جاباما
۲۷۰۴۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شناسایی یکی دیگر از مفقودان فاجعه منا

رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی یکی دیگر از مفقودان ایرانی فاجعه منا طی روز جاری خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت شناسایی مفقودان ایرانی فاجعه منا اظهار کرد: هم اکنون وضعیت ۱۳ نفر از جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا نامشخص است و پیگیری‌های برای شناسایی و تعیین وضعیت این افراد ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از مجموع جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا، ۴۹ نفر در مکه دفن شدند که از این تعداد، ۳۰ خانواده‌ درخواست کردند، عزیزان‌شان در همان‌جا به خاک سپرده شوند و مابقی نیز هنوز درخواستی نکرده‌اند.

اوحدی در ادامه با بیان این سفارت عربستان درخواست صدور ویزا برای وی را بی‌پاسخ گذاشته است، افزود: متأسفانه به رغم درخواست‌های کمیته مشترک مبنی بر حضورم در عربستان، سفارت عربستان سعودی هنوز ویزا صادر نکرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پیگیری‌های حقوقی فاجعه منا توسط دستگاه دیپلماسی کشور و با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، دستگاه قضایی و سایر نهادهای مربوطه در حال انجام است، گفت: دستگاه‌های مختلف مستندات خود را در اختیار وزارت امور خارجه می‌گذارند تا پیگیری‌های لازم در بحث حقوقی، انجام شود.

در فاجعه منا که روز عید قربان با بی‌تدبیری و سوءمدیریت عربستان سعودی به وقوع پیوست، افزون بر هفت هزار حاجی در منا جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۴۶۴ زائر، ایرانی بودند. از مجموع زائران ایرانی فوت شده در فاجعه منا، پیکر ۴۰۲ زائر به کشورمان منتقل و پیکر ۴۹ زائر نیز در مقبرةالشهدای مکه مکرمه به خاک سپرده شد. درباره وضعیت ۱۳ نفر از زائران ایرانی فاجعه منا نیز هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

غضنفر رکن‌آبادی دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان از جمله مفقودان فاجعه منا بود که پیکر وی طی روزهای گذشته شناسایی و به کشور منتقل شد. پیکر مرحوم رکن‌آبادی امروز (جمعه) بعد از نماز جمعه تهران بر روی دست نمازگزاران تشییع می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج