۲۷۲۷۹۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد از بخشیدن ۹۹ درصد سهام فیس‌ بوک

دو روز پس از اینکه مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک، اعلام کرد ۹۹ درصد از سهام خود از فیس‌بوک را به خیریه بخشیده است، انتقادهایی به این عمل وی صورت گرفت.

خبرگزاری آنا: دو روز پس از اینکه مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک، اعلام کرد ۹۹ درصد از سهام خود از فیس‌بوک را به خیریه بخشیده است، انتقادهایی به این عمل وی صورت گرفت.

مارک زاکربرگ در روز سه شنبه در پستی فیس‌بوکی اعلام کرد ۹۹ درصد از سهام خود از فیس‌بوک را برای کمک به کودکان جهان به خیریه می‌بخشد.

در حالی زاکربرگ این سهام را به ارزش معادل ۴۵ میلیون دلار برای کمک به کودکان سرتاسر جهان بخشیده است که به تازگی خود بچه‌دار شده است.

موسس فیس‌بوک اعلام کرده که با راه‌اندازی مجموعه‌ای به نام Chan Zuckerberg Initiative قصد دارد تا فعالان کمک به مردم و کودکان را گرد هم آورد تا بتوان به بهترین نحو از ظرفیت موجود برای کمک به بهبود نسل آینده کودکان استفاده کرد.

موسس فیس‌بوک هدف این مجموعه را آموزش‌های فردی، سلامت و مبارزه با بیماری‌ها، ایجاد ارتباطات بهتر بین مردم و تقویت اجتماعات عنوان کرده است. به عقیده زاکربرگ، برای دستیابی به این اهداف باید سرمایه‌گذاری و دیدگاهی بلندمدت ۲۵، ۵۰ یا حتی ۱۰۰ ساله داشت.

این عمل زاکربرگ از طرف عده‌ای منتقدان زیر سوال رفته است. آنها می‌گویند قصد زاکربرگ از صرف این هزینه هنگفت نه برای خیریه، که برای فرار مالیاتی و سرمایه‌گذاری تحت نام خیریه است.

موسسه زاکربرگ برخلاف موسسات خیریه سنتی با مسئولیت محدود راه‌اندازی شده است. زاکربرگ می‌گوید، او و همسرش «پریسیلا چان» ۹۹ درصد از کل دارایی‌های خود را که از طریق سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی به دست آورده‌اند، به این موسسه اهدا کرده‌اند.

زاکربرگ در پاسخ به این منتقدان در فیس‌بوک خود نوشت: شرکت Chan Zuckerberg Initiative به جای یک موسسه سنتی به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود راه‌اندازی شد. این به ما این امکان را می‌دهد تا هدف خود را از طریق ایجاد سازمان غیرسودآور، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و شرکت کردن در مباحث سیاسی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در هر حال هدف ما ایجاد تاثیری مثبت در مناطقی است که به شدت نیازمند هستند. هر نوع سودآوری از این سرمایه‌گذاری‌ها هم برای پیشبرد این ماموریت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زاکربرگ قصد دارد به کمک بیل گیتس در پروژه‌های انرژی پاک همکاری کند. قدم دیگر سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌هایی با موضوع آموزش است.

وی با اشاره با اینکه در صورتی که از طرح‌های سنتی استفاده می‌کرد از لحاظ مالیاتی منفعتی برای او داشت، گفت: در این طرح هیچ منفعت مالیاتی به او و همسرش نخواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حسودان وبد بینان در همه جا هستند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج