جاباما
۲۶۹۸۹۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عینک گوگل به کمک پزشکان می آید

عینک گوگل که از یک رایانه پوشیدنی هندزفری و یک نمایشگر نوری روی سر تشکیل شده،‌ توسط جراحان قلب در آزمایشگاه کاتتریزاسیون مورد استفاده قرار گرفت.

وب‌سایت زوم تک - دانیال حجاری: عینک گوگل که از یک رایانه پوشیدنی هندزفری و یک نمایشگر نوری روی سر تشکیل شده،‌ توسط جراحان قلب در آزمایشگاه کاتتریزاسیون مورد استفاده قرار گرفت. این روزها متخصصان زیادی از فناوری‌های پوشیدنی برای آموزش و تشخیص بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

عینک گوگل به کمک پزشکان می آید

این عینک بدون شیشه است، به طوری که یکی از چشم‌های کاربر کاملاً آزاد بوده و تصویر توسط یک منشور بر روی چشم دیگر تابش می‌شود. تصویر نهایی معادل یک نمایشگر ۲۵ اینچی است مادامی که کاربر در فاصله ۲٫۵ متری آن قرار دارد. عینک گوگل امکان ارتباط با اینترنت به صورت وایرلس و همچنین اتصال به تلفن‌های هوشمند برای استفاده از نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه (۳G و ۴G) را دارد. امکان استفاده از فناوری بلوتوث نیز در این عینک فراهم است.

عینک گوگل به کمک پزشکان می آید

حال متخصصان قلب موسسه قلب در ورشوی لهستان با کمک عینک گوگل، جریان خون را در رگ کرونر مسدود شده یک بیمار ۴۹ ساله بازیابی کردند. این عمل نشان‌ می دهد دستگاه‌های پوشیدنی جدید چه کاربردی برای نمایش مجموعه داده‌ها در آزمایشگاه ها دارند و می‌تواند برای راهنمایی بهتر عمل‌های جراحی مداخله‌ای بکار گرفته شوند.

در این عمل جراحی، مشاهده رگ کرونری تحتانی آن هم به طور واضح با نمایش بازسازی‌های توموگرافی محاسبه‌شده سه‌بعدی در برنامه تلفن همراه که به یک سیستم تشخیص صدای هندزفری و عملکرد زوم مجهز بود میسر شد و پزشکان توانستند جهت حرکت سیم راهنما را نسبت به مسیر بخش رگ مسدود شده مشخص کنند.

نمایشگر نوری که روی سر نصب می شود قابلیت ثبت و پخش تصاویر و فیلمها را دارد و همزمان می تواند با محیط اطراف تعامل داشته باشد. در واقع این نمایشگر نمونه‌ای از مفهوم واقعیت مجازی است.

عینک گوگل به کمک پزشکان می آید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج