۲۷۱۴۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کفاشیان: دولت کمک کند کی روش بماند

رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که آسیایی‌ها دوست دارند او در این سمت به کارش ادامه دهد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که آسیایی‌ها دوست دارند او در این سمت به کارش ادامه دهد.

علی کفاشیان در خصوص مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال سال ۲۰۱۵ آسیا که روز گذشته (یکشنبه) در دهلی‌نو برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که همه دیدند، ژاپنی‌ها جوایز را درو کردند و در بیشتر بخش‌ها به عنوان بهترین انتخاب شدند.

شاخصه‌های بهترین شدن را نداشتیم

کفاشیان درباره اینکه چرا ایران با داشتن چهار کاندیدا فقط در دو بخش بهترین بازیکن سال و بهترین تیم فوتسال توانست جایزه دریافت کند، گفت: ما فقط دو جایزه بردیم و شاخصه بهترین شدن در موارد دیگر را نداشتیم. مثلاً سرمربی استرالیا بهترین مربی شد که تیمش را در جام ملت‌های آسیا قهرمان کرده بود، ژاپنی‌ها در بخش فدراسیون بهترین شدند، چون توسعه بسیار خوبی داشتند. تمام کشورها شاخصه‌های خوبی در بخش سرمایه‌گذاری داشتند که ژاپن در صدر آنها بود، اما ما سرمایه‌گذاری خوبی نداشتیم.

یک بیست‌وپنجم ژاپن هم بودجه نداریم

وی ادامه داد: همانطور که دیدید، ما در بخش بهترین فدراسیون‌ها کاندیدا بودیم، چون کارهای بزرگی انجام داده‌ایم، اما باید قبول کنیم که ژاپنی‌ها از نظر سرمایه‌گذاری از ما بهتر بودند. البته ما به جایزه بردن فکر نمی‌کنیم، بلکه باید تلاش خودمان را انجام دهیم. در آسیا جزو تیم‌های برتر هستیم، از ژاپنی‌ها در بیشتر موارد جلوتر هستیم و شاید فقط در فوتبال بانوان نتوانسته‌ایم به آنها برسیم.

در فوتبال، فوتبال ساحلی، فوتسال، فوتسال بانوان و... توانسته‌ایم از آنها جلوتر باشیم و رقابت خوبی هم داریم. در حالی که یک بیستم‌وپنجم آنها هم بودجه نداریم. با تمام این اوصاف تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که در بحث توسعه‌ای به آنها برسیم. ژاپنی‌ها برای توسعه فوتبال‌شان تلاش زیادی کردند، از بزرگان فوتبال کشورهای دیگر دعوت کرده بودند، برنامه‌های بزرگی داشتند و توانستند به این نقطه برسند. ما هم تا جایی که توانستیم، تلاش کردیم تیم‌های‌مان نتیجه بگیرند و خوشبختانه موفق هم بودیم.

پیشنهاد برگزاری مراسم برترین‌های آسیا در کیش

کفاشیان تصریح کرد: امسال مراسم انتخاب برترین‌های آسیا به جای مالزی در هند برگزار شد و از این رو در نظر داریم پیشنهاد برگزاری این مراسم در سال ۲۰۱۶ در جزیره کیش را به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنیم.

حمایت‌مان از شیخ سلمان در انتخابات فیفا قطعی نیست

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اینکه بحث حمایت از شیخ سلمان برای تصدی ریاست فیفا به کجا رسید و آیا قرار است آسیایی‌ها از این گزینه حمایت کنند، عنوان کرد: این مسئله و حمایت ما از شیخ سلمان هنوز مشخص نیست. جلسه بعدی هیئت رئیسه AFC در قطر و همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا خواهد بود که قرار شد آنجا تصمیم بگیریم از کدام گزینه حمایت کنیم.

کفاشیان درباره اینکه آیا مسئله حمایت از شیخ سلمان به تأیید یا عدم تأیید صلاحیت میشل پلاتینی بستگی دارد و گویا آسیایی‌ها در صورت تأیید نشدن پلاتینی از شیخ سلمان حمایت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: این مسئله هنوز مشخص نیست. هنوز نمی‌دانیم که پلاتینی می‌تواند در انتخابات شرکت کند یا نه و به همین دلیل صبر کردیم. تا زمان برگزاری جلسه هیئت رئیسه هم زمان زیادی باقی مانده و تا آن موقع ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.

قطری‌ها علاقه‌مند به کمک ما در جام جهانی ۲۰۲۲ هستند

کفاشیان درباره صحبتی که با مسئولان فوتبال قطر داشت تا ایران برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ با این کشور همکاری داشته باشد، به تسنیم گفت: قطری‌ها بیشتر علاقه دارند که ما در زمینه نیروهای فنی و تخصصی به آنها کمک کنیم. علاقه‌مند به کمک گرفتن از ما هم هستند. به خصوص اینکه بتوانند در بحث زیرساخت‌ها از مهندسان ایرانی کمک بگیرند، اما برای ما مهم این است که قطری‌ها در جام جهانی ما را به عنوان پارتنر (شریک) بپذیرند. ما هم برای فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌توانیم نیروهای متخصص و ماهر را به آنها بدهیم.

بعد از توافق با قطری‌ها، تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنیم

وی درباره این مسئله که قرار است بین ایران و قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ تفاهم‌نامه همکاری امضا شود، گفت: ما به دنبال امضای این تفاهم‌نامه هستیم و صحبت‌های خوبی هم انجام شده است. ما باید به قطر برویم و آنها نیز به ایران بیایند تا در نهایت توافقی صورت گرفته و تفاهم‌نامه به امضا برسد. می‌خواهیم این همکاری‌ها توسعه‌ای باشد،‌ چون قطری‌ها منابع مالی خوبی دارند و اکنون اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در حال استفاده از این منابع هستند.

امکانات باشد بلدیم لابی کنیم و میزبانی جام ملت‌ها را بگیریم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه علاقه‌مند به اعلام آمادگی ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت‌هاست، اما گویا حمایتی از سوی وزارت ورزش‌وجوانان صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: برای گرفتن میزبانی جام ملت‌ها، حمایت‌ها بر این اصل است که وزارت ورزش به همراه دولت زیرساخت‌ها را تا آخرین مرحله مجهز کنند، ورزشگاه‌های کامل با امکانات مناسب فراهم کنند و این مسائل است که باعث می‌شود میزبانی را به کشوری بدهند. مهم این است ما زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، چون باید شرایط برگزاری مسابقه برای ۲۴ تیم را داشته باشیم. این مسئله امکاناتی از جمله ورزشگاه‌های مجهز، هتل‌های خوب و... می‌خواهد. در این صورت ما می‌توانیم لابی کنیم و میزبانی را بگیریم، اما اینکه حمایت‌ها فقط در حد حرف باشد، نمی‌توان جلو رفت و میزبانی گرفت.

به خاطر نداشتن امکانات شاگرد تنبل شده‌ایم

کفاشیان افزود: اکنون بسیاری از ورزشگاه‌های ما ناقص است. باید برای ورزشگاه‌ها رختکن مناسب بسازیم، سکوی تماشاگران را صندلی‌دار کنیم، نور ورزشگاه‌ها مجهز شود، هتل‌های خوب ما به بهترین شکل در بیاید. اینها ابزارهای میزبانی هستند. هرسال که نمایندگان AFC به ایران می‌آیند و نمره ما کم می‌شود، به دلیل همین مسائل و امکانات است. اگر اکنون شاگرد تنبل شده‌ایم، به دلیل نداشتن امکانات بوده و ما نمی‌خواهیم در این شرایط و برای گرفتن میزبانی فقط در حرف حمایت بشنویم. حمایت‌ها باید کامل و در عمل صورت بگیرد و این مسائل هم دست فدراسیون فوتبال نیست.

دولت باید حمایت کند تا میزبانی را بگیریم

وی درباره اینکه آیا وزارت ورزش‌وجوانان در خصوص گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا فقط شعار حمایت از فدراسیون فوتبال را داده و حمایتی نکرده است، گفت: این را نمی‌دانم و این مسئله را شما می‌گویید، اما ما می‌گوییم که حمایت‌ها صحبت نباشد و واقعاً تعهدی داده شود، بودجه‌ای در نظر بگیرند و حمایت کنند تا ما میزبانی را بگیریم. این مسئله هم فقط مربوط به وزارت ورزش نیست، چون ما می‌دانیم که بودجه وزارت ورزش کفاف این کارها را نمی‌دهد و می‌خواهیم دولت حمایت‌مان کند. دولت باید بیاید و حمایت کند تا ما میزبانی را بگیریم.

به دولت تضمینی برای گرفتن میزبانی نداده‌ام

کفاشیان درباره اینکه گویا در جلسه با دولتی‌ها از آنها خواسته که او را حمایت کنند تا دوباره رئیس فدراسیون فوتبال شود، چون در این صورت می‌تواند رئیس AFC شده و میزبانی جام ملت‌های آسیا را هم برای ایران بگیرد، تأکید کرد: من به هیچ‌وجه این حرف را به دولتی‌ها نگفتم که می‌خواهم رئیس AFC شوم و هیچ‌وقت هم نمی‌شوم. درباره میزبانی هم تضمینی نداده‌ام و نمی‌توان در این خصوص تضمین داد. آنقدرها توانمند نیستم که درباره گرفتن میزبانی تضمین بدهم.

منعی برای حضور در انتخابات ندارم

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره اینکه گویا مشکل بازنشستگی‌اش برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال حل شده و محمود اسلامیان در این زمینه به او کمک کرده است تا مجوز بگیرد، به تسنیم گفت: من دو دوره گذشته‌ای هم که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کردم مشکلی از این بابت نداشتم. نیازی هم به مجوز نبوده و نیست، چون منعی برای حضور در انتخابات ندارم.

در آسیا قبولم دارند، اما باید در ایران قبول داشته باشند

«گویا شیخ سلمان و سایر اعضای AFC علاقه زیادی دارند تا شما دوباره رئیس فدراسیون فوتبال ایران شوید تا همچنان در آسیا فعالیت قدرتمندانه‌ای داشته باشید؟» وی در پاسخ به این سؤال گفت: آسیایی‌ها علاقه دارند که من همچنان باشم، چون در سطح قاره فعالیت‌های زیادی داریم، اما مهم این است که مجمع فدراسیون فوتبال ما را بخواهد. این مهم است که ما را در ایران قبول داشته باشند و رأی بدهند که باید ببینیم در انتخابات این اتفاق رخ خواهد داد یا نه.

در انتخابات فدراسیون فوتبال کسی به شخص نگاه نمی‌کند

کفاشیان در خصوص بحث حضور محمد دادکان در انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه با حضور او چه اتفاقی رخ خواهد داد، اظهار داشت: بالاخره ما به دنبال توسعه فوتبال هستیم و در این بین هر فرد قوی‌تری که بیاید، بهتر است افراد دیگر هم از او حمایت کرده و به او رأی بدهند. در این خصوص مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیرنده است و هرکسی که آنها تشخیص بدهند، رئیس فدراسیون خواهد شد. کسی به شخص نگاه نمی‌کند و برنامه‌ها اهمیت بیشتری دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا در رقابت با محمد دادکان دچار ضعف خواهد شد یا نه، گفت: همانطور که گفتم، هرکسی توانایی اداره فدراسیون را دارد، می‌تواند بیاید و در انتخابات اسم نویسی کند. اگر شرایط لازم را داشت آن موقع مجمع فدراسیون فوتبال تنها مرجعی است که می‌تواند درباره افراد تصمیم بگیرد. ما هم کار خودمان را می‌کنیم.

دولت کمک می‌کند کی‌روش در تیم ملی بماند

وی درباره مسئله کارلوس کی‌روش و اینکه آیا این مربی پس از پایان مرحله مقدماتی جام جهانی به همکاری‌اش پایان خواهد داد یا نه، خاطرنشان کرد: کی‌روش در جلسه‌ای که با ما داشت، اعلام کرد اگر تا پایان بازی‌های فروردین‌ماه ۹۵ امکانات لازم برای تیم ملی فراهم نشود، از ایران خواهد رفت. این امکانات هم بودجه می‌خواهد، باید برای تیم ملی زمین مناسب فراهم کنیم.کی‌روش اعلام کرد اگر این مسائل حل نشود، واقعاً نمی‌تواند در مرحله بعدی و در گروه‌های به مراتب دشوارتر ایران را جلو ببرد و به همین دلیل گفته است که می‌روم. با این حال من مطمئن هستم که دولت کمک خواهد کرد تا ما برای تیم ملی امکانات فراهم کنیم و کی‌روش هم در تیم ملی بماند.

کی‌روش موافق برگزاری بازی دوستانه با نروژ است

کفاشیان درباره موافقت کی‌روش با برگزاری دیدار دوستانه ایران و نروژ در خردادماه ۹۵ گفت: در این خصوص با کی‌روش صحبت کردیم و او موافقتش را با برگزاری این بازی اعلام کرد. تاریخ‌هایی هم که مدنظر بود را به ما داده است تا درباره آن تصمیم‌گیری کنیم. با توجه به اینکه نزدیک‌ترین تاریخ برگزاری بازی دوستانه برای ما خردادماه ۹۵ است، احتمالاً در همین تاریخ با نروژی‌ها به توافق برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری اردوی تیم امید در ترکیه و اینکه مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده بود که در نهایت حل شد و تیم امید راهی اردوی ترکیه خواهد شد، خاطرنشان کرد: چون در این چند روز ایران نبودم، از مسئله بی‌خبرم. امروز که برگردم، در جریان این مسائل قرار خواهم گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج