۲۷۲۴۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمریکا فردی را به اشتباه ۱۳ سال حبس کرد!

مقام‌های آمریکایی اذعان کرده‌اند که یک مرد را به علت هویت نادرست به مدت ۱۳ سال در زندان گوانتانامو در بازداشت داشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم: مقام های آمریکایی اعلام کردند که مصطفی عزیز شمیری ۳۷ ساله اهل یمن یکی از نیروهای ارشد القاعده نبوده و تنها یکی از سربازان سطح پایین به شمار می رفته و به اشتباه ۱۳ سال در گوانتانامو در بازداشت بوده است.

این روزنامه به نقل از اسناد غیر طبقه بندی اعلام کرده است که مقام‌های آمریکایی پیش از این تصور می کردند که مصطفی عزیز الشمیری کسی است که بارها در کنار نیروهای القاعده در افغانستان جنگیده است و یکی از نیروهای آموزش دهنده این گروه به شمار می‌رود ولی پس از گذشت ۱۳ سال از بازداشت وی در گوانتانامو اکنون مشخص شده است که به خاطر تشابه اسمی با یکی دیگر از مقام های ارشد القاعده بازداشت شده است.

الشمیری با بازداشت نامحدود در زندان گوانتانامو روبرو شده و وی بدون محاکمه یا وجود شواهد و اسناد کافی، یکی از افراد خطرناک تلقی شده و اجازه آزادی وی داده نشده است.

در سال ۲۰۰۹ میلادی اوباما قول داد تا زندان گوانتانامو را تعطیل کند ولی تاکنون نتوانسته است به این وعده خود عمل کند. تشدید نگرانی ها نسبت به وضعیت حقوق بشر و بدرفتاری پرسنل آمریکایی با زندانیان، فشارها برای تعطیلی این زندان را افزایش داده است.

دولت اوباما رایزنی هایی را برای انتقال زندانیان گوانتانامو به زندان‌های کارولینای جنوبی و کانزاس انجام داده ولی برخی نمایندگان کنگره با این پیشنهاد به شدت مخالفت کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج