جاباما
۲۷۱۳۰۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

انجام یک هک بزرگ در «جمعه سیاه»

ماجرا از این قرار است که یک هکر ناشناس، توانسته اکانت حدود ۵ میلیون کاربر وبسایت اسباب بازی کودکان به نام Vtech را هک و به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کند

وب‌سایت دیجیاتو - فروغ بیداری: در حالی که روز گذشته میلیون ها آمریکایی مشغول انجام خریدهای آنلاین در جمعه سیاه بودند، یکی از کمپانی های مشهور این کشور همه اطلاعات محرمانه مشتری های خود را بر باد داد و نتوانست امنیت آنها را حفظ کند.

انجام یک هک بزرگ در «جمعه سیاه»

ماجرا از این قرار است که یک هکر ناشناس، توانسته اکانت حدود ۵ میلیون کاربر وبسایت اسباب بازی کودکان به نام Vtech را هک و به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کند. این هکر کار خود را از طریق تزریق اس کیو ال به پایگاه داده انجام داده و بر اساس گزارشات موجود، اعلام نموده در حال حاضر قصد انتشار آنها را ندارد.

اما هنوز این امکان وجود دارد که هکرهای دیگر نیز بخواهند از این نقص امنیتی سوء استفاده نمایند و از این رو اطلاعات کاربران این وبسایت که شامل ۴.۸ میلیون نفر و اطلاعات فرزندان ۲۰۰ هزار مشتری می شود، در معرض خطر قرار دارند.

البته مشتری ها می توانند در سایت HaveIBeenPwned.com ببینند که آیا اطلاعات آنها جزو موارد فاش شده است یا خیر.

اطلاعات مورد بحث، نام، ایمیل، رمزهای کدگزاری شده و نشانی خانه مشتری ها را شامل می شوند که خطر چندان زیادی را متوجه کاربران نمی کند. با اینکه رمزهای کدگذاری شده خیلی راحت رمزگشایی می شوند، اما چون این روند چندین روز و گاهی چندین هفته زمان نیاز دارد کاربران خیلی راحت می توانند رمز عبور را تغییر دهند تا هر گونه دسترسی به اطلاعات خود را مخدوش نمایند.

اما یکی از مهم ترین نگرانی ها در این باب، مسئله حریم خصوصی کاربران است. وب سایت یاد شده بر اساس نام کوچک، جنسیت و تاریخ تولد کودکان، آنها را به والدین و نشانی خانه هایشان لینک و متصل می کند و همین موجب وحشت مشتری های این وب سایت شده. اما کمپانی Vtech امروز بیانیه ای صادر و اعلام کرده این اشکال امنیتی را برطرف نموده اند و از مشتری های آسیب دیده پشتیبانی می کنند.

آنها افزوده اند: «بررسی های ما همچنان ادامه دارد تا راه های قابل اعتمادتری برای امنیت بیشتر اطلاعات کاربران خود پیدا کنیم و همه تلاش مان را به کار گرفته ایم تا علاوه بر حفظ اطلاعات و حریم خصوصی مشتری های کنونی از احتمال وجود چنین مشکلاتی در آینده نیز پیشگیری نماییم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج