۲۶۹۹۵۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کان: رونالدو باز هم توپ طلا را می‌برد

دروازه‌بان و کاپیتان پیشین تیم فوتبال بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان پیش‌بینی کرد که مهاجم پرتغالی رئال مادرید مهمترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال در سال ۲۰۱۵ را دریافت خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم،: سایت فیفا با اولیور کان مصاحبه‌ای مفصل انجام داده و در آن کاپیتان پیشین تیم ملی آلمان درباره خاطراتش از جام جهانی ۲۰۰۲، جوایز انفرادی که برده و شانس نامزدهای کسب توپ طلای سال ۲۰۱۵ صحبت کرده است. بخش‌هایی از مصاحبه کان با سایت فیفا را در زیر می‌خوانید:

* فیفا: سال گذشته در میان نامزدهای اولیه توپ طلا پنج آلمانی حضور داشتند که مانوئل نویر یکی از آنها بود. آیا از این که توپ طلا به نویر نرسید ناراحت شدید؟ آیا مراسم اهدای توپ طلا را دیدی؟

کان: یادم می‌آید که پیش از آن مراسم در آلمان حرف‌های زیادی درباره شانس نویر زده می‌شد، اما من فکر نمی‌کنم که افراد زیادی در خارج از این کشور کاملاً درک کرده باشند که چرا یک دروازه‌بان برای چنین عنوانی اصلاً نامزده شده بود. به نظر من توپ طلا برای بازیکنانی است که می‌توانند در سرتاسر زمین بازی کنند و برای دروازه‌بان‌ها باید یک جایزه جداگانه در نظر گرفته شود. در این صورت دیگر ما چنین بحث‌هایی نخواهیم داشت.

* سال ۲۰۰۲ خود شما جزو سه نامزد نهایی کسب توپ طلا بودید، اما آن را نبردید. آیا آن تجربه سبب می‌شود که حس و حال نویر را درک کنید؟

برای من سخت بود تصور کنم که این جایزه را می‌برم هرچند که بردنش در آن سال می‌توانست افتخار بزرگی باشد. با اینکه بعد از جام جهانی به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت شناخته شدم، اما باز هم غیرمنتظره بود که یک دروازه‌بان توپ طلا را ببرد.

* نویر یکی از سه بازیکن آلمانی است که امسال برای کسب توپ طلا نامزد شده است. فکر می‌کنی که امسال او شانسی جدی برای بردن این جایزه داشته باشد. اگر نه، فکر می‌کنید چه کسی این جایزه را می‌برد؟

بردن این جایزه همیشه به کسب جام‌های بزرگ بستگی دارد. بارسلونا لیگ قهرمانان را فتح کرده است و یوونتوس هم به فینال رسید. بعد بحث بر سر این است که کدام بازیکن گل‌های بیشتری را زده است. بیل، مولر، نویر، نیمار. من نمی‌دانم. فکر می‌کنم که در دنیا و نه فقط در اروپا، آرا هنوز هم به نفع بازیکنانی است که در تمام زمین بازی می‌کنند نه فقط درون دروازه. امسال هم شاید دوباره نبرد میان مسی و رونالدو باشد. به نظر من که رونالدو امسال هم دوباره توپ طلا را می‌برد، مردی که خودش را بهترین بازیکن دنیا می‌داند و چه کسی می‌تواند او را به خاطر گفتن چنین چیزی سرزنش کند.

* اگر قرار بود یک تیم انتخاب کنید، کدام بازیکن را در ترکیبش قرار می‌دادید: مانوئل نویر یا اولیور کان در اوج؟

سؤال سختی است (خنده). برای من چیزی به عنوان دروازه‌بان شماره یک معنی ندارد. در تیمم دروازه‌بانی را انتخاب می‌کردم که برای بازی آماده‌تر بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیمیا

      رونالدو شایسته ى توپ طلا است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج