۲۷۳۱۹۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

از نسخه‌ی المثنی پاریس تا دهکده‌ی مرموز کره

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی

دهکده‌ی مصنوعیِ «ام سیتی» در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی برای آزمایش خودروهای بی‌سرنشین ساخته شد که البته تنها نمونه‌ی شهرها و دهکده‌های مصنوعی نیست.

وبسایت فرادید: دهکده‌ی مصنوعیِ «ام سیتی» در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی برای آزمایش خودروهای بی‌سرنشین ساخته شد که البته تنها نمونه‌ی شهرها و دهکده‌های مصنوعی نیست.

دهکده‌ی ویژه‌ی آزمایش خودروهای بی‌سرنشین

در این مجموعه‌ی ۱۳ هکتاری، انواع جاده‌ها، تقاطع‌ها، پیاده‌رو‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، سیگنال‌ها و نماهای ساختمانی لحاظ شده است. محیط دهکده‌ی مصنوعیِ «ام سیتی» آمیخته‌ای از محیط شهری و حومه شهری است. از جمله موارد دیگر موجود در ام سیتی می‌توان به سطوح خیابانی مختلف، تونل، میدان و اتوبان‌های طبقاتی اشاره کرد تا بتوان شرایط مختلف را در آن سنجید.

هزینه‌ی ساخته این پروژه توسط دانشگاه میشیگان، مسئولان محلی و همچنین شرکت‌های مختلف نظیر فورد، جی ام، هندا، نیسان، تویوتا، استیت فارم، ورایزن و زیراکس تامین شده است.

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی

نسخه‌ی المثنی پاریس

نسخه‌ی المثنی پاریس در جنگ جهانی اول و به منظور فریب دادن خلبانان آلمانی ساخته شد. روزنامه‌ی لو فیگارو جزئیات این طرح را در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر کرد. طراحان نظامی در آن سال‌های فکر می‌کردند که با ایجاد شهر مصنوعی پاریس می‌توانند خلبانان آلمانی را گول بزنند.

این شهر مصنوعی در حومه شاملی پاریس ساخته شده بود که مجهز به خیابان‌های مصنوعی، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و همچنین ساختمان‌های مصنوعی بود. علاوه بر آن، یک نسخه از ایستگاه قطار شمالی پاریس نیز برای آن تعبیه شده بود.

این شهر مصنوعی از مرکز پاریس حدود ۲۴ کیلومتر فاصله داشت و کپی تمام ساختمان‌های مشهور پاریس در آن ساخته شده بود. حتی محله‌های صنعتیِ در حومه پاریس نظیر سن دونی و اوبرویلیه نیز در آن ساخته شده بود.

شرکت‌های خصوصی مامور ساخت این شهر بودند . فرناند جاکوپوزی، مهندس برق، مسئول نورپردازی این شهر مصنوعی شده بود. حتی سطح پشت بام ساختمان‌های نسخه‌ی المثنی پاریس نیز به خوبی کپی شده بود.

با این حال، شهر مصنوعی پاریس تا پیش از زمان آخرین حمله‌ی آلمان‌ها در سپتامبر ۱۹۱۸ تکمیل نشد و هیچگاه نیز جواب خود را پس ندارد. نسخه‌ی المثنی پاریس پس از جنگ به سرعت برچیده شد.

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی

شهر مخصوص عملیات ضد تروریستی

واحد جنگ علیه تروریسمِ ارتش ایالات متحده آمریکا در ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی دهکده‌ای به مساحت ۱۲۱ هکتار در ایالت ویرجینیا ایجاد کرد تا بتواند تمرینات ضد تروریستیِ نیروهایش را در آنجا ترتیب دهد.

این شهر مجهز به یک ساختمان پنج طبقه‌ی سفارت، بانک، مدرسه، مترو، ایستگاه قطار، مسجد، استادیوم فوتبال و محل فرود بالگرد است. مترو و ایستگاه قطار این شهر حتی دارای واگن است.

در پروژه‌ی ۹۶ میلیون دلاری ارتش آمریکا تلاش شده تا تمام جزئیات را با نهایت دقت طراحی شود. این پروژه در سال ۲۰۰۴ و به منظور آموزش عملیات ضد تروریستی ساخته شد تا هنگام نبرد واقعی، کمترین آسیب به نیروهای ارتش وارد شود.

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی

دهکده‌ی مرزیِ مرموز در کره شمالی

اگر از مسافت دور به دهکده‌ی مرزی «کیجونگ دونگِ» کره شمالی نگاه کنید، هیچ تفاوتی را احساس نخواهید کرد! این دهکده در سال ۱۹۵۳ میلادی بنا شده و دارای چندین ساختمان مسکونی، مدرسه و بیمارستان است، اما همه چیز آن‌طوری نیست که به نظر می‌رسد.

این دهکده در منطقه‌ی غیرنظامی بین دو کره واقع شده که از آن به عنوان «دهکده‌ی تبلیغاتی» یاد می‌شود. گفته می‌شود افرادی که قصد فرار از کره شمالی به سمت کره جنوبی را دارند، به دام این دهکده می‌افتند.

کره شمالی ادعا می‌کند که این دهکده ۲۰۰ نفر جمعیت داشته و انعکاس‌دهنده‌ی موفقیت اقتصادی این کشور است. با این حال، شاهدین عینی می‌گویند که این دهکده خالی از سکنه بوده و همه چیز ساختمان‌های آن بتنی و بدون پنجره است.

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی

استتار فرودگاهی به شکل مناطق روستایی

ظاهر بیرونی فرودگاهی در کالیفرنیا به شکلی بود که از بالا شبیه مناطق روستایی به نظر می‌رسید. کلنل جان اف. اومر مسئولیت استتار این فرودگاه را عهده‌دار بود. این فرودگاه در زمان جنگ جهانی دوم و به کمک بهترین طراحان هالیوودی تغییر شکل داد تا از بمباران احتمالیِ آن جلوگیری شود.

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی

دهکده‌ی مصنوعی نوادا

دهکده‌ی مصنوعی نوادا برای آزمایش هسته‌ای ایجاد شده بود. در سال ۱۹۵۵ میلادی، مجموعه‌ای از ۱۴ آزمایش هسته‌ای با نام «عملیات تیپات» در صحرای نوادا انجام شد.

مهمترین این آزمایش‌ها در پنجم ماه مه آن سال صورت گرفت. آزمایش اپل۲ شامل ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی بود که در فواصل مختلف از محل حادثه قرار گرفته بودند تا آثار انفجار را نمایان سازند. در این دهکده، مانکن اعضای خانواده، مواد غذایی سالم و دوربین‌های مصنوعی قرار گرفته بود تا مشخص شود زمان آزمایش هسته‌ای و پس از آن، چه اتفاقی خواهد افتاد.

دهکده‌ی موسوم به «دهکده نجات» دارای دو ساختمان دو طبقه، سه ساختمان یک طبقه، یک ایستگاه ترانسفورماتور الکتریکی، یک ایستگاه رادیو، تانکر پروپان، سکوی وزن کشی وسایل نقلیه، خودرو و چندین کابین بود. گفتنی است برخی از ساختمان‌های این دهکده همچنان پابرجا بوده و می‌توان از طریق تور برای بازدید آن اقدام کرد.

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی

شهری که از نو جان گرفت

ایرلند شمالی در ژوئن ۲۰۱۳ میلادی میزبان اجلاس گروه هشت بود. مقامات دولتی این کشور حدود دو میلیون پوند برای جان دادن به ساختمان‌های متروکه هزینه کردند. نصب بیلبوردهای تبلیغاتی، حذف مناظر بدنما و همچنین نصب حصارهای امنیتی زیبا برای پنهان سازیِ مشکلات اقتصادی منطقه از جلوی چشم سیاستمداران جهان از جمله این موارد بود.

این حجم از تغییرات در شهر کوچک بِلکو کاملا تزیینی بود. بر روی برخی از مغازه‌های خالیِ شهر، پوسترهای تبلیغاتی چسبانده شده بود تا نشان از فعالیت جدی آن باشد.

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی

شهری که حیله‌ای بیش نبود!

آگلو در دهه ۳۰ میلادی به عنوان یک حیله نقشه کشی در شمال نیویورک ظاهر شد، اما در نهایت به مکانی واقعی تبدیل شد.

این دسته‌ از ترفندها در حرفه‌ی نقشه‌کش‌ها امری تقریبا عادی بود؛ کوچه‌های بن بستی که وجود خارجی نداشتند، رودخانه‌ی مصنوعی و ارتفاعات تقلبی از جمله این موارد بود. نقشه‌کش‌ها این کارها را انجام می‌دادند تا جلوی سارقین آثارشان را بگیرند، زیرا فقط خودشان می‌دانستند که چه نامی اضافی است. آگلو در ابتدا وجود خارجی نداشت، اما به لطف این نقشه رنگ واقعیت به خود گرفت.

عکس: شهرهای مصنوعیِ باورنکردنی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج