۲۷۱۰۸۲
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

فرهاد اصلانی: تهران دیگر جای زندگی نیست

شرایط تهران روز‌به‌روز در حال وخیم‌ترشدن است؛ حالا دیگر مشکلات کلانی مثل کودکان خیابانی و کار، معتادان کارتن‌خواب، ترافیک و حتی آلودگی هوا به مسائل روزمره شهر بدل شده‌اند که کمتر توجهی به آن‌ها می‌شود.

روزنامه شرق: شرایط تهران روز‌به‌روز در حال وخیم‌ترشدن است؛ حالا دیگر مشکلات کلانی مثل کودکان خیابانی و کار، معتادان کارتن‌خواب، ترافیک و حتی آلودگی هوا به مسائل روزمره شهر بدل شده‌اند که کمتر توجهی به آن‌ها می‌شود.

عادت‌کردن شهروندان به این مقوله‌ها نشان از آن دارد که گویی امیدشان را به بهبود اوضاع در این خصوص از دست داده‌اند و شاید بشود اعتراف کرد دیگر تهران شهرِ زندگی نیست. اخیرا آقای قالیباف نامه‌ای منتشر کرده‌اند و در مقام مدیریت شهری از شهروندان خواسته‌اند برای حل این مشکلات، شهرداری تهران را یاری دهند اما واقعیت این است که من جسارتِ خاصی در مدیریت شهری نمی‌بینم که توان پاک‌کردن تهران از این تصاویر تلخ را داشته باشد. هر مدیری که می‌آید، مشکلات و تقصیرها را به گردن مدیر قبلی می‌اندازد و روند حل مشکلات به‌گونه‌ای نیست که شاهد حرکت جلورونده باشیم.

فرهاد اصلانی: تهران دیگر جای زندگی نیست

در شرایطی که هرگونه تغییر در مدیریت شهری، بدون درنظرگرفتن تلاش‌های مدیران قبلی است، طبیعتا حواشی سیاسی مانع از آن می‌شود که فعالیت‌های این گروه یا آن گروه خاص به‌نفع مردم پایتخت تمام شود بلکه اختلافات سیاسی، منجر به خلط مبحث شده و شرایط را وخیم‌تر می‌کند.

تهرانی‌ها امروز در معرض هر آسیبی هستند؛ از افزایش اعتیاد در میان زنان تا گسترش جرم و جنایت و حتی نگرانی از رانندگی وحشتناک موتوری‌ها در سطح شهر. اینکه جسارت داشته باشیم برای بیان این آسیب‌ها، به‌تنهایی نمی‌تواند گرهی از مشکلات پایتخت بگشاید بلکه می‌تواند هر آسیبی را به آسیب دیگری گره بزند.

تهران مدام در حال گسترش فضاهای تجاری و اقتصادی‌اش است و شهر دیگر به یک پارکینگ بزرگ بدل شده چراکه شهرداری بدون درنظرگرفتن امکان احداث پارکینگ به مجتمع‌های تجاری بزرگ اجازه ساخت‌وساز می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود، رانندگی در این شهر به یکی از پراسترس‌ترین فعالیت‌های روزانه هر شهروند بدل شود. می‌بینید؟

مشکلات این‌طور به یکدیگر گره می‌خورند و اگر ما؛ چه در مقام شهروند و چه در مقام مسئول، دست از فعالیت‌های ظاهری برنداریم، روزی دیگر واقعا تهران شهری برای زندگی نخواهد بود؛ چراکه در همه‌جایش آسیب‌های مختلف اجتماعی و فردی موج می‌زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی بیشتر از نیمی از بودجه کشور در تهران هزینه می شود معلوم است که سیل جمعیت هم به تهران کشیده میشود وقتی امکانات و رفاهیات در شهرها کم باشد و توجه ایی هم به ان نشود خیلی از بیکارها برای زندگی بهتر آنهم به هرشکلی خود را به تهران میرسانند و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

    • بدون نام

      با صدای عبدالمالکی بخونید
      تهران شلوووووووغه دستموووووو بگیر

    • بدون نام

      واقعا تهران جای زندگی نیست ..هیچکس هم بفکر
      نیست !!!!!توی دنیا باعث شرمندگی ست که پایتخت یک مملکت بااینهمه معضلات روبروست....کاش زمان انتخابات بجای اینهمه تبلیغ ووعده ووعید ، بخاطرخدا بدادمردم برسید.مردم دیگه امیدشان را ازمسولین ازدست داده اند.واعتمادی به وعده های توخالیشان ندارند....

    • بدون نام

      من که خدارو شکر فرار کردم

      پاسخ ها

      • سلی

        خوش بحالت

    • کاربر

      الان این نوشته حرفهای آقای اصلانی بود یا مال روزنامه شرق !!!

    • هموطن

      بعضی از هموطنان ایرانی فکر میکنند که توی تهران حلوا پخش میکنند و عزم خودشونو جذب میکنند تا جایی در تهران داشته باشند و وقتی چند سال طولانی اونجا بودن زندگیشان را در معرکه ی گرفتاری میبینند و راه بازگشت به زادگاه و شهر خود را بسته میبینند

    • میم

      سلام .زندگی در تهران یک غرور کاذب آورده برای بعضی ها در حالی که امکانات دست اول آن فقط در اختیار متمولها و ثروتمندان آن است .زندگی بقیه سگ دو زدن و مرگ تدریجی است به نظرم بقیه هم از جایی که آمدند باید برگردن اونجا.کما اینکه بنده ساکن شهرستان کوچک هستم به خدا بهترین اب و هوا رو داره مسیر ها کوچک و رفت و آمد بهتر و هیچ وقت سودای سکونت در تهران رو ندارم.امروزه با وجود اینتر نت مرزها در نوردیده شده بحث مکان منتفی شده شکر خدا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج