۲۷۲۰۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کریستین بوبن؛ فرانسوی محبوب

پس از سه داستان «بخش گمشده»، «انسان شادکام» و «قاتلی به پاکی برف» کریستین بوین، دو اثر دیگر از این نویسنده نیز با ترجمه‌ی فرزانه مهری به کتابفروشی‌ها می‌رسد.

ایلنا:پس از سه داستان «بخش گمشده»، «انسان شادکام» و «قاتلی به پاکی برف» کریستین بوین، دو اثر دیگر از این نویسنده نیز با ترجمه‌ی فرزانه مهری به کتابفروشی‌ها می‌رسد.

فرزانه مهری (مترجم) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر گفت: «همه گرفتارند» و «قدیس فرودستان» از کریستین بوبن نیز بالاخره مجوز چاپ دریافت کرده‌اند و به گفته‌ی نشر ثالث هفته‌ی آینده منتشر می‌شود. این دو کتاب با وجود اینکه ترجمه‌هایی از آن‌ها قبلا منتشر شده؛ بنا به درخواست ناشر ترجمه شده و به زیر چاپ رفته‌اند.

مترجم آثار بوین سپس داستان «همه گرفتارند» را یک داستان فانتزی درباره‌ی زنی رها از دغدغه‌های همیشگی زندگی دانست و ادامه داد: کاراکتر اصلی «همه گرفتارند» زنی است که با همان دیدگاه بوینی زندگی می‌کند و وارد درگیری‌های ذهنی و روانی روزمره عمومی نمی‌شود. نگرش کاراکتر اصلی داستان به عشق و روابط عاطفی هم نگاهی فرازمینی و فراتر از زندگی است. او خیلی آسمانی به این مقولات نگاه می‌کند. درواقع «همه گرفتارند» هم داستانی فانتزی است و هم مستندی از واقعیت‌های ناب زندگی.

او همچنین برای معرفی داستان «قدیس فرودستان» هم تاکید کرد: این داستان روایتی از زندگی فرانچسکو قدیس به زبان بوبن است. تاکنون داستان‌ها و روایت‌ها متعددی درباره‌ی فرانچسکو نوشته شده است و حتی چند فیلم از زندگی این قدیس ساخته‌اند. بوبن اما تنها به تعریف زندگی رومزه فرانچسکو نپرداخته و از زاویه دیدی متفاوت به کل حیات و معنویت این فرد توجه کرده است. بوین اصلا با همین کتاب به شهرت رسید و معروف شد. البته این داستان‌ها نیز مثل دیگر آثار بوبن همچون زنجیر به هم پیوسته‌اند، هریک تصویر دیگری را روشن ساخته و در کنار هم، تابلوی زندگی و افکار نویسنده را شکل می‌دهند.

به گفته‌ی مهری همزمان با چاپ دو ترجمه‌ی جدید از «همه گرفتارند» و «قدیس فرودستان» کریستین بوبن، سه ترجمه‌ی قبلی او از کارهای این نویسنده، یعنی «بخش گمشده»، «انسان شادکام» و «قاتلی به پاکی برف» نیز به چاپ دوم رسیده‌اند که در هفته‌های آتی روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرند.

کریستین بوبن به اعتقاد مهری نویسنده‌ای است که نگاه خاصی به دنیا دارد و از دریچه امید به زندگی نگاه می‌کند، در آثارش حتی جزئیات ریز و خوشی‌های کوچک زندگی را هم توصیف می‌کند. می‌توان گفت بوبن خودش را از جامعه جدا کرده و از چند پله بالاتر به زندگی نگاه می‌کند و درگیر جزئیات زندگی نمی‌شود. اساسا این نویسنده زندگی را عاری از تمام حواشی‌های شاد و غمگین می‌بیند و خود زندگی را لمس می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج