جاباما
۲۷۱۳۵۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هاشمی: ایران در برجام چیزی از دست نداد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مانع تراشی‌های تندروها در مسیر مذاکرات و توافقات هسته‌ای، اجرای برجام را خواست متقابل ایران و کشورهای ۱+۵ دانست و گفت: نه تنها ایران چیزی از دست نداد بلکه برای آینده هم دست ما بسته نیست.

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مانع تراشی‌های تندروها در مسیر مذاکرات و توافقات هسته‌ای، اجرای برجام را خواست متقابل ایران و کشورهای ۱+۵ دانست و گفت: نه تنها ایران چیزی از دست نداد بلکه برای آینده هم دست ما بسته نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی و روسای سازمان‌های مربوطه و مدیران بخش‌های مختلف این وزارت‌خانه، بسترهای گسترش کمی و کیفی کشاورزی در ایران را با توجه به گوناگونی آب‌وهوا برای تناسب با چهار فصل سال، در منطقه بی‌نظیر دانست و گفت: برای جبران کمبود آب که به دلایل جغرافیایی و اقلیمی، سابقه‌ای تاریخی در کشور دارد، همان‌گونه که در دوران سازندگی تجربه موفقی شد، جلوگیری از خروج آب‌های مرزی و استفاده بهینه از آب‌های داخلی و نزولات آسمانی در قالب سد‌سازی و کانال‌های انتقال و همچنین طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری، باید با جدیت پیگیری شود، تا بتوانیم رونق کشاورزی ایران را در همه مناطق و استان‌های مرزی تضمین کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدر رفتن میلیاردها متر مکعب از حوزه‌های آبریز شمال البرز به دریای خزر را نگران کننده و تأسف بار خواند و با اشاره به طرح دولت خود برای احداث کانال سراسری آب از آستارا در غرب به گنبد در شرق که تاکنون نا تمام مانده است، گفت: با رعایت خروجی آب برای مسایل محیط زیستی رودخانه‌ها، آب‌های اضافی وارد این کانال‌ها می‌شدند که در آن صورت زمین‌های بخش‌هایی از گیلان و مازندران دچار غرقابی نمی‌شدند و زمین‌های بسیار مساعد استان گلستان نیز تشنه نمی‌ماندند.

هاشمی رفسنجانی، صرفه‌جویی در مصرف آب و بهینه‌سازی آن و همچنین روی آوردن به کشت‌های گلخانه‌ای و اصلاح بذر را با توجه به مشکلات کشور ضروری دانست و با تشکر از مجموعه اقدامات وزارت‌خانه جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با برنامه‌های منظم و منسجم، تولیدات کشاورزی و دامی ایران را به جایگاه مناسب خود برسانیم.

وی در ادامه سخنان خویش در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که «دورنمای کشور را با توجه به برجام و انتخابات اسفندماه چگونه ترسیم می‌نمایید؟»، گفت: با هدایت‌های رهبری و درایت دولت و جدیت تیم مذاکره کننده، تاکنون سایه‌های تهدید و تحریم از کشور دور شد و برنامه‌های آینده هم براساس مصالح کشور و منافع ملی خواهد بود که حمایت مردمی را به همراه خواهد داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مانع تراشی‌های همیشگی تندروها در مسیر مذاکرات و توافقات هسته‌ای، اجرای برجام را خواست متقابل ایران و کشورهای ۱+۵ دانست و گفت: نه تنها ایران چیزی از دست نداد، بلکه برای آینده هم دست ما بسته نیست و مطمئن باشید مسئولان عالی کشور، مصالح نظام را به هیاهوی تندروها گره نمی‌زنند.

هاشمی رفسنجانی در خصوص انتخابات اسفندماه، با تأکید بر اهمیت هر دو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: همه گروه‌ها اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل، باید به این نکته توجه داشته باشند که حضور پرشور مردم در انتخابات، آینده نظام را ترسیم می‌کند و نباید با اهداف باندی و جناحی، مصالح ملی را مخدوش کرد.

وی هرگونه دست‌اندازی در مسیر برگزاری انتخابات پرشور را ظلم به آرمان‌های امام و شهدا و همچنین ظلم به حق اجتماعی و سیاسی مردم ایران در نظام بین‌الملل دانست و گفت: هیچ توجیهی نمی‌تواند خلق حماسه سیاسی دیگری را مخدوش کند و مطمئناً مردم هوشیار ایران نمی‌گذارند تصویر نامناسبی از ایران در اذهان جهانی ایجاد و ثبت شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاسی کردن مسایل مربوط به کشاورزی و تولیدات کشاورزان را اقدامی نامناسب دانست و گفت: البته مردم روستاها در مناطق دور دست کشور نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که فریب سیاسی بازی‌های شعاری را نمی‌خورند و در مواقع لزوم، آن اقدامی را انجام می‌دهند که مورد انتظار یک جمعیت انقلابی، اسلامی، شیعی و ایرانی است.

در آغاز این دیدار مهندس حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این وزارت‌خانه، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت‌خانه، مسایل مربوط به آب و آبیاری و چگونگی مصرف آب در کشاورزی، صنعت و شرب است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه چگونگی مصرف و بهره‌وری آب در دستور کار این وزارت‌خانه قرار گرفته است، گفت: بعد از انقلاب حضرت‌عالی پیام‌آور و نویدبخش این موضوع بودید که یکی از راه‌های آن استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است.

وی از کمک هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه و دو تا سه هزار میلیارد تومانی بانک کشاورزی علیرغم همه‌ی محدودیت‌ها برای توسعه گلخانه و کشت در قفس خبر داد و گفت: در حال حاضر تقریباً ۱۰ هزار هکتار گلخانه داریم که در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کم می‌باشد و باید هر چه سریعتر افزایش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه یکی از مباحث جدی و حیاتی در کشاورزی، آبخیزداری است، گفت: هر سال ۴۰۰ میلیارد متر مکعب بارش داریم که سه چهارم آن تبخیر می‌شود، که آبخیزداری بخشی از تبخیر را استحصال و وارد سدهای زیرزمینی می‌کند و همچنین جلوی روان آبها را می‌گیرد.

وی «آبیاری زیرزمینی» را یکی از اقدامات خوب وزارت‌خانه در راستای «اقتصاد مقاومتی» دانست و گفت: یک نمونه آن را در سیرجان آغاز کردیم که به نتایج خوبی رسیدیم.

حجتی با ابراز رضایت از دستاوردهای وزارت‌خانه متبوع خویش در شیلات، گندم و چغندر، از تولیدات گلخانه‌ای ابراز نارضایتی کرد و گفت: یکی از برنامه‌های وزارت‌خانه برای میان مدت و بلند مدت، گسترش تولیدات دانه‌های روغنی برای حرکت در مسیر خودکفایی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد هاشمی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج