جاباما
۲۷۱۴۰
۴ نظر
۵۰۲۱
۴ نظر
۵۰۲۱
پ

جوك بگو، سر كار بگذار حرف بزن

چند توصیه کاربردی برای افزایش همگانی مهارت صحبت کردن در جامعه.

جوك بگو، سر كار بگذار حرف بزن

برترین ها:


جوك بگو، سر كار بگذار حرف بزن

توصیه اول؛ همه را سر كار بگذارید

شما از صبح كه بیدار می‌شوید تا آخر شب كه به خواب ناز فرو‌می‌روید، انتخاب‌های زیادی برای تمرین كردن دارید. اصلا همین كه به اعضای خانواده می‌خواهید سلام كنید، همین كه می‌خواهید به راننده تاكسی بگویید شما را به كجا برساند، به همكاران خیرمقدم و صبح به خیر عرض كنید، همه‌ آن فرصتی برای تمرین كردن است. صدایتان را قوی كرده و با همان صدای قوی و رسا و پرطنین تمرین كنید. برای همكاران‌تان یا دوستان‌تان یك ماجرای بامزه را تعریف كنید ولی قبلش در ذهنتان به این فكر كنید كه چه‌جوری قرار است تعریفش كنید. اصلا همه را سر كار بگذارید و آنها را تبدیل به مورد تمرینی خودتان بكنید؛ هم فال است و هم تماشا.


توصیه دوم؛ بزن زیر آواز

آواز خواندن، صدا را باز كرده و طنین خاصی به صدای شما می‌بخشد. البته سعی كنید بیشتر با صدای زمزمه‌وار آواز بخوانید تا اینكه با صدای بلند. ضمن اینكه در اماكن عمومی كه نمی‌توانید با صدای بلند آواز بخوانید؛ البته اگر خجالت نكشیدید، اشكالی ندارد. اما زمزمه كردن، اثرش بیشتر و خجالتش كمتر است. پس از همین حالا، بزنید زیر آواز.


توصیه سوم ‎؛ دوبله كنید

این توصیه را یكی از وبلاگ‌ها نوشته بود و خیلی هم باحال بود. سعی كنید دیالوگ‌هایی را كه دوست دارید، از توی فیلم‌ها حفظ كنید و بعد مدام برای خودتان تكرار كنید. لحنتان هم همان باشد. از كجا معلوم، شاید فردا چنگیز جلیلوندی، منوچهر والی‌زاده‌ یا بهرام زندی از آب در آمدید.


توصیه چهارم ؛ بفروشید

یكی از سخنرانان معروف كشورمان، در مصاحبه‌ای كه با او داشتم، توصیه عجیبی به من كرد. او گفت سعی كنید دستفروشی یا فروشندگی كنید و چیزی را بفروشید. این مورد، خوش‌بیانی و قدرت اقناع و سخنرانی شما را به‌شدت رشد داده و باعث افزایشش خواهد شد و همچنین باعث خواهد شد تا كمرویی و خجالتی بودن‌تان كم‌كم از بین برود. برای سخنرانی جلوی جمع، باید كمی پررو باشید و این تمرین، فرصت پررو شدن را به شما خواهد داد.


توصیه پنجم؛هیچ فرصتی را از دست ندهید

از هر فرصتی كه دم دست‌تان هست، برای افزایش مهارت سخن گفتن استفاده كنید. اظهارنظر كنید، پیش‌قدم شوید تا پیشنهادهایتان را مطرح كنید، جوك بگویید، شوخی كنید، آدرس بدهید، آدرس بپرسید و البته همه این كارها را با این محوریت انجام بدهید كه صرفا تمرینی هستند برای بهتر سخن گفتن‌های شما؛ یعنی این كارها را خودبه‌خود انجام‌ ندهید؛ كاملا حساب‌شده انجام بدهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reyhoon

      چشم حتما...

    • pary

      man in karo kardam vali javab nadade

    • نجات

      فروشندگي كار سختي، من يكبار امتحان كردم ولي تجربه خيلي بدي بود.

    • milad maker

      Man forooshandegi kardam kh javab behem dade va porootar shodam.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج