۲۷۲۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلب کنکور امروز

یک مرد ۷۷ساله و جوان‌ترین داوطلبان دو دختر ۱۱ساله به ترتیب ساکن میاندوآب و متقاضی رشته زبان انگلیسی واحد مراغه و ساکن تهران متقاضی رشته روانشناسی عمومی واحد ملایر هستند.

فارس: مسن‌ترین داوطلب کنکور دانشگاه آزاد یک مرد ۷۷ساله و جوان‌ترین داوطلبان دو دختر ۱۱ساله به ترتیب ساکن میاندوآب و متقاضی رشته زبان انگلیسی واحد مراغه و ساکن تهران متقاضی رشته روانشناسی عمومی واحد ملایر هستند.

عبدالله سجادی جاغرق رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم تحقیقات با بیان اینکه ورود در دانشگاه بسیار مهم است، گفت: نباید جوان‌ها برای ورود دغدغه داشته باشند معتقدم ورود باید آزاد بوده اما کیفیت بالا برود.

وی افزود: این ماراتن پراسترس کنکور اصلا درست نیست و الگوی ورود به دانشگاه باید تغییر کند. برداشتن کنکور به شرط کیفی بودن نظام آموزش عالی و سنجش‌های علمی بسیار پرفایده خواهد بود.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آمارهای کنکور ۹۱، گفت: ۱۲حوزه برگزاری آزمون در تهران و ۲۴۷ حوزه در کل کشور داریم.

به گفته وی ۳۹۰هزار ورودی غیرپزشکی و ۱۰هزار ورودی رشته‌های پزشکی امسال خواهیم داشت، در گروه ریاضی ۹۷هزار و ۱۸۳ زن و ۱۵۳هزار و ۶۳۴ مرد که در مجموع می‌شود ۲۵۰هزار و ۸۱۷ نفر با ترکیب جمعیتی ۳۹درصد زن و ۶۱ درصد مرد در آزمون شرکت کردند.

سجادی ادامه داد: در گروه تجربی و کشاورزی ۵۰هزار و ۳۳۶ نفر زن و ۲۱هزار و ۹۰۵نفر مرد در مجموع ۷۲هزار و ۲۴۱ نفر با ترکیب جمعیتی ۶۹درصد زن و ۳۱درصد مرد شرکت کننده داریم. در گروه‌ انسانی۳، تعداد ۲۴هزار و ۶۱۸نفر زن و ۲۷هزار و ۲۹۴مرد و مجموع ۵۱هزار و ۹۱۲نفر با ترکیب ۴۷درصد زن و ۵۳درصد مرد در آزمون شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در گروه انسانی۴، تعداد ۵۳هزار و ۶۲۲نفر زن و ۴۳هزار و ۹۴۲نفر مرد و مجموع ۹۷هزار و ۵۶۴نفر با ترکیب ۵۵درصد زن و ۴۵درصد مرد داوطلب داریم، خاطرنشان کرد: در گروه زبان، ۹هزار و ۶۴ داوطلب زن و دوهزار و ۹۹۹ داوطلب مرد و مجموع۱۲هزار و ۶۳داوطلب که با ترکیب ۷۵درصد زن و ۲۵درصد مرد شرکت کننده داریم. در گروه هنر ، تعداد ۴هزار و ۴۷۴ داوطلب زن و ۲هزار و ۱۹۰داوطلب مرد به مجموع ۶هزار و ۶۶۴ نفر داوطلب با ترکیب ۶۷درصد زن و ۳۳درصد مرد داریم.

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد مسن‌ترین داوطلب یک مرد ۷۷ساله ساکن رشت متقاضی رشته حقوق واحد بندرانزلی و جوان‌ترین داوطلبان دو دختر ۱۱ساله به ترتیب ساکن میاندوآب و متقاضی رشته زبان انگلیسی واحد مراغه و ساکن تهران متقاضی رشته روانشناسی عمومی واحد ملایر هستند.

وی خاطرنشان کرد: پس از استان تهران با ۱۳۸هزار و ۱۴۵ نفر داوطلب استان‌های خوزستان با ۳۷هزار و ۸۹۴ و اصفهان با ۳۱هزار و ۳۷۱ بیشترین میزان داوطلب و استان ایلام با ۳هزار و ۲۶۳ نفر دارای کمترین میزان داوطلب در آزمون غیرپزشکی بوده است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: در آزمون غیرپزشکی رشته عمران با ۵۶هزار و ۴۷۶ نفر داوطلب پرمخاطب‌ترین و پس از آن حقوق با ۴۵هزار ۱۲۳ ، مهندسی مکانیک با ۳۱ هزار و ۲۴۷ و مهندسی معماری با ۳۱هزار و ۹ در رده‌های بعدی به لحاظ میزان داوطلب بوند به عبارتی بیش از ۳۳ درصد داوطلبان این آزمون متقاضی این ۴ رشته هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج