جاباما
۲۷۰۸۰۹
۵۰۷۳
۵۰۷۳
پ

فولکس‌ واگن؛ مالک بزرگ‌ ترین برندهای خودروسازی جهان

شرکت خودروسازی ملی آلمان یا گروه فولکس‌واگن نوعی شرکت چندملیتی خودروسازی به مرکزیت آلمان است که دفتر مرکزی آن، در شهر وولفسبورگ، نیدرزاکسن واقع شده که در زمینه‌های طراحی، مهندسی، تولید و توزیع انواع وسایل نقلیه نفش بسزایی دارد.

وب سایت فرصت امروز - مسلم نوری: شرکت خودروسازی ملی آلمان یا گروه فولکس‌واگن نوعی شرکت چندملیتی خودروسازی به مرکزیت آلمان است که دفتر مرکزی آن، در شهر وولفسبورگ، نیدرزاکسن واقع شده که در زمینه‌های طراحی، مهندسی، تولید و توزیع انواع وسایل نقلیه نفش بسزایی دارد.

این شرکت پس از جنرال‌موتور دومین خودروساز جهان و بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی اروپا لقب گرفته است و صاحب معروف‌ترین برندهای خودروسازی جهان مانند فولکس‌واگن، آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، پورشه، ایتال‌دیزاین و دوکاتی و دارای ۹۴ کارخانه تولید خودرو، در ۲۴ کشور و ۳۴۰ شرکت تابع است.

در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی، در حالی که اکثریت مردم آلمان توانایی خرید موتورسیکلت را نداشتند، خودروهای گران‌قیمت و لوکس فراوانی در بازارهای داخلی این کشور به چشم می‌خورد.

کارخانه‌هایی مانند آدلر، هانوماگ، مرسدس واستیر پروژه‌های متعددی را جهت تولید خودرویی که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند آغاز کردند.

فولکس‌ واگن؛ مالک بزرگ‌ ترین برندهای خودروسازی جهان

یکی دیگر از علاقه‌مندان به تولید خودروی ارزان قیمت فردیناند پورشه بود که در سال ۱۹۲۲ موفق به طراحی و تولید نخستین اتومبیل با قیمت پایین شد.

و در سال ۱۹۳۱ توانست یک خودروی پنج سیلندر طراحی کرده و با حمایت‌های هیتلر آن را در حدود نصف قیمت بقیه خودروهای موجود در آلمان عرضه کند که با سرمایه‌گذاری بزرگی از سوی جبهه کارگری آلمانی نواقص آن رفع و این امر باعث به وجود آمدن کمپانی فولکس‌واگن شد.

در اوایل تاسیس این شرکت، حدود ۳۰ مدل خودروی مختلف ساخته شد که تمامی این مدل‌ها توسط ارتش آلمان تست شدند. هیتلر در سال ۱۹۳۸ شعبه جدیدی برای شرکت فولکس‌واگن تاسیس کرد که به تولید اتومبیل‌های ارزان‌قیمت برای افرادی که قدرت خرید پایین‌تری داشتند سرعت بخشید.

در طول جنگ جهانی دوم، این شرکت بر اثر بمباران هوایی، به‌شدت آسیب دید و با پایان گرفتن جنگ و خودکشی هیتلر در سال ۱۹۴۵ آلمان به چند بخش تقسیم شد و کارخانه کی‌دی‌اف یا فولکس‌واگن بیتل، نخستین مدل تولید شده این شرکت قبل از جنگ، در بخشی که تحت کنترل بریتانیا بود، قرار گرفت و در نهایت مجموعه کارخانجات فولکس واگن، به‌عنوان غرامت جنگی، به ارتش بریتانیا واگذار شد.

پس از آن اتومبیل‌های بیتل به کشورهای دیگر صادر شدند، اما فروش خوبی نداشتند. آلمان توانست در ابتدای سال ۱۹۴۸ این شرکت را پس بگیرد.

هاینریش نورداف، ریاست جدید فولکس واگن، با احداث دو کارخانه خودروسازی دیگر «کارمان برای ساخت نمونه چهار نفره و هبمولر برای نمونه‌های دو نفره» برای تولید نمونه‌هایی با سقف متحرک فولکس قورباغه‌ای، توانست این شرکت را توسعه دهد.

نورداف که در گذشته برای شرکت‌های اپل و بی‌ام دبلیو، کار کرده بود اطلاعات خوبی در زمینه اتومبیل‌های آمریکایی و روش تولید انبوه آنها داشت و با اطلاعات بسیار خوبی که در زمینه صادرات خودرو کسب کرده بود توانست در آن سال تعداد زیادی از تولیدات شرکت خود مانند فولکس‌واگن تیپ ۲، فولکس‌واگن تیپ ۳، فولکس‌واگن تیپ ۴ و فولکس‌واگن ۱۸۱ را به خارج از آلمان صادر کند.

تا سال ۱۹۷۲ این شرکت حدود ۱۵ میلیون دستگاه اتومبیل تولید کرد که موفقیت بزرگی محسوب می‌شد و در ماه مه سال ۱۹۸۱ تولید ۲۰ میلیون بیتل توسط فولکس واگن در کشور مکزیک جشن گرفته شد.

نسل بعدی اتومبیل‌های فولکس واگن، اتومبیل‌های دیفرانسیل جلوی پاسات بود که از مدل آئودی ۸۰ الهام گرفته شده بود. در سال ۱۹۷۴ نیز گلف به بازار عرضه شد که به سرعت جای خود را در بازارهای مختلف اتومبیل پیدا کرد و در ماه ژوئن سال ۱۹۷۹ این گروه امتیاز ساخت مدل‌های پاسات و پولو را به شرکت سیات اسپانیا واگذار کرد.

همچنین در سال ۱۹۸۲ قراردادی با دولت چین امضا کرد که مدلی از پاسات به نام سانتانا را در کشور چین تولید کند. اگرچه تولید اتومبیل‌های اسپورت برای این شرکت سوددهی نداشت، اما این شرکت برای رقابت با دیگر کارخانجات مجبور به تولید این نوع خودروها شد.

فولکس‌ واگن؛ مالک بزرگ‌ ترین برندهای خودروسازی جهان

در دهه ۱۹۸۰ گروه فولکس واگن توانست نیمی از محصولات خود را به کشورآمریکا صادر کند. در سال ۱۹۹۸ به طور همزمان، سه شرکت مطرح خودروسازی لامبورگینی، بنتلی و بوگاتی توسط فولکس واگن خریداری و به کلکسیون برندهای لوکس فولکس‌واگن، اضافه شدند.

از سال ۲۰۰۲ به بعد، با مدیریت جدید شرکت، نسل ششم فولکس‌واگن گلف و مدل‌های مختلفی از فولکس‌واگن جتا و فولکس‌واگن پاسات تولید شد. در سال ۲۰۰۶ مدیریت شرکت به مارتین وینترکورن، مدیر سابق شرکت آئودی رسید که سهم زیادی در پیشرفت این شرکت داشت.

کمپانی فولکس‌واگن در‌حال‌حاضر از کارخانجات بزرگ اتومبیل‌سازی جهان بوده و به‌طور مداوم خودروهای جدیدی در کلاس‌های مختلف، به بازار خودروسازی جهان عرضه می‌کند.

محصولات تولیدی شرکت خودروسازی اشکودا در جمهوری چک که از زیرمجموعه‌های شرکت فولکس واگن آلمان است هر ساله به روز شده و روند صعودی خود را طی می‌کند.

مجموعه شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه گروه فولکس واگن، با بیش از ۵۴۰ هزار کارمند در سراسر جهان، در سال ۲۰۱۲ میلادی درآمدی بالغ بر ۱۹۲ میلیارد یورو را از آن خود کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج