۲۷۲۹۰۸
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد یک امام جمعه از انتصاب فرماندار زن

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان با انتقاد از به کارگیری فرمانداران زن در کشور اظهار کرد: صدها مرد در ایران بیکار هستند و بعد برخی هنوز بر به کار گماردن زنان در برخی مناصب مهم اجرایی مانند فرمانداری اصرار می ورزند!

خبرگزاری ایسنا: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان با انتقاد از به کارگیری فرمانداران زن در کشور اظهار کرد: صدها مرد در ایران بیکار هستند و بعد برخی هنوز بر به کار گماردن زنان در برخی مناصب مهم اجرایی مانند فرمانداری اصرار می ورزند! مسئولان باید در تعیین عامل در پست های مختلف تقوا به خرج دهند و اگر کسی برای انجام یک کار فردی را انتخاب کند در حالی که به صلاحیت های فرد بهتر از او ایمان داشته باشد به خدا، پیامبر و سایر مسلمین خیانت کرده است.

وی با تاکید بر این که این اصل در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد، افزود: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری خطی عمل نکنید و به انتخاب افراد ضعیف و کم لیاقت رضایت ندهید.

امام جمعه اصفهان به سالگرد حقوق بشر در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: حقوق بشر برای دست گیری از مظلومان به تصویب سازمان ملل متحد رسید اما دست اندرکاران این قانون در جهان امروز از ایران به عنوان یک ناقض حقوق بشر یاد می کنند در حالی که چشم خود را بر جنایت های عربستان سعودی و آل سعود ملعون در خاک یمن می بندند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: بر اساس آمارهای موثق عربستان سعودی در طول ۷ ماه گذشته ۴۰ هزار بار خاک یمن را بمباران کرده، هشت هزار نفر را قتل عام و ۲۰ هزار نفر زن و مرد و کودک را مجروح کرده است؛ آیا آمریکا و سازمان ملل مرده اند؟ همان حقوق بشری که اقدامات عربستان سعودی را محکوم نمی کند ایران را به دلیل منع ازدواج سفید یا ازدواج مرد با مرد و زن با زن ناقض حقوق بشر می داند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه همواره عده ای پس از خطبه های نماز جمعه از من ایراد می گیرند، افزود: مثلا می گویند چرا سخنان مقام معظم رهبری را تحلیل و تفسیر نکرده ام یا چرا خطبه های نماز جمعه را طولانی برگزار کرده ام؛ مگر ممکن است من بتوانم در مدت ۱۰ دقیقه سخنان یک و ساعت و نیمه مقام معظم رهبری را با آن همه مغز و پختگی تحلیل کنم؟

وی با گرامیداشت روز دانشجو در ۱۶ آذر خاطر نشان کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ معاون رییس جمهور آمریکا برای تثبیت قدرت شاه قصد عزیمت به ایران داشت و دانشجویان معترض در مخالفت با این اقدام دست به اعتراض گسترده و سراسری زدند و در نهایت نیز عُمال شاه ابتدا در۱۵ آذر و سپس ۱۶ آذر به دانشگاه تهران ریختند و به روی دانشجویانی که با ظلم و استکبار و استعمار به قیام برخواسته بودند آتش گشودند؛ درود خداوند بر این دانشجویان و نفرین خدا بر افرادی که باعث شدند پس از این تاریخ محمدرضا ۲۵ سال بر این کشور حکومت کند.

امام جمعه اصفهان به آغاز هفته وقف در ایران اشاره و تصریح کرد: وقف صدقه جاریه است؛ چه بسیار اماکن مقدس و علمی که از صدر اسلام تاکنون به وسیله وقف احیا شده و اسباب باقیات و اصالحات وقف کنندگان را فراهم کرده است؛ بر اساس یک روایت اگر شخصی حتی یک عدد خرما را خالصا و مخلصا برای رضای خدا برای اطعام یک فقیر انفاق کند برای او و به اسم او ثبت می شود اما امروز چه در مملکت ما می گذرد؟ پولداری که از تمکن کافی برای ساخت چندین خانه مسکونی برای فقرا برخوردار است در ماه رمضان یک سینی خرما می خرد و به خیال خود در راه خدا انفاق می کند؛ این به اعتقاد من از ناسزا هم بدتر است.

طباطبایی نژاد با یادآوری روایتی از پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: روزی پیامبر خطاب به یاران خود پرسیدند " کدام یک از شما مال وارثان خود را از مال خود عزیزتر می داند" و یاران همه پاسخ دادند هیچ یک؛ مگر ممکن است کسی مال خود را از مال وارثش عزیزتر بداند؛ آنگاه پیامبر فرمودند "بدانید که هر آنچه انفاق می کنید برای شما است و آنچه می اندوزید اموال وارثان شما"؛ اکنون حکایت ما است که عده ای برای بعد از مرگشان مال اندوزی می کنند.

وی راهپیمایی بزرگ اربعین را حرکتی جهانی و توصیف ناپذیر ارزیابی و اظهار کرد: آنچه رخ داد نه فقط برای حسین (ع) بلکه خواست و اراده خداوند متعال بود؛ البته ما مدام نگران حال زائرین بودیم و با خود می گفتیم نکند حالا و به ویژه پس از فاجعه منا و صحبت هایی که در خصوص بی کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج صورت گرفت برخی کشورهای مستکبر منطقه ای و جهانی از توان خود برای آسیب به زوّار استفاده کنند اما خوشبختانه و به کوری چشم دشمنان اسلام هیچ اتفاقی نیفتاد و این حرکت جهانی پیام اتحاد کامل مسلمانان را به گوش جهانیان رساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اصفهان

      روز پنجشنبه یه مقاله نوشته شده بود راجع به زنان ایرانی موفق جالب بود همشون خارج از ایران بودن با اظهار نظر این آقا باید بگم علت پیشرفت اون خانم ها اینه که اولا در ایران نبودن دوما افراد تندرو و ضد زنی مثل آقای طباطبایی تو اون کشورا وجودندارن
      این برای یار چندم هست که ایشون علیه بانوان بیانیه میدن تا اونجا که من بلدم دین اسلام نه مخالف زنان بوده نه در صدد خوار کردنشون کاش ایشون خط و مشئ و هدفشون رو برای بقیه شفاف میکردن.

    • user

      جنسیت مهم نیست کار درست انجام دادن مهم است دربند جنسیت ماندن به تصور اینکه مذکر کاربلد است مختص کشور های بد بخت است است

    • بدون نام

      بقول حضرت علی( ع )فرزند زمان خود باش حاج آقا.

    • بدون نام

      خدا را شکر که در قران مجید آمده است که برتری انسانها به تقواست نه به نژاد و جنسیت و زن و مرد و سیاه و سفید؛ وگرنه بعضی از آقایان مثل داعشیها ادعای بیشتری راجع به حقوق خانمها و آقایان می کردند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج