‌ها از ۱۰ صبح تا هفت و نیم شب طول کشید. این مسابقه‌ها دو به دو و در قالب ۲۴ رقابت اجرا شد که در آن هر کدام از باریستا‌ها باید دو فنجان یک شکل از لته آرت را در زمان ۸ دقیقه تهیه می‌کردند و در اختیار داورها قرار می‌دادند. داورها هم بعد از بررسی فنجان‌ها و شکل‌های ایجاد شده روی آن، بعد از شمارش معکوس با اشاره فنجان مورد نظرشان را انتخاب می‌کردند، در نهایت هم باریستایی که رای بیشتری به دست آورده بود، برنده رقابت می‌شد. از جمله اتفاق‌های جالب مسابقات در روز اول این بود که محمد آقامحمدخانی برنده مسابقات سال قبل و رئیس انجمن باریستاهای ایران رقابت را به یک جوان تازه کار واگذار کرد.

از میان این ۴۸ نفر ۲۴ نفر به مرحله بعد صعود کردند. در روز دوم جشنواره، مرحله نیمه نهایی مسابقات از ساعت یک ظهر شروع شد ، این مرحله به این صورت بود که هر کدام از باریستاها به تنهایی روی سن می آمدند و ۲ جفت فنجان قهوه (طبق استاندراد جهانی مسابقات) خود را با طرح مورد نظر در مقابل داورها قرار می‌دادند و داورها هم به این چهار فنجان که دو به دو با طرح‌های کاملا یک شکل و یک اندازه تزئین شده بودند امتیاز دادند، شاخص‌های امتیازدهی هم به پیچیدگی طرح، خلاقیت موجود در طرح و پرهیز از طرح های تکراری، قرینه بودن طرح ، ثابت بودن آن روی فنجان، شبیه بودن آن به طرحی که از قبل در اختیار داورها قرار داده بودند، بسنگی داشت. در نهایت ساعت هفت و نیم عصر ۶ نفری که بیشترین امتیاز را داشتند به دور فینال رفتند، منصور زندی نهاد ، مهراب بهرامی ، فربد رضوی نیا ، حمید رضا بصیری ، مرتضی میر طالبی و شروین هریسی فینالیست‌های مسابقات فیدیلیو بودند.

در مرحله نهایی اما کار سخت تر شده بود و شرکت کنندگان باید در زمان ۱۰ دقیقه علاوه بر دو جفت فنجان لته آرت یک جفت اسپرسو ماکیاتو را هم طرح می‌زدند که این کار به دلیل سرو ماکیاتو در فنجان‌های کوچک سخت‌تر از لته آرت بود و همه طرح‌ها هم از قبل باید در اختیار داور‌ها قرار می‌گرفت که با طرح زده شده در زمان مسابقه مقایسه شود. داورها دوباره به این طرح‌ها امتیاز می‌دادند و در نهایت هم حمید رضا بصیری نفر اول مسابقات و برنده جایزه ویژه (همان سفر معروف به برزیل) شد.

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران

مسابقه «نقاشی روی قهوه» در تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج