جاباما
۲۷۱۰۴
۱۰ نظر
۵۰۱۳
۱۰ نظر
۵۰۱۳
پ

مردم اردبیل بخاری روشن کردند!

با وجود گذشت ۱۳ روز از فصل گرم تابستان، مردم اردبیل روزهای سردی را می گذرانند تا حدی که بیشتر مردم مجبور به روشن کردن بخاری و وسایل گرما زا در منازل شدند.

خبرگزاری مهر: با وجود گذشت ۱۳ روز از فصل گرم تابستان، مردم اردبیل روزهای سردی را می گذرانند تا حدی که بیشتر مردم مجبور به روشن کردن بخاری و وسایل گرما زا در منازل شدند.

افت محسوس دما که از هفته گذشته سراسر اردبیل را فرا گرفته علاوه بر کاهش دما تا ۱۵ درجه سانتی گراد در مقایسه با روزهای اواخر بهار، شهروندان بویژه مسافران را سرما زده کرد.

دیشب فضای زمستانی اردبیل موجب شد شهروندانی که از اوایل بهار و اردیبهشت ماه بخاری ها را خاموش و لباس تابستانی را جایگزین لباس های گرم کرده بودند، دوباره لباس گرم به تن کرده و هم اکنون کمتر کسی را می توان دید که لباس گرم نداشته و یا پنجره و در منزلش را برای خنکی هوا باز کرده باشد.

تداوم افت دما در اردبیل

مردم اردبیل بخاری روشن کردند!

با وجود اینکه کارشناسان هواشناسی ناپایداری جوی در این منطقه را تا روز دوشنبه اعلام کرده بودند اما افت دما در این روز بیشتر احساس می شد طوریکه اهالی شهرستانهای نیر، نمین، مشگین شهر و خلخال دیشب شب سردی را پشت سر گذاشتند.

سرمای هوا فعالیتهای کشاورزی را تعطیل کرد

سرمای هوا که از هفت روز قبل در منطقه حاکم شده سبب تعطیلی فعالیتهای کشاورزی از جمله کشت محصولات بویژه در مناطق جنوب و مرکز استان شده و در برخی نقاط افت دما خسارت غیر قابل جبرانی به محصولات کشاورزی از جمله محصول باغات وارد کرده است.

شهروندان این استان این شرایط جوی را با گذشت ۱۳ روز از فصل تابستان کم سابقه دانسته و به امید داشتن روز گرم و استفاده از اوقات تابستانی در طبیعت و محیط باز به سر می برنند.

احتمال گرمی هوا در دو روز آینده

زمانی وضیعت جوی غافلگیر کننده منطقه اردبیل جالب می شود که در فصل تابستان به جای شنیدن اخباری مبنی بر اینکه هوای خنک در راه است کارشناسان هواشناسی از افزایش دما و گرمی هوا در روزهای آتی خبر می دهند و بدون شک شنیدن این خبر برای شهروندانی که هفت ماه از سال را با سرما طی می کنند مسرت بخش است.

مردم اردبیل بخاری روشن کردند!

رئیس اداره تحقیقات و هواشناسی استان اردبیل از افزایش دمای هوا در منطقه به مدت دو روز و پس از آن افت مجددا دما از اواخر هفته خبر داد.

علی دولتی اعلام کرد: از ظهر امروز به مدت دو روز هوای منطقه اردبیل گرم می شود و از روز پنجشنه به طور مجدد با ورود سامانه بارش زا دمای هوا کاهش خواهد یافت.

به گفته وی وضعیت فعلی جو اردبیل قسمتی تا نیمه ابری با وزش باد، در برخی نقاط با احتمال رگبار همراه است و تا پایان این هفته نیز هوای مرکز استان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

وی دمای فعلی اردبیل را ۱۸ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: در هفته گذشته شهرهای نیر و مشگین شهر با ۱۲ درجه سانتی گراد کمترین دما و پارس آباد با ۲۵ درجه سانتی گراد بیشترین دمای هوا را در سطح استان داشتند.

ارتفاعات اردبیل سفیدپوش شد

همچنین افت شدید دما بارش برف ارتفاعات اردبیل را سفید پوش کرد و مانع صعود کوهنوردان و گردشگران به قله سبلان و دیگر ارتفاعات این منطقه شد.

مردم اردبیل بخاری روشن کردند!

به طور معمول قله سبلان در این ماه از سال پذیرای جمعیت زیادی از کوهنوردان از داخل و خارج کشور است، اما به دلیل بارندگی های اخیر و وجود یخبندان شدید بسیاری از آنها برنامه کوهنوردی خود را به امید آب شدن برفها عقب انداختند.

به عقیده کارشناسان شرایط جوی استان اردبیل بیشترین اثر را از ارتفاعات کوهستانی سبلان، تالش و بزغوش گرفته و جریان هوای سیبری آسیای مرکزی که ماهیتی برفی و سرد دارد، از شمال شرقی وارد می شود و پس از عبور از دریای خزر و جذب بخار آب، استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می دهد و در تابستان باعث کاهش شدید دما و خنک شدن هوا می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • laya

      وای من عاشق سرما هستم....از گرما متنفرم...همدانم شباش خیلی سرد شده ولی روزاش گرم

      پاسخ ها

      • Melody

        faghat sarma ++++++++++++++++++

    • بدون نام

      لطفا تصوير قله سبلان را بگذاريد اينكه سبلان نيست

      پاسخ ها

      • Arvin

        بله، منم مي خواستم همين رو بگم، لطفا!

    • reyhoon

      خوش به حالشوووووووووون

      پاسخ ها

      • Arvin

        تو اين موقع سال هيچكي با اين سرما حال نمي كنه، چون به طبيعت خيلي آسيب مي رسونه،‌ تا حالا مي دونيد فقط به محصول گندم در استان هاي آذربايجان آسيب زده؟!!!!!

      • fire flower

        دقيقا همين طوره آقا آروين.
        كل باغ هندوانه و خيار هاي شهر ما هم به علت بارندگي زياد و سرماي هوا از بين رفت.
        هرچي خدا بخواد.

      • reyhoon

        avril جان درسته کسی با این سرما حال نمیکنه ولی بازم تو تابستون این سرما جای شکر براشون داره...

    • بدون نام

      سلام و خسته نباشید
      لطفا عکسی که میزارید با خبرتون یک نسبتی باید داشته باشد
      این عکس دماوند هست یا فوجی یاما نمی دونم چون شباهت زیادی به هم دارند ولی به یقین ساوالان نیست لطفا عکس ساوالان را بگذارید

    • مجید سوزوکی

      با سلام وخسته نباشیددر متن ارتفاعات اردبیل سفید پوش شد چرا عکس دماوند رو گذاشتین و کوه خوشگل و باصلابت شهر اردبیل سلطان ساوالان رو نذاشتین شاید چشم دیدن صلابت این کوه رو هم ندارین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج