۲۶۹۸۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آخرین رتبه بندی خودروهای داخلی

سه خودرو نیسان تیانا، نیسان ماکسیما و گرند ویتارا، به عنوان بهترین خودروهای تولید داخل از نظر کیفی شناخته شدند. طبق این رده بندی که ارزیابی کیفی خودروها در خرداد ماه را نشان می دهد،

آخرین رتبه بندی خودروهای داخلی

هفت صبح: سه خودرو نیسان تیانا، نیسان ماکسیما و گرند ویتارا، به عنوان بهترین خودروهای تولید داخل از نظر کیفی شناخته شدند. طبق این رده بندی که ارزیابی کیفی خودروها در خرداد ماه را نشان می دهد، نمره منفی پنج خودرو، در مقایسه با اردیبهشت ماه افزایش یافته، نمره منفی سه خودرو بهبود یافته و نمره منفی یک محصول نیز ثابت بوده است.

از آن طرف ماجرا خودروهای سایپا 131، سایپا 132 و سایپا 131 پارس خودرو به ترتیب سه رده آخر خودروهای سواری را در جدول کیفی خودروهای سبک به خود اختصاص داده اند و حسابی خاطره سازی کرده اند. در گزارش تمامی ریزه کاری این رده بندی را توضیح داده ایم.

دو نیسان در صدر جدول

1) نیسان تیانا: با وجو آنکه از تولید این خودرو 80 میلیونی بیشتر از دو سال نمی گذرد اما از همان ابتدای تولیدش خیلی زود توانست به رتبه اول از لحاظ کیفی دست پیدا کند و همچنان با قدرت در جای خود باقی بماند. نمره منفی این خودرو 3/8 است.

آخرین رتبه بندی خودروهای داخلی

- نمره منفی تیانا به چه دلیلی است؟

رنگ این خودرو تنها عاملی است که سبب شده دارای نمره منفی شود.

۲) نیسان ماکسیما: خودرو لوکس سابق خیابان های ایران با وجود آنکه از تب و تاب دوران قدیم خود افتاده اما در مقایسه با خودروهای داخلی همچنان پر نفس است و این خودرو ۶۰ میلیونی توانسته رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. هر چند نمره کیفی این خودرو از ۱۵/۸ در اردیبهشت به ۱۶/۷ در خرداد ماه رسیده است اما با این وجود این خودرو از رده سوم در جدول اردیبهشت ماه به رده دوم در جدول خرداد ارتقا یافته است.

آخرین رتبه بندی خودروهای داخلی

- نمره منفی ماکسیما به چه دلیل است؟

این خودرو از نظر تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ دارای نمره منفی است.

۳) گرند ویتارا: این خودرو شاسی بلند همچنان که از نظر کیفی خود را حفظ کرده با تولید مدل های جدید و اتوماتش توانسته روز به روز بر محبوبیتش خصوصا میان جوانان اضافه کند. گرند ویتارا با نمره منفی ۲۰ همچنان مانند دو ماه قبل از آن، ثبات نمره منفی خود را حفظ کرده است.

آخرین رتبه بندی خودروهای داخلی

- نمره منفی گرند ویتارا به چه دلیل است؟

ویتارا دارای نمره منفی تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ است.

۴) پژو ۲۰۶ صندوق دار: خودرو پرحاشیه این روزها که حرف و حدیث ها درباره توقیف خط تولیدش زیاد شنیده می شود توانسته رتبه چهارم را کسب کند. این خودروهای خانوادگی با نمره منفی ۲۱/۸ رتبه چهارم را به خود اختصاص داده که نشاندهنده بهبود ۱/۲ نمره ای این محصول نسبت به اردیبهشت ماه است.

آخرین رتبه بندی خودروهای داخلی

- نمره منفی پژو ۲۰۶ صندوق دار به چه دلیل است؟

نمره منفی این خودرو به موتور و انتقال قدرت، ترمز، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مربوط می شود.

۵) مگان: این خودرو ۴۰ میلیونی هنوز اصالت فرانسوی خود را حفظ کرده و سعی کرده با کیفیت مناسب خودش همچنان یک خودرو محبوب برای اقشار میانسال جامعه باشد. مگان با نمره منفی ۲۱/۸ نیز در رده پ۱نجم جدول کیفی خودروها در خرداد قرار گرفته که نمره منفی این خودرو با رشد ۰/۷ عددی همراه بوده است.

آخرین رتبه بندی خودروهای داخلی

- نمره منفی مگان به چه دلیل است؟

تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ مگان عامل اصلی کسب نمرات منفی برای این خودرو است.


از بقیه خودروها چه خبر؟

تندر 90 پارس خودرو با نمره منفی 22/4 در رده ششم جدول ارزیابی کیفی خودروها قرار دارد که با افزایش 0/3 نمره ای نسبت به اردیبهشت ماه همراه است. رده هفتم جدول کیفی خودروها به پژو 206 اختصاص دارد که نمره منفی این خودرو هم 22/6 یعنی به اندازه نمره منفی تندر 90 ایران خودرو اعلام شده است. نمره منفی پژو 206 در خرداد نسبت به اردیبهشت 1/5 واحد بهبود یافته و در مقابل نمره منفی تندر 90 ایران خودرو در این مدت 0/2 نمره افزایش یافته است. هیوندایی آوانته نیز در رده نهم جدول کیفی خودروها با نمره منفی 22/9 قرار دارد که رشد چشمگیری را نسبت به اردیبهشت ماه نشان می دهد. نمره منفی این خودرو در اردیبهشت ماه 60 بود. آخرین خودرو دارای سطح کیفی A در جدول ارزیابی کیفی خودروها به ام وی ام 530 اختصاص دارد که نمره منفی این خودرو با 1/8 واحد افزایش به 61/8 رسیده است.


سه پراید در آخر جدول

به گزارش فارس، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ پارس خودرو به ترتیب سه رده آخر خودروهای سواری را در جدول کیفی خودروهای سبک به خود اختصاص داده اند به طوری که نمره منفی این خودروها به ترتیب ۱۰۵/۸، ۱۱۰/۳ و ۶/۱۱۰۱۱۰/۶ برآورد شده است. شاید بی دلیل نباشد که پلیس راهور هر از چندگاهی درباره تولید این خودرو، هشدارهایی را اعلام می کند.


از سنگین ها چه خبر؟

در رده بندی وانت ها نیز نیسان پیکاپ دو کابین و کاپرا به ترتیب با نمره منفی 48/3 و 98/6 در رده های اول و دوم جدول ارزیابی کیفی قرار گرفته اند. وانت مزدا دو کابین و وانت پیکان ایران خودرو نیز با نمرات منفی 160/4 و 185/5 دو ردیف آخر جدول را به خود اختصاص داده اند.


ارزیابی سال ۹۰

ارزیابی کیفی خودروها در سال ۹۰ نیز که به تازگی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شده، نشان می دهد که جدول منتشر شده خرداد ماه شباهت زیادی به آن دارد. در ارزیابی سال ۹۰ نیز تیانا، نیومزدا ۳، نیسان ماکسیما، گرند ویتارا و مزدا ۲ به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را دارا هستند. تیانا با نمره منفی ۳/۸ در رده اول، نیومزدا ۳ با نمره منفی ۱۵ در رده دوم و نیسان ماکسیما با نمره منفی ۱۷/۳ در رده سوم قرار دارند. گرند ویتارا با نمره منفی ۲۰ و مزدا ۲ با نمره منفی ۱۵ نیز در رده های چهارم و پنجم جدول کیفی خودروها در سال ۹۰ قرار گرفته اند. در این جدول، پژو روآ سال، سایپا ۱۳۲ کاشان و سایپا ۱۳۱ پارس خودرو نیز در رده های آخر قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج