۲۷۳۵۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

محصولاتی که سازندگانشان را شرمنده کردند!

چه باور کنید یا نه، تا کمتر از سه سال دیگر، سیستم عامل اندروید ده سالگی خود را جشن می‌گیرد.

وب سایت شهر سخت افزار: چه باور کنید یا نه، تا کمتر از سه سال دیگر، سیستم عامل اندروید ده سالگی خود را جشن می‌گیرد. از ماه سپتامبر ۲۰۰۸ که اولین گوشی اندرویدی به نام T-Mobile G۱ عرضه شد، تا کنون صد‌ها محصول مبتنی بر این سیستم عامل در گوشه و کنار دنیا عرضه‌اند.

در حالی که برخی از این وسائل اندرویدی هنوز هم در بازار یافت می‌شوند و بسیار موفق بوده‌اند، اما برخی از آن‌ها چیزی جز یک تجربه شکست خورده نیستند. در ادامه به معرفی ۶ مورد از بد‌ترین محصولات اندرویدی تا با امروز می‌پردازیم.

محصولاتی که سازندگانشان را شرمنده کردند!

طبیعتاً محصولاتی که در لیست بد‌ترین‌ها جای می‌گیرند، از سوی مصرف کنندگان با استقبال مواجه نشده‌اند و فروش بسیار بدی داشته‌اند. خوشبختانه اغلب مواقع این دست از محصولات نا‌موفق، درس بزرگی برای خود سازندگان و حتی مصرف کنندگان بوده‌اند. لیست پیش رو بر اساس ترتیب حروف الفبا می‌باشد.

Amazon Fire Phone

محصولاتی که سازندگانشان را شرمنده کردند!

تقریباً هر کسی نام Amazon Fire Phone را شنیده اما تنها تعداد بسیار کمی آن را تهیه کرده‌اند. پیش از هر چیز، آمازون برای این محصول قیمت بسیار بالای ۶۴۹ دلار را در نظر گرفته بود که بشدت فرا‌تر از ارزش واقعی آن بود.

دومین عامل برای عدم موفقیت این محصول، عرضه انحصاری از سوی AT&T بود. در حقیقت اغلب بررسی‌ها نشان داده بود که این محصول برتری خاصی نسبت به محصولات ۲۰۰ دلاری روز ندارد.

آمازون خود به خوبی متوجه این مشکل شد و قیمت آن را کاهش داد اما دیگر دیر شده بود و ناچارا فروش آن در ماه آگوست‌‌ همان سال متوقف شد. آمازون هیچگاه آماری از تعداد دستگاه‌های به فروش رفته ارائه نکرد اما اعلام کرد ۱۷۰ میلیون بر سر توسعه و تولید این محصول از دست داد.

Dell Streak ۷

محصولاتی که سازندگانشان را شرمنده کردند!

پس از Dell Streakا۵ اینچی در سال ۲۰۱۰، کمپانی Dell در اوایل سال ۲۰۱۱ تبلت Dell Streak ۷ را به عنوان نمونه بزرگتری از محصول پیشین با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه کرد اما تبلت بهتری نبود. اغلب بررسی‌های Dell Streak ۷ حاکی از بهینه بنودن اندروید ۲٫ ۲ Froyo برای این تبلت بود و دوام باتری به شدت ضعیف بود.

نمایشگر ۷ اینچی محصول با وضوح ۸۰۰x۴۸۰ پیکسل کیفیت پایینی داشت. Dell در اواخر سال ۲۰۱۱ فروش این محصول را متوقف و دیگر هیچگاه محصول مشابه‌ای عرضه نکرد.

HTC First

محصولاتی که سازندگانشان را شرمنده کردند!

HTC اولین گوشی دنیا با رابط کاربری اندروید اختصاصی فیسبوک ساخت، این گوشی که HTC First نام گرفت، به هیچ وجه برای کاربران جذابیت خاصی نداشت. مشخصات سخت افزاری گوشی نیز به حدی مطلوب نبود که بتواند فروش خوبی را باعث شود.

این گوشی ابتدا با قیمت ۹۹٫ ۹۹ دلار به صورت انحصاری در ماه آوریل ۲۰۱۳ عرضه شد اما با توجه به استقبال فوق العاده کم در ایالات متحده، عرضه آن در دیگر کشور‌ها از جمله انگلستان منتفی شد. HTC قیمت این گوشی که تحت برند اپراتورهای موبال عرضه می‌شد را حتی به ۱ دلار کاهش داد.

Nokia X

محصولاتی که سازندگانشان را شرمنده کردند!

سری X نوکیا متشکل از مدل‌های Nokia X، Nokia X+، Nokia XL و Nokia X۲ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این گوشی‌ها نسخه سفارشی از سیستم عامل اندروید را با خود داشتند که اپلیکیشین‌های مایکروسافت جایگزین اپلیکشین‌های گوگل شده بود.

علی‎رغم استقبال اولیه بسیار خوب، سرعت کاربران علایق خود را نسبت به این سری از دست دادند. مشکل این محصولات در سیستم عامل سفارشی شده بوده که از بسیاری جهات به ویندوزفون شباهت و تجربه خالص و کاملی از سیستم عامل اندروید را ارائه نمی‌کرد.

محصولات این سری که همگی در بازه محصولات مقرون به صرفه قرار می‌گرفتند؛ برای کاربرانی با بودجه پایین طراحی شده بودند اما این کاربران خواهان تجربه خالص و کامل از هر یک از سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز فون به صورت مستقل هستند. مدت زیادی از معرفی Nokia X۲ نگذشت که این سری به طور کامل متوقف شد.

Samsung DoubleTime

محصولاتی که سازندگانشان را شرمنده کردند!

سال ۲۰۱۱ هنگامی که سامسونگ گوشی DoubleTime را عرضه کرد، هنوز کاربران به صفحه کلید‌های QWERTY فیزیکی و طراحی تاشو علاقه داشتند. با اینکه در آن زمان گوشی‌های اندرویدی QWERTY زیادی در بازار وجود داشتند، اما DoubleTime یکی از آن‌ها بود.

با اینکه صفحه کلید این محصول خیلی بود، اما دیگر مشخصات آن از جمله پردازنده تک هسته‌ای ۶۰۰ مگاهرتزی و ۲۶۰ مگابایت حافظه م در کنار نمایشگر بسیار بی‌کیفیت و دوام باتری ضعیف، به هیچ عنوان بر انگیزنده نبود.

Sony Tablet P
محصولاتی که سازندگانشان را شرمنده کردند!

به یک تبلت تاشو دیگر می‌رسیم، این محصول در نوع خود بسیار خاص بود اما ظاهراً نمایشگر تاشو ایده‌ای نبود که با استقبال مواجه شود.

این محصول در سال ۲۰۱۱ با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شد. تبلت P سونی دارای دو نمایشگر ۵٫۵ اینچی با وضوح ۱۰۲۴x۴۸۰ پیکسل بود که توسط دو لولا، از هم جدا شده بودند، با اینکه وجود لولا برای ساخت محصول تاشو ضروری است، اما چیزی نبود که در یک تبلت جالب باشد.

سونی نتوانست از وجود دو نمایشگر بهره خاصی بگیرد و این تبلت دو نمایشگره، تجربه‌ای مشابه تبلت‌های بزرگ‌تر ۱۱ اینچی را ارائه نمی‌کرد، چرا که در وسط نمایشگر یک فاصله بزرگ آن را دو قسمتی کرده بود. با توجه به استقبال ضعیف، سونی پشتیبانی نرم افزاری این تبلت را تنها یک سال پس از معرفی آن، خاته بخشید.

این‌ها شش محصول از بد‌ترین محصولات اندرویدی بودند، اگه فرصت تجربه هر یک از آن‌ها را داشته‌اید، فراموش نکنید که نظرات خود را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج