۲۷۳۲۵۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

گوگل این بار خون شما را می خواهد

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: بیشتر افرادی که برای انجام آزمایشات به بیمارستان ها رفته یا برای اهدای خون به سازمان مربوطه مراجعه نموده اند، خاطرات چندان جالبی از فرو رفتن یک سوزن در دستشان ندارند.

گوگل این بار خون شما را می خواهد

پیش از این نیز اخباری شنیده شده بود مبنی بر شکل گیری تکنولوژی هایی که نیاز به سرنگ برای گرفتن خون از بدن شخص را از بین می برند. حالا گوگل هم تصمیم گرفته قدم در راه توسعه همین تکنولوژی ها گذاشته و پتنتی را در سازمان ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت برساند که حاوی همین فناوری است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این پتنت از سوی سازمان یاد شده هنوز در دست بررسی است و گوگل هنوز حق امتیاز آن را دریافت نکرده اما اطلاعات و جزییات مربوط به آن منتشر گشته اند.

عملکرد دستگاه به این صورت است که ابتدا، ریز زره ای را با استفاده از انرژی گاز به سمت پوست پرتاب می کند و سپس مقداری از خون را به داخل یک ظرف فشرده [تصویر فوق] می کشد. گفته شده که این پتنت به چندین شکل می تواند مورد استفاده قرار گیرد و به نظر می رسد گوگل تصمیم دارد از آن در یک ابزار پوشیدنی نیز استفاده کند.

گوگل این بار خون شما را می خواهد

لازم به ذکر است که گجت جدید گوگل با استفاده از این تکنولوژی قادر خواهد بود تا سطح گلوکز موجود در خون شخص را اندازه گیری نماید که همین موضوع خبر خوبی برای بیماران مبتلا به دیابت خواهد بود. با این حال، اگرچه گوگل برای گرفتن خون به سرنگ های متداول اکتفا نکرده و به سوی تکنولوژی های تازه پیش رفته ولی با این حال باز هم کمی پوست قسمتی که از آن خون دریافت می شود، خراش خواهد خورد.

گوگل در این خصوص توضیح می دهد: «از این روش می توان برای دریافت مقدار بسیار کمی از خون برای آزمایشات ساده بهره گرفت؛ برای مثال آگاهی یافتن از سطح گلوکز موجود در خون.» سخنگوی شرکت یاد شده هم می گوید: «ما پتنت های خود را بر اساس ایده هایمان به ثبت می رسانیم. برخی از این ایده ها سپس در محصولات و سرویس های نهایی که به دست کاربران می رسند قرار خواهند گرفت و برخی دیگر هم به این مرحله نخواهند رسید.»

گوگل این بار خون شما را می خواهد

در روزهای گذشته خبر رسیده بود که بخش علوم زیستی گوگل در پی توسعه ابزارهای پوشیدنی جدیدی است که از سنسورهای تازه ای بهره می برد. حالا هم به نظر می رسد که اینها نشانه های تازه ای هستند از قابلیت هایی که گوگل برای محصول جدیدش در نظر گرفته است.

حال باید منتظر ماند و دید که این پتنت بالاخره در محصولی که پیش از این اطلاعات مربوط به آن در فضای مجازی مشاهده شده بود قرار خواهد گرفت یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج