۲۷۰۷۲۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

معرفی برندهای مطرح جهان

بوئینگ، شرکتی که فضا را تصاحب کرد!

شرکت بوئینگ در سال ۱۹۱۶ توسط «ویلیام‌بوئینگ» در شهر سیاتل، ایالت واشنگتن تاسیس شد.

وب سایت فرصت امروز - مسلم نوری: شرکت بوئینگ در سال ۱۹۱۶ توسط «ویلیام‌بوئینگ» در شهر سیاتل، ایالت واشنگتن تاسیس شد.

این کمپانی ابتدا به ساخت هواپیماهای کوچک و نمونه‌هایی با قابلیت فرود روی آب مشغول بود. در ابتدا نام این شرکت ‌«محصولات هوایی پاسفیک‌» بود ولی یک سال بعد به ‌«بوئینگ‌» تغییر نام داد.

بوئینگ، شرکتی که فضا را تصاحب کرد!
ویلیام بوئینگ (سمت چپ) در سال ۱۹۲۹

پس از پایان جنگ جهانی اول انبوهی از هواپیماهای ارزان و کارکرده ارتشی به بازار هواپیماهای تجاری انتقال یافت و همین امر موجب شد تا کار برای شرکت بوئینگ دشوار شود و نتواند هواپیماهای خود را به فروش برساند. در نتیجه این کمپانی رو به تولید میز، مبلمان و قایق آورد.

این موضوع خیلی به طول نینجامید، یک سال بعد یعنی در سال 1919 این شرکت با تولید ‌«مدل B1» شروع به کار کرد و همین روند موفقیت ادامه داشت تا در سال 1928 مدل ‌«B1 A» که قابلیت حمل چهار سرنشین را داشت روانه بازار کرد. بعد از مدتی مدل 80 با قابلیت 12 سرنشین را به بازار جهانی عرضه کرد.

بوئینگ، شرکتی که فضا را تصاحب کرد!

در سال ۱۹۲۹ بوئینگ چند شرکت بزرگ هواپیمای‌سازی از جمله پرتاند ویتنی، همیلتون استاندارد، ووت و یونایتد ایر ترانسپورت را خریداری کرد.

در سال ۱۹۳۴ و به‌واسطه ‌«قانون پست هوایی‌»، خطوط هوایی و تولیدکنندگان از اینکه تحت چتر حمایتی یک شرکت باشند، منع شده و درنتیجه بوئینگ به سه شرکت کوچک‌تر تقسیم شد.

پس از این رویداد، ویلیام بوئینگ سهام خود را فروخته و این شرکت را ترک کرد اما همچنان تا پایان عمر به مشاوره با شرکت ادامه داد.

کمپانی بوئینگ در سال ۱۹۵۷ موفق شد مدل بمب‌افکن خود ‌«B۵۲» و جت مسافربری ۷۰۷ را تولید کند و طی یک دهه مدل‌های ۷۲۷، ۷۳۷ و ۷۴۷ نیز به خانواده سری ۷ بوئینگ اضافه شدند و پس از این موفقیت‌های پی‌در‌پی کمپانی بوئینگ در همین دوران بود که توانست همکاری‌های خود را با سازمان فضایی ناسا در زمینه طراحی و تولید موشک و سفینه‌های فضایی افزایش دهد.

بوئینگ، شرکتی که فضا را تصاحب کرد!

در حال حاضر شرکت بوئینگ خدمات خطوط هوایی و دولت آمریکا و ۱۵۰ کشور جهان را بر عهده دارد.

شرکت بوئینگ بزرگ‌ترین شرکت هوافضایی در جهان است و در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان دومین تولید‌کننده بزرگ تجهیزات دفاعی جهان شناخته شد. بوئینگ، بزرگ‌ترین صادرکننده کالا و خدمات، در ایالات متحده نیز هست.

دفتر مرکزی شرکت بوئینگ در شهر شیکاگو واقع شده است و بیش از ۱۷۰ هزار کارمند را در آمریکا و ۷۰ کشور جهان در خدمت دارد. بوئینگ مبتکرترین و هوشیارترین نیروهای کار جهان را در اختیار گرفته است و دربخش فروش هواپیماهای بوئینگ، بیش از ۹۰ کشور را پوشش می‌دهد.

۷۰ درصد هواپیماهای تجاری تولید شده این شرکت در خارج از ایالات متحده به فروش می‌رسد و حدود ۷۵ درصد هواپیماهای تجاری جهان توسط بوئینگ تامین می‌شوند.

کمپانی بوئینگ از طریق بخش ‌«خدمات آموزش و پرواز‌» خود که بزرگ‌ترین و جامع‌ترین ارائه‌کننده خدمات در این زمینه است، به آموزش خدمه پرواز و اپراتورهای نگهداری هواپیماهایی که دارای بیش از ۱۰۰ صندلی هستند، می‌پردازد.

بوئینگ، شرکتی که فضا را تصاحب کرد!

حوزه دیگر فعالیت بوئینگ ‌«سیستم‌های دفاعی یکپارچه‌» است که در زمینه‌های طراحی، مونتاژ و پشتیبانی سیستم‌های دفاعی و تولید انواع بالگردها و جنگنده‌های نظامی در این حوزه قرار می‌گیرد. حوزه سوم اصلی کمپانی بوئینگ ‌«گروه مهندسی، فناوری وعملیات» است.

این گروه یک پشتوانه قوی برای سازمان فضایی آمریکا است که در جهت طراحی و ساخت و عملیات شاتل‌های فضایی و ایستگاه بین‌المللی فضایی فعالیت می‌کند.

به‌طورکلی این حوزه از واحدهای کسب‌و‌کار بوئینگ پشتیبانی می‌کند و استراتژی رشد را در جهان با فراهم آوردن افراد، فناوری‌ها، فرآیندها و عملکردهای مناسب در زمان و مکان مناسب در سطح شرکت فراهم می‌آورد.

حوزه چهارم این شرکت ‌«سرمایه‌گذاری بوئینگ‌» در جهت فراهم آوردن و تسهیل عملیات بانکی و پشتوانه واحدهای کسب‌و‌کار اصلی در زمینه تجاری و دفاعی این شرکت تاسیس شده است و ‌«گروه خدمات بوئینگ‌» این گروه به واحدهای کسب‌و‌کار بوئینگ امکان می‌دهد تا بر رشد سودآور تمرکز کنند.

بوئینگ، شرکتی که فضا را تصاحب کرد!

رهبری و توسعه شرکت، جزو ارزش‌ها و فعالیت‌های اصلی شرکت بوئینگ است. در مدل مدیریتی شرکت بوئینگ بر پیشبرد عملکرد، از طریق رشد و توسعه بهره‌وری و رهبری تاکید شده است.

شرکت بوئینگ همچنین دارای یک مرکز رهبری است که رویکرد توسعه رهبری در آنجا مدون شده و سپس عرضه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج