۲۷۲۱۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بارش شدید باران و کاهش دما در کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به بارش شدید باران امروز در غرب کشور، از گسترش دامنه مناطق بارش باران و کاهش چشم‌گیر دما در پایان هفته خبر داد و افزود: روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی به مناطق جنوب غرب کشور از جمله به لرستان و شمال خوزستان نیز گسترش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به بارش شدید باران امروز در غرب کشور، از گسترش دامنه مناطق بارش باران و کاهش چشم‌گیر دما در پایان هفته خبر داد و افزود: روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی به مناطق جنوب غرب کشور از جمله به لرستان و شمال خوزستان نیز گسترش می‌یابد.

احد وظیفه با اشاره به اینکه گزارش‌های دیدبانی هواشناسی، در حال حاضر بیانگر بارش باران در شمال غرب و غرب کشور است، گفت: امروز دامنه مناطق بارندگی گسترش یافته و بتدریج در ارتفاعات البرز غربی و استان‌های مجاور آن بارش باران و برف و در جنوب غرب و غرب کشور بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه شدت بارندگی در غرب کشور خواهد بود، افزود: روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی به مناطق جنوب غرب کشور و از جمله به لرستان و شمال خوزستان نیز گسترش می‌یابد و از اواخر چهارشنبه از شدت بارندگی در شمال غرب کشور بطور موقت کاسته خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: روز پنجشنبه در نواحی شمال غرب، استان گیلان و البرز غربی بارش باران و برف، در غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های لرستان و خوزستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمال خلیج فارس بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بتدریج از بعدازظهر پنجشنبه بارش در مناطق غرب و جنوب غرب کشور پایان یافته و فعالیت بارش به شاخه شمالی سامانه جوی در شمال غرب و شمال کشور محدود خواهد شد که انتظار می‌رود طی روزهای جمعه تا یکشنبه آینده از روی کشور عبور نماید و سبب بارش قابل توجه باران و برف و سپس کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس در ارتفاعات البرز و نوار شمالی کشور شود. از روز جمعه تا یکشنبه کاهش محسوس دما بین ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس در نیمه غربی کشور و عراق پیش‌بینی می‌شود که گاهی همراه با وزش باد شدید شمالی و شمال غربی، کاهش دما محسوس‌تر خواهد بود.

وظیفه همچنین به وضعیت هوای استان تهران اشاره کرد و گفت: آسمان امروز تهران، همراه با بارش پراکنده، اوایل شب همراه با رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۱۶ و ۱۰ درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز چهارشنبه، ابری، در ارتفاعات بارش باران و برف گاهی وزش باد و در روز پنجشنبه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و ۸ و ۱۶ و ۶ درجه سانتیگراد همراه خواهد بود.

وظیفه در ادامه به اخطاریه سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور از جمعه تا یکشنبه هفته آتی پیش بینی می‌شود که در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور دمای کمینه به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و برخی نقاط در شمال شرق کشور در این مدت بیش از ۱۵ درجه افت دما خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به وضعیت جوی پیش‌بینی شده، توصیه می‌شود اقدامات لازم در حوزه کشاورزی شامل خودداری از انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی در روز‌های چهارشنبه تا جمعه به دلیل بارش و وزش باد، ترمیم نایلون‌ها و شیشه‌های سالن‌های تولید گلخانه‌ها و تهویه و تنظیم دما و رطوبت سالن‌های پرورش قارچ و انبارها در شمال غرب و شمال، ذخیره سوخت کافی توسط گلخانه‌داران و مرغداری‌ها، تسریع دربرداشت و تحویل محصول چغندر قند به کارخانه‌های قند، پوشاندن چغندر‌های قند دپو شده با پوشش مناسب جهت جلوگیری از یخ‌زدگی انجام شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: باید انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق زمستان‌گذران، بازدید از ماشین‌آلات و اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین‌آلات کشاورزی و تخلیه محتویات داخل سم‌پاش‌ها، تسریع در برداشت میوه مرکبات (پرتقال و نارنگی) آماده برداشت با توجه به کاهش نسبی دما و وزش باد در اواخر هفته جاری در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، خوداری از صید ماهی در استخرها و دریا از پنجشنبه تا اوایل هفته آتی و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج