۲۷۲۲۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حضور باشکوه مردم تهران در مراسم اربعین

همزمان با چهلمین روز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هزاران نفر از مردم مومن و ولایتمدار تهران با حضور در راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی با سرور و سالار آزادگان جهان تجدید بیعت کردند.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با چهلمین روز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هزاران نفر از مردم مومن و ولایتمدار تهران با حضور در راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی با سرور و سالار آزادگان جهان تجدید بیعت کردند.

مردم تهران از ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) راهپیمایی خود را از سه مبدا میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و امامزاده حسن(ع) پایتخت آغاز کرده و حسین گویان مسیر عشق را به سوی قبله تهران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می پیمایند.

راهپیمایی عظیم جاماندگان اربعین حسین(ع) در سه مسیر میدان امام حسین (ع) ؛ خیابان ۱۷ شهریور، میدان خراسان، خیابان شوش، میدان شوش و خیابان فدائیان اسلام و حرم عبدالعظیم حسنی (ع)؛ میدان آزادی ، خیابان آزادی، بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزاده حسن(ع) خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان ۹ دی، پل جوادیه، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در حال برگزاری است.

کودک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد در این اجتماع نمادین حضور داشته و یاد و خاطره شهدای دشت کربلا را گرامی می دارند.

براساس این گزارش بارش باران که از شب گذشته در تهران آغازشده و همچنان ادامه دارد مانعی برای حضور پرشور عزاداران حسینی نبوده و مردم همیشه در صحنه تهران همچون گذشته در راه عشق قدم گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ایستگاه های صلواتی، خیمه ها و موکب های حسینی در طول مسیر به پذیرایی از دلدادگان حسین (ع) مشغولند.

* حضور پررنگ نیروهای پلیس تهران برای تامین امنیت روز اربعین حسینی

براساس این گزارش نیروهای یگان ویژه و امداد و نیز پلیس راهور تهران بزرگ به صورت موتوری و پیاده حضور پررنگی در مسیر راهپیمایی دارند تا امنیت و نظم این آیین نمادین برقرار باشد.

از نکات قابل توجه راهپیمایی امروز حضور پرشمار نیروهای پلیس افتخاری است که در کنار سایر نیروهای انتظامی امنیت مسیر را برقرار می کنند.

براساس این گزارش نیروهای آتش نشانی و اورژانس تهران نیز در طول مسیر راهپیمایی حضور گسترده ای دارند.

لحظه به لحظه بر شمار راهپیمایان عزادار افزوده می شود که همین عامل تجمع چندهزار نفری مردم در خیابان ۱۷ شهریور را در پی داشته است.

لازم به ذکر است به دلیل اعمال محدودیت های ترافیکی در خیابان های منتهی به مسیرهای راهپیمایی، ترافیک نسبتا پرحجمی در این محورها مشاهده می شود.

کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران امسال برای سومین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می شوند و نماز ظهر را در این مکان مقدس اقامه خواهند کرد.

پیش بینی می شود حدود دو میلیون عاشق حسینی در این آین باشکوه معنوی شرکت کنند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرت امامزاده حمزه(ع) و امامزاده طاهر(ع) در شهرری از قرن سوّم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجّه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدّت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج