۲۷۳۶۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بورس تهران نظاره گر شد

بورس تهران در ادامه روند رکودی و نزولی خود بدون توجه به اخبار مثبت سیاسی مسیر کاهشی خود را ادامه داد و ریزش خود را تشدید کرد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران در ادامه روند رکودی و نزولی خود بدون توجه به اخبار مثبت سیاسی مسیر کاهشی خود را ادامه داد و ریزش خود را تشدید کرد.

بورس تهران که در روزهای اخیر با گزارش آژانس هسته‌ای در خصوص پی ام دی مواجه شده بود، بر خلاف انتظار، روند نزولی در پیش گرفت و با کاهش حجم و ارزش معاملات مواجه شد.البته علی رغم منتشر شدن اخبار مثبت سیاسی نگرانی از کاهش مجدد قیمت نفت و فلزات اساسی ، نگاه ها را به سمت بازارهای جهانی جلب کرده است.

بنابراین علی رغم انتشار اخبار مثبت سیاسی و نزدیک شدن به زمان لغو تحریم ها، بورس تهران به این خبرها واکنشی نشان نداده و ادامه رکود حاکم بر اقتصاد و ابهامات اقتصادی در کنار نگرانی ها از قیمت های جهانی موجب شده است تا سهامداران بورس تهران از خرید و فروش دست کشیده و تنها نظاره گر اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی باشند.

نظاره گر بودن اهالی تالار شیشه‌ای موجب شده است تا در بازار امروز شاخص بورس تهران افت ۱۵۶ واحدی را تجربه کرده و به قیمت های کمتر از ابتدای سال برسد و با قرار گرفتن در کانال ۶۲ هزار و ۴۲۰ واحد میانگین بازهی سهامداران را منفی کند.

بر این اساس در بازار امروز بورس تهران اکثر شرکتها قرمز رنگ شدند و شرکتهای نفت و گاز پارسیان، ایران خودرو، فولاد مبارکه، سایپا، کشتیرانی و پالایشگاه بندرعباس شاخص را به سمت نزولی شدن هدایت کردند؛ این در حالی است که شرکتهایی همچون بانک ملت، ارتباطات سیار و پتروشیمی پردیس تلاش کردند تا شاخص را به سمت بالا هدایت کنند، اما موفق به مثبت شدن این متغیر نشدند.

در بازار امروز شرکتهای کارخانجات قند قزوین، صنایع شیمیایی فارس و تهران شیمی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و در مقابل شرکتهای بانک کارآفرین، سیمان اصفهان و خوراک دام بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند. در بازار امروز در مجموع ۶۲۱ میلیون سهم به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۲۶۹ هزار میلیارد تومان افت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج