جاباما
۲۷۰۰۲۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

درمان عفونت انگلی به کمک پهپاد!

جنگل های رشته کوه «سیرا د لاس نیبس» در جنوب اسپانیا زیستگاه بز کوهی ایبریا است که جمعیت آن به خاطر یک عفونت انگلی در حال کم شدن است. به گزارش یورونیوز محققان برای درمان این بیماری گال از پهپادها کمک گرفته‌اند.

خبرآنلاین: جنگل های رشته کوه «سیرا د لاس نیبس» در جنوب اسپانیا زیستگاه بز کوهی ایبریا است که جمعیت آن به خاطر یک عفونت انگلی در حال کم شدن است. به گزارش یورونیوز محققان برای درمان این بیماری گال از پهپادها کمک گرفته‌اند.

عفونت انگلي بز كوهي ايبريا به انسان وساير حيوانات قابل انتقال است. به همين خاطر کارشناسان با استفاده از پهپاد، به سوی آنها داروی بی حسی پرتاب می کنند و نمونه خون، برای تشخیص به آزمایشگاه طبی ارسال می شود.

یکی از مسئولان این پروژه می گوید: «استفاده از پهپاد بدون تردید چشم انداز وسیعتری بدست می دهد. برای کنترل کردن آنها از روی زمین با وجود بیشه و صخره و کوه دید کامل نداریم. پس از اصابت دارت بی حسی همه فرار می کنند، ده دقیقه بعدحیوان تلو تلو می‌خورد و روی زمین می افتد. در این مرحله باز هم می توانیم حیوان را پیدا کنیم.»

دانشمندان برای راندن این بزهای ایبریا به سمت مکان های نیمه بسته مورد نظر شان همزمان از دو نوع دارت استفاده می کنند. آنها مواد غذایی و علوفه آغشته به دارو را در این محل قرارداده اند تا خطری برای حیوانات دیگر ایجاد نشود.

دامپزشک همکار این پروژه می گوید: «دومین امتیاز استفاده از پهباد موقع گرفتن حیوان است. ماآنها را می گیریم، درمان کرده و به محیط زیست طبیعی‌شان برمی گردانیم. گاهی بدلیل داروی بی حسی که به آنها می زنیم ممکن است گم بشوند و یا در جایی بیفتند که پهباد در پیدا کردن آنها کمک بسیار بزرگی است.»

به گفته دانشمندان این فناوری، شیوه مفیدی برای حمایت از گونه های دیگر در معرض خطر از جمله سیاه گوش، از گربه سانان مناطق جنگلی انبوه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه که از پهپاد برای کشتن استفاده نمیکنند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج