۲۷۳۱۰۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

روش هایی برای کار کمتر با بازدهی بیشتر

در هنگام راه اندازی یک کسب و کار (استارت آپ) یا هر کسب و کاری با منابع محدود به آخرین چیزی که نیاز دارید افرادی است که زمان و وقت زیادی را صرف می کنند اما به نظر نمی رسد که هرگز راه به جایی ببرند.

مجله پنجره خلاقیت: در هنگام راه اندازی یک کسب و کار (استارت آپ) یا هر کسب و کاری با منابع محدود به آخرین چیزی که نیاز دارید افرادی است که زمان و وقت زیادی را صرف می کنند اما به نظر نمی رسد که هرگز راه به جایی ببرند. کارآفرینان موفق هرگز نباید جست و جوی خود را برای یافتن راهکارهایی برای بهبود و افزایش بهره وری خود و همچنین بازدهی و تحرک تیم متوقف سازند.

ضرورت این تمرکز ممکن است برای شما آشکار باشد اما من هنوز شکایات بسیاری از کارآفرینان و کارکنان در خصوص میزان ساعات کاری و دستمزد کم آنها در قبال این ساعات کاری می شنوم. در واقع اکثر شرکت های کوچک هنوز هم به بسیاری از کارکنان کلیدی خود طبق ساعت و بدون در نظر گرفتن خروجی و بازده آنها حقوق می دهند.

روش هایی برای کار کمتر با بازدهی بیشتر

به نظر می رسد که آنها این اصطلاح قدیمی «هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری» - ساعات کاری، نه نتیجه - را نادیده می گیرند.

بر اساس سال ها تجربه خود، هم به عنوان کارمند و هم به عنوان مدیر اجرایی، در اینجا توصیه های کلیدی خود برای افزایش تحرک و بهره وری و بازده کسب و کار را ارائه می دهم:

۱- پیاده سازی معیارهای کسب و کار و ایجاد انگیزه برای رسیدن به نتایج

تمام اعضای گروه چه افراد با حقوق ثابت و چه افرادی که به صورت ساعتی فعالیت می کنند اگر درک کنند و بدانند که بر چه اساسی سنجش می شوند و تاثیر مثبت نتایج را احساس کنند فورا پیام را دریافت خواهند کرد. لازم نیست که همه ابزارهای تشویقی پول نقد باشد. در واقع مطالعات جدید نشان می دهند که از به رسمیت شناخته شدن و تشویق غیرنقدی نتایج بیشتری به دست می آید.

۲- تشویق هر فرد به اینکه عمل کند و تاثیرگذار باشد نه اینکه تحت تاثیر قرار گیرد و واکنش نشان دهد

به بیان ساده این مطلب به این معناست که به هر فرد باید آموزش داد و او را تشویق کرد که آیتم های مهم را اولویت بندی و بر آنها تمرکز کند و به طور فعالانه ابتدا به آنها رسیدگی کند. نباید تحت تاثیر «بحران لحظه ای» قرار گیرد که ممکن است با کمی تلاش اولیه رفع شود. هرگز زمان کافی برای انجام همه کارها وجود ندارد.

روش هایی برای کار کمتر با بازدهی بیشتر

۳- اصل «پارتو» را توصیه و تمرین کنید

این اصل که به قانون ۲۰/۸۰ نیز معروف است بیان می کند که در بسیاری از محیط ها ۸۰ درصد نتایج از ۲۰ درصد فعالیت ها و اقدامات حاصل می شوند. در اکثر کسب و کارها ۸۰ درصد درآمد از ۲۰ درصد مشتریان به دست می آید. کمال یک هدف قابل مدیریت و دست یافتنی در توسعه محصول، فروش یا حمایت مشتری نیست.

۴- بهترین ابزارها و فناوری را به کار ببرید

من هنوز هم اعضای تیم هایی را مشاهده می کنم که برای بودجه ها و صورت های مالی به جای صفحات گسترده یا دیگر ابزار مدرن از ماشین حساب و کاغذ استفاده می کنند. مسئولیت شما به عنوان یک کارآفرین یا مدیر اجرایی این است که آموزش و ابزار را فراهم آورید تا کار به طور سودمندی انجام شود. بازده کسب و کار شما به آن وابسته است.

۵- فرهنگ، سبک زندگی و کسب و کار در کنار زندگی خانوادگی متعادل را ترویج دهید

۲۰ ساعت کار در روز به طور منظم برای حرکات بلندمدت یا بازده کسب و کار سودمند نیست. به عنوان یک کارآفرین شما با اعمال و اقدامات و خواسته های خود این مدل را برای اعضای تیم تعیین می کنید. آنها را به اختصاص دادن زمانی برای بودن در کنار خانواده، تفریح، تعطیلات و فعالیت های خارج از محل کار تشویق کنید.

روش هایی برای کار کمتر با بازدهی بیشتر

۶- ارتباطات بیشتر و انزوای کمتر را ترویج دهید

برخلاف باور عمومی، مدیران اجرایی و اعضای تیمی که در دفاتر خود پنهان می شوند بهره وری کسب و کار را بهینه سازی نمی کنند. بیشتر شرکت ها در حال حذف دفاتر خصوصی و فراهم آوردن فضاهای کاری بازی هستند که در آنها همه به طور طبیعی با هم در تعامل هستند، از یکدیگر یاد می گیرند و به عنوان یک تیم و به صورت تیمی کار می کنند.

۷- موفقیت های مهم و کلیدی را جشن بگیرید حتی اگر کوچک باشند

کارآفرینان هرگز نباید هیچ فرصتی برای برجسته کردن نتایج و نقاط عطف به دست آمده برای کل گروه را از دست بدهند و از این طریق باید نشان دهند که تمرکز واقعی روی ساعت کاری نیست. خودتان را خسته نکنید [تمام انرژی خود را مصرف نکنید] و اجازه ندهید که کارکنان تان احساس کنند که کار، یک پیشروی اجباری بی پایان است.

روش هایی برای کار کمتر با بازدهی بیشتر

ارتباط مشخصی میان این واقعیت وجود دارد که گوگل از سوی فورچون در سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در زمینه کاری رتبه بندی شده است. گوگل تمرکز مداومی بر بازده ایجاد کرده است که در آن به جای کار بیشتر و لذت و بازده کمتر، کار دقیق تر و هوشمندانه تر با بازده و لذت بیشتر صورت می گیرد.

این به شما کمک می کند که کسب و کار جدید خود را به عنوان یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا در نظر بگیرید که قبل از رسیدن به موفقیت، مسیر مسابقه سخت و بلندی را در پیش دارد. بنابراین نه فقط در ابتدا بلکه در هر پیچ و مانعی در طول مسیر به حرکت و بازده توجه زیاد و دقیقی دارد. در دور اول لاستیک ها و موتور را از بین نبرید. نگه داشتن کورکورانه پدال بهترین راه برنده شدن در مسابقه کسب و کار شما نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج