۲۷۲۵۵۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

برنامه گالری‌ ها در حال‌ و هوای اربعین

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع هنری از جمله آثاری با موضوع اربعین و عاشورا میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع هنری از جمله آثاری با موضوع اربعین و عاشورا میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

نمایشگاه دومین سوگواره عکس عاشورایی «خط سوم» با موضوع اربعین حسینی، در نگارخانه‌های «بهار» و «تابستان» خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. آثار این نمایشگاه شامل عکس‌های مستند مربوط به عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر سال جاری است.

شرکت در افتتاحیه نمایشگاه در تاریخ جمعه ۱۳ آذر ساعت ۱۷ در تالار استاد «جلیل شهناز» برای عموم آزاد است. نمایشگاه تا ۱۸ آذر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه آثار مهدی فلاحیان با عنوان «چین، آمریکا، ایران» برپا می‌شود. این نمایشگاه دومین نمایشگاه فلاحیان در ایران است و در آن مناظری از چین، ایران و آمریکا به‌نمایش گذاشته می‌شود.

این هنرمند در آثار خود نگاهی نو به سبک امپرسیونیسم داشته و از این رو به خلق آثاری متفاوت و تأثیرگذار می‌پردازد که اغلب به‌دلیل داشتن بداعت هنری، بیننده را مجذوب خود کرده و با استفاده درست از فضاهای رنگی باعث می‌شود تا مخاطب در مواجهه با این آثار فضای موجود در محیط واقعی خلق اثر را به‌خوبی درک کند.

نمایشگاه «چین، آمریکا، ایران» از ۱۳ تا ۱۷ آذرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره ۲۸ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

فرهنگسرای نیاوران

همزمان با اولین سالگرد درگذشت یوسف رضایی، نمایشگاهی از آثار نقاشی‌خط این هنرمند در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد. در این نمایشگاه ۴۰ اثر از آخرین آثار این هنرمند فقید برای علاقه‌مندان به‌نمایش گذاشته خواهد شد، آثاری که در آن موضوعات اجتماعی و مذهبی مورد توجه قرار گرفته است.

نمایشگاه آثار برگزیده یوسف رضایی ۱۴ آذرماه ساعت ۱۶ در نگارخانه شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ آذر هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری شکوه

تعدادی از نقاشی‌ها و عکس‌های دیده‌نشده فخرالدین فخرالدینی در قالب یک نمایشگاه انفرادی به‌نمایش گذاشته می‌شود. فخرالدینی در این نمایشگاه ۲۱ عکس پرتره سیاه و سفید از نخبگان هنر و چهره‌های ماندگار را که در دو سال اخیر گرفته شده‌اند، برای اولین‌بار به‌نمایش می‌گذارد. او در کنار این آثار، ۲۵ اثر نقاشی دیده‌نشده که آن‌ها را با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق کرده، رونمایی می‌کند.

نمایشگاه نقاشی و عکس‌های فخرالدین فخرالدینی ۱۳ آذرماه برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار در گالری «شکوه» واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ١٩ دیدن کنند.

نگارخانه نقش جهان

سوسن شریفی تعدادی از تابلوهای آبستره‌اش را در قالب یک نمایشگاه انفرادی به‌نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه ۲۰ تابلوی آبستره به‌نمایش گذاشته می‌شوند که بیشتر آن‌ها با تکنیک اکریلیک کار شده‌اند و تعدادی دیگر رنگ روغن و میکس‌مدیا هستند.

این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۸ آذرماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه «نقش جهان» به نشانی نیاوران، میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری دنا

نمایشگاهی از آثار گرافیتی‌آرتیست‌های دنیا با عنوان «ضربات متفاوت تهران» در گالری «دنا» برپا شده است. در این نمایشگاه حدود ۳۰ اثر از ۱۴ هنرمند از کشورهای مختلف از جمله ایران، انگلیس، آمریکا، کانادا و نروژ به‌نمایش گذاشته شده است. بیشتر کارها چاپ دستی از کارهای هنرمندان هستند و دو اثر از «نفیر» و گروه هنری ایرانی icy & sot اصل کار هستند. به علاوه، یک کار حجمی به‌شکل آیکون لایک نیز در این نمایشگاه به‌نمایش گذاشته شده است.

«ضربات متفاوت تهران» تا ۱۶ آذرماه در گالری «دنا» به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ برپاست. همچنین پرفورمنس «تصور کن» که کاری از نفیر و بخش دیگری از نمایشگاه است، جمعه ۱۳ آذرماه در این گالری برگزار می‏‌شود.

موسسه فرهنگی هنری صبا

مجموعه‌‏ای شامل نمایشگاه عکس، اجرای زنده نقاشی و اجرای سنج و دمام با موضوع عاشورا همزمان با اربعین برگزار می‌شود.

در بخش عکس، ۴۰ تابلو از عکس‏‌های منتخب اعضای انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر با موضوع آیین‏‌ها و جلوه‏‌های عاشورایی در نگارخانه «خیال نو» به‌نمایش درخواهد آمد.در بخش نقاشی کارگاه تخصصی نقاشی‏‌های عاشورایی توسط هنرمندان برگزار می‌شود. در بخش نواهای آیینی نیز اجرای هنرمندان بوشهر همزمان با نمایشگاه و توسط سازهای محلی و قومی این منطقه از بخش‌‏های دیگر این سوگواره در استقبال از اربعین خواهد بود.

سوگواره «شور عاشورایی» تا ۱۷ آذرماه در نگارخانه «خیال نو» مؤسسه فرهنگی و هنری صبا به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، رواق هنر، نگارخانه خیال نو ادامه دارد.

گالری سهراب

۴۰ اثر از علیرضا اسپهبد شامل سیاه‌مشق‌ها و کارهای رنگی این هنرمند به‌نمایش گذاشته شده است.

انسان‌های ترسیده، زنان سفیدپوش مدهوش، جیغ‌های هولناک، کلاغ‌ها و درخت‌های نوستالژیک موضوعاتی هستند که در بیشتر نقاشی‌های اسپهبد به آن‌ها پرداخته شده است. کیفیت کارهای اسپهبد به‌گونه‌ای است که از وقایع جاری اجتماعی الهام گرفته و در فرم‌های فیگوراتیو آن‌ها را عرضه کرده است. فضای کارهای او بیشتر سورئالیسم با جنبه‌ انسانی و واقع‌گرایی است.

نمایشگاه آثار این هنرمند از ششم آذرماه به مدت دو هفته در گالری «سهراب» به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک ۵، واحد ۱ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

نمایشگاهی شامل پوسترهای «لخ مایفسکی»، با حضور این هنرمند لهستانی در تهران برگزار شده است. در حاشیه این رویداد، سخنرانی‌ها و ورک‌شاپ‌های تخصصی نیز با حضور لخ مایفسکی برگزار می‌شود.

به کوشش ایرج‌ میرزاعلیخانی و لادن رضایی، موزه امام علی (ع) از ۶ تا ۱۹ آذرماه نمایشگاهی از پوسترهای این هنرمند را برپا خواهد کرد.

نمایشگاه پوسترهای «لخ مایفسکی» با حمایت و همکاری بخش فرهنگی سفارت لهستان در ایران تا ۱۹ آذرماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میرداماد، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ برپاست.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه گروهی نقاشی و نیوآرت شامل آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی با عنوان «جابه‌جایی» در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است.

در این نمایشگاه آثار نقاشی، مجسمه، ویدئوآت، چیدمان، اینتراکتیو (interactive) و ... از شش هنرمند ایرانی و ۲۱ هنرمند از کشورهای هلند، اتریش، بلژیک، اسپانیا، آرژانتین، یونان، ایرلند، فرانسه، اکراین، انگلستان و آمریکا به‌نمایش گذاشته می‌شود. گردآوری این نمایشگاه برعهده ریحانه افضلیان و مرلین گافنی بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار تا ۱۶ آذرماه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم

برای نخستین‌بار آثار هنرمندان ایرانی با محوریت خیام در کنار یکدیگر و در قالب یک نمایشگاه گروهی ارائه شده است. این نمایشگاه که آثاری از هنرمندان سه نسل مختلف هنرهای تجسمی ایران را در خود دارد، با محوریت عمر خیام و هنر معاصر ایران شکل گرفته است. این اولین‌بار است که آثار هنرمندان ایرانی با محوریت خیام در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته شده است.

فرشید مثقالی، محمد احصایی، عباس کیارستمی، پری‌یوش گنجی، حسین محجوبی، فرح اصولی، مصطفی دشتی، بهرام دبیری، مریم زندی، رضا لواسانی، ابراهیم حقیقی، هادی هزاوه‌ای، نیکزاد نجومی، رعنا جوادی، گیزلا وارگا سینایی، رضا کیانیان، مهسا وحدت، بزرگمهر حسین‌پور، شهره مهران، بهرام شیردل، احمد مرشدلو، مصطفی دره‌باغی، شادی قدیریان، سمیرا علیخان‌زاده، محمود بخشی، هاوار امینی، ناهید حقیقت، لیلی درخشانی، مجید کورنگ بهشتی، مهدی وثوق‌نیا، پویا آریان‌پور، مهرداد محبعلی، بهمن کیارستمی، مهشید نوشیروانی، فرحناز شریفی، جلال سپهر، شهریار احمدی، حامد رشتیان، فرناز ربیعی‌جاه، هومن مهدی‌زاده جعفری، بابک کاظمی، تهمینه منزوی، گلناز طاهری و شاهد صفاری هنرمندان حاضر در این رویداد هستند که آثار خود را در قالب‌ نقاشی، عکس، طراحی، مجسمه و ویدیو به تماشا می‌گذارند.

گالری راه ابریشم در دو بخش به‌نمایش این آثار خواهد پرداخت که بخش اول آن در از روز جمعه، ششم آذرماه گشایش یافته است و بخش دوم پس از یک‌ماه به‌نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه در پارک لاله، گالری راه ابریشم، به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و خیابان قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنو آجر برگزار می‌شود.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار فریده لاشایی و منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با عنوان «در جست‌وجوی گمشده» گشایش یافته است.در این نمایشگاه ۳۰ اثر از فریده لاشایی در زمینه نقاشی، شیشه، طراحی و ... و همچنین ۴۰ اثر از آثار گنجینه موزه به‌نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا هفتم اسفندماه روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر و جمعه‌ها از ساعت ۳ تا ۷ عصر (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.

نگارخانه آیریک

به‌مناسبت افتتاح رسمی نگارخانه «آیریک»، نمایشگاه گروهی «مفاخر هنرهای تجسمی ایران» افتتاح شده است.

در این نمایشگاه حدود ۴۰ اثر از هنرمندانی مانند حسین محجوبی، رضا بانگیز، جلال شباهنگی، حبیب‌الله صادقی، احمد نصراللهی، آنه‌محمد تاتاری، ادهم ضرغام، بهرام دبیری، مهرداد قهرمانی، علیرضا کاویان‌راد، کاوه نامغ، شهلا حبیبی، هایده زرین‌بال، منوچهر نیازی، پیروز پاینده، محمود زنگنه، ژازه تباتبایی، علی‌اکبر صنعتی، محمدعلی شیوایی (کاکو)، فرزانه محجوبی و مش اسماعیل روی دیوار رفته است.

این نمایشگاه تا ۱۹ آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۵:۳۰ تا ۲۰ به نشانی بلوار فردوس شرقی، نبش وفا آذر جنوبی، مجتمع تجاری آیریک سنتر، طبقه سوم، واحد ۱۰۲، نگارخانه «آیریک» مراجعه کنند. نگارخانه جمعه‌ها صبح تعطیل است.

گالری آن

نمایشگاه آثار مجسمه و چیدمان عباس اکبری، مجسمه‌ساز و سرامیست، ۲۲ آبان‌ماه با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در گالری «آن» افتتاح شده است. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار سرامیک این هنرمند با عنوان «خمیر سنگ» و همچنین روایتی تازه از محراب مسجد میدان سنگ کاشان با عنوان «نیایش شرقی» به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۴ آذرماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری «آن» به نشانی شمال میدان شیخ بهایی، خیابان سئول، شماره ۴۰، میزبان علاقه‌مندان است.

موزه گرافیک ایران

نمایشگاه «با چشم‌های کودکی» شامل مجموعه‌ای از آثار تصویرگری و طراحی گرافیک کتاب کودک در موزه گرافیک ایران برپاست.

این نمایشگاه بازنمایی آثار برجسته‌ی تصویرگری و طراحی کتاب کودک در ١٠٠ سال گذشته و روایتگر سیر تحول و تطور طراحی کتاب کودک از ورود فناوری چاپ و عکاسی تا ظهور طراحی گرافیک در ایران است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه تا پایان دی‌ماه ۹۴ به موزه گرافیک ایران به نشانی بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید شمالی، پارک پلیس مراجعه کنند.

موزه هنرهای زیبای سعدآباد

به‌مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، نمایشگاهی از نقاشی‌های رنگ روغن با مضمون مذهبی و عاشورا از ۲۵ مهرماه در موزه‌ی هنرهای زیبا سعدآباد برپا شده است.

در نمایشگاه «پرده‌های ماتم» ۱۹ پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای اثر نقاشان نامدار معاصر حسین قوللر آغاسی، محمد مدبر، امیرحسین قائم مقامی و میرزا مهدی نقاش شیرازی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با موضوع عاشورایی در طبقه‌ی همکف موزه‌ی هنرهای زیبا به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۱ آذرماه برپاست و علاقه‌مندان به هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای می‌توانند در روزهای یادشده از ساعت ۹ تا ۱۷:۳۰ از این نمایشگاه در موزه‌ی هنرهای زیبا در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد دیدن کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج