۲۷۱۶۲۶
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟

عينك‌های شب وسيله‌اي شده تا ستاره‌هاي مشهور، چهره خود را پشت آن پنهان كنند و به راحتي به گشت و گذار بروند. در اين مطلب مدل‌هاي محبوب و جديد دنياي عينك را مورد بررسي قرار داده و به شما نشان مي‌دهيم.

مجله زندگی ایده آل: عينك آفتابي با هدف وسيله‌ای براي دفع اشعات مضر آفتاب و محافظت از چشم در برابر نور خورشيد طراحي شد اما طولي نكشيدکه به عنوان وسيله‌ای زينتي مورد توجه طراحان قرار گرفت و يكي از اهرم‌هاي كاربردي براي خوش‌پوشي شد؛ تا جايي كه عينك‌های شب طراحي و توليد شدند و وسيله‌اي شد تا ستاره‌هاي مشهور، چهره خود را پشت آن پنهان كنند و به راحتي به گشت و گذار بروند. در اين مطلب مدل‌هاي محبوب و جديد دنياي عينك را مورد بررسي قرار داده و به شما نشان مي‌دهيم ستاره‌هاي ايراني چه عينك‌هايي بر چهره مي‌زنند.

۱. عینك خلبانی (Aviator)

طرح ماندگار تاریخ

عینك خلبانی (Aviator) یكی از مشهورترین و محبوب‌ترین مدل‌های عینك مردانه است. این عینك برای اولین بار توسط كمپانی «Bausch & Lomb» در سال ۱۹۳۶ برای خلبان‌ها و محافظت از چشمان آنها طراحی شد و به همین دلیل تا امروز به نام مدل خلبانی شناخته می‌شود. اولین‌های مدل عینك خلبانی با انتشار تصویر ژنرال مك آرتور در جنگ جهانی دوم معروف و شناخته شد.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟

بعدها كمپانی ری‌بن با تغییرات اندكی در ظاهر آن، مدل خلبانی را به انحصار خود درآورد. اگرچه برندهای دیگر هم به این مدل توجه نشان دادند و آن را ارائه كردند اما عینك خلبانی «ری‌بن» مشهورترین و در عین حال محبوب‌ترین آنهاست.

شیشه این عینك معمولا تیره یا جیوه‌ای است اما رنگ‌های روشن و فانتزی هم توسط طراحان ارائه شده است. زاویه شیشه و وسعت آن كه دو،سه‌برابر چشم است،كار محافظت از چشم را به خوبی انجام می‌دهد؛ در واقع این عینك تاریخی، علاوه بر داشتن ظاهری كلاسیك و جذاب، چشم‌ها را از اشعه مضر آفتاب در امان نگه می‌دارد و راحت و كاربردی است. فریم عینك از فلز مستحكم و در عین حال سبك ساخته شده و با پل دو یا سه تایی، كه به اصطلاح Bullet hole (سوراخ گلوله)است به دسته متصل شده است.

عینك خلبانی به دلیل ماهیت كلاسیكی كه دارد، مدل محبوب سوپراستارها محسوب می‌شود. دلیل اصلی این علاقه‌مندی، همیشگی بودن آن است. مدل خلبانی همیشه و همه فصل جذابیت و كاربرد دارد و منحصر به موقعیت خاصی نیست. به زبان خودمانی، این مدل عینك به اصطلاح از مد نمی‌افتد.

امین حیایی، سوپراستار سینمای ایران با تیپی كلاسیك سراغ عینک خلبانی ری بن رفته و با انتخاب دقیق و مناسب رنگ شیشه دودی، آن را با كت و شلوارش هماهنگ كرده است. پس باید به خاطر داشت شیشه دودی این مدل عینك از رنگ‌های دیگر آن كلاسیك‌تر و رسمی‌تر است.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟

بهرام رادان با اين تيپ اسپرت و تابستاني عينك خلباني جيوه‌اي به چشم زده كه اين انتخاب او را منحصر به فرد و در عين حال پايبند به اصول مد نشان مي‌دهد. این مدل عینک خلبانی ری بن، سال گذشته بازار گرمی داشت و یکی از جریان های اصلی مد بود . عینک خلبانی با فرم های مختلف صورت هماهنگی دارد اما بهترین انتخاب برای صورت های مستطیلی است.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟

امير آقايي،هنرمند خوش‌سليقه و با وقار، با انتخاب اين مدل عينك نمونه بارزي از زيبايي در عين سادگي است. اين عينك اسپرت با حال و هواي كلاسيك به چهره او جذابيت بخشيده است. نبايد فراموش كرد عينك خلباني با اين رنگ شيشه محبوب‌ترين مدل آن است؛ پس چه اسپرت‌پوش باشيد و چه كلاسيك‌پوش مي‌توانيد اين مدل را با خيال راحت به چشم بزنيد.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟

مدل جيوه‌اي، بيشتر انعكاس دريا و آسمان آبي در چشم را تداعي مي‌كند و به همين دليل براي فصل بهار و تابستان مناسب‌تر است. به دليل بارز و نمايان بودن شيشه عينك در صورت شما اين مدل به آقايان تنوع‌طلب پيشنهاد نمي‌شود چون ممكن است زودتر از وقتي كه فكرش را بكنيد، دل‌تان را بزند!

شيشه رنگي عينك خلباني، علاوه بر رنگ‌هاي تيره شامل رنگ‌هاي روشن و فانتزي هم مي‌شود. رنگ روشن، اين مدل را از كلاسيك بودن دور مي‌كند و براي آقاياني مناسب است كه مي‌خواهند خاص باشند و در عين حال اعتماد به نفس بالايي دارند. كساني كه دوست ندارند زيبايي چشمان خود را پشت قاب عينك پنهان كنند بايد سراغ اين مدل عينك بروند مانند كامران تفتي.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟


2. عينك گرد

طرح نامداران هنر عينك گرد كه به عينك مادر بزرگ (Granny glasses) يا عينك جان لنون معروف است و از مدل‌هاي بارز و محبوب دهه 1970 ميلادي محسوب مي‌شود. به دليل سبك منحصر به فرد و علاقه هنرمندان به اين مدل، به نام عينك هنري هم شهرت پيدا كرده است؛ هنرمنداني چون جان لنون، مايك جگر و جري گارسيا از اين عينك به عنوان وسيله‌اي براي متمايز كردن خود از ديگران استفاده كردند. همچنين به علت استفاده جودي فوستر از اين عينك در فيلم « راننده تاكسي» استقبال از آن به اوج خود رسيد.

مدل اورجينال عينك گرد، فلزي با شيشه تيره است. سايز آن نه خيلي كوچك و نه بزرگ است و يك پل فلزي، روي بيني جاي مي‌گيرد. با تغیير و تحولات دنياي مد، طرح‌هاي فانتزي و مدرن هم به اين مدل‌ها افزوده شد؛ شيشه‌هاي رنگي يا جيوه‌اي، فريم كائوچويي و سايزهاي غير متعارف.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟

اين عينك به دليل مدل خاص همه پسند نيست و دوره‌اي مد مي‌شود و با تيپ‌هایی خاصي هماهنگ است. نويد محمدزاده، هنرمند خاص و خوش‌پوش با انتخاب نسخه مدرن اين عينك كه با نسخه اصلي آن تفاوت چشمگيري دارد (از جمله سايز بزرگ‌تر و لبه متاليك) تيپ متفاوتش را نشان مي‌دهد.


3. عینک ری بن

از سال 2012 اين سبك دوباره توجه‌ها را به خود جلب كرد و علاوه بر« ري‌بن» ساير برندها هم به اين مدل توجه كردند. اين مدل اسپرت و جوان‌پسند است و بيشتر مناسب تيپ‌هاي ساده و غيررسمي محسوب مي‌شود. طرح‌هاي زيبا و خاصي مثل كائوچوي طرح پلنگي، كمي رسميت به ظاهر اين عينك مي‌بخشد.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟

بازگشت يك اسطوره

ويفر مدل پرطرفدار ري‌بن در سال ۱۹۵۶ در دنياي عينك متولد شد. مدل اصلي اين عينك كائوچويي است و در گوشه فريم ذوزنقه‌اي شكل، يك تكه فلز نقره‌اي رنگ وجود دارد؛ از افراد مشهوري كه به اين مدل علاقه نشان داده‌اند مي‌توان از جيمز دين، روي اوربيسون و الويس پريسلي نام برد. رنگ اصلي اين فريم، سفيد و مشكي است و رنگ‌هاي فانتزي بعدها توسط طراحان مختلف ارائه شد. در اوايل دهه ۱۹۸۰ مدل و رنگ‌هاي فانتزي سبك اين عينك را از قبل متفاوت کرد.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟


4. عینک ساده و اسپرت

جذاب اما رفتني

در دنياي عينك‌هاي ساده و اسپرت، عينك‌هاي فانتزي هم به چشم مي‌خورد. اين عينك‌ها يا سايزش بزرگ‌تر از حد معمول است يا ابزار و يراق طلايي و نقره‌اي مثل زنجير، پلاك، مارك و... روي دسته يا روي فريم عينك كار شده است.

گاهي شيشه‌اي متفاوت هم مي‌تواند به عينك نمایی‌ فانتزي ببخشد؛ مثل شيشه يكسره، شيشه مدل‌دار با اشكال هندسي متفاوت و... . معمولا افرادي كه دوست دارند متفاوت باشند،سراغ اين عينك مي‌روند. سبك اين عينك متفاوت است و ممكن است زود از مد بيفتد يا براي شما عادي شود؛بنابراین افرادي برای خريد اين عينك هزينه می‌كنند كه كلكسيون عينك تكميلي دارند يا افرادي كه به تغييرات دنياي مد بي‌توجه هستند.

ستاره‌های ايرانی چه عينك‌هايی می‌زنند؟

آرمين afm۲ به عنوان يك جوان امروزي با انتخاب اين عينك متفاوت و فانتزي چهره خود را بيش از پيش متفاوت کرده‌ و با اعتماد به نفس تمام رنگ لوكس و متفاوت به چهره خود بخشيده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واسه خانم ها رو هم بذازید لطفا

    • بدون نام

      خدايا به اينا بخاطر اين مطالب حق تحرير ميدن؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج