۲۷۳۶۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عارف:به ۹۲ برگردم باز به‌نفع روحانی کنار میرم

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه همیشه اعتقاد به خرد جمعی داشته است، گفت:اگر به دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و ائتلاف میان جریان اصلاح طلبان بازگردم ، دوباره همان عملکرد را خواهم داشت و به نفع روحانی کنار می روم.

خبرگزاری ایرنا: رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه همیشه اعتقاد به خرد جمعی داشته است، گفت:اگر به دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و ائتلاف میان جریان اصلاح طلبان بازگردم ، دوباره همان عملکرد را خواهم داشت و به نفع روحانی کنار می روم.

محمدرضا عارف عصر یکشنبه در همایش دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف که به مناسبت سالروز ۱۶ آذر برگزار شد این مطلب را اعلام کرد.

وی در ادامه این پرسش که اگر به سال ۹۲ بازگردید چه رویکردی را انجام خواهید داد گفت: راهبرد ما مسوولیت پذیری و ادای تکلیف بوده است و حضورمان را برای تکلیف مدنظر قرار داده ایم.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: تکلیفی اگر بر گردن ما افتاد خوشحال می شویم که در خدمت مردم باشیم و اگر تکلیف بر گردن ما نباشد نیز خوشحال می شویم و در عین حال اعتقاد به خردجمعی داریم.

عارف ادامه داد: گاهی تصمیمی را اجرایی کردم که با آن مخالف بوده ام اما همیشه اعتقاد به خردجمعی داشتم و آن را مورد اهتمام قرار داده ام.

وی تاکید کرد: در انتخابات گذشته نیز وقتی جمعی به این نتیجه می رسیدند که در شرایطی یکی بماند ما نیز تصمیم گیری کردیم و اگر به همان دوران برگردم باز هم همان کار را خواهم کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای رد صلاحیت های احتمالی خواهید داشت گفت: در مورد بررسی صلاحیت ها انتظار داریم دست اندرکاران بر طبق قانون عمل کنند و به این مهم توجه داشته باشند.

عارف تصریح کرد: البته به نظر می رسد با موضع رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس تلقی کردن رای مردم، مشکلات را نخواهیم داشت چرا که ما الگویی مانند انتخابات ۹۲ را باید دنبال کنیم و در آن ایام انتخابات به گونه ای برگزار شد که همه احساس برد کردند.

وی خاطرنشان کرد: در شورای عالی سیاست گذاری کارگروهی نیز با عنوان رایزنی گذاشته ایم تا با دست اندرکاران رایزنی کنیم تا طبق قانون عمل کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: البته اگر ببینیم حقی ضایع شده است از مراجع قانونی اقدام خواهیم کرد.

عارف درباره این سوال که علت انفعال دولت در قبال گروه های فشار چیست؟ نیز گفت: دولت و وزیر کشور در قبال این گروه ها و افراد منفعل نبودند و موضع خوبی را نیز داشته اند و نمونه آن درباره پرونده قرچک ورامین بود که جزییات آن نیز بررسی شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان درباره ردصلاحیت هاشمی در انتخابات ۹۲ و موضعش نسبت به این موضوع گفت: همگان از رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی تعجب کردند؛ ما وقتی او ثبت نام کرد کل فعالیت ستادها را متوقف کردیم و گفتیم هاشمی اگر بیاید کل ستادها در خدمت ستاد او باشند.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به پرسشی درباره روز دانشجو و حضور رییس جمهوری در دانشگاه شریف گفت: برنامه فردا -دوشنبه- رسمی است و بنا بود دانشگاه تهران باشد که در آنجا هم سهمیه بندی در مورد حضور افراد و تعداد آنها صورت می گرفت و این سهمیه بندی بین دانشجویان و استادها و تشکل ها هر جایی اگر برگزار می شد انجام می گرفت.

عارف درباره اینکه جریان اصلاحات طی سالهای اخیر چه کاری برای مبارزه با آمریکا انجام داده است؟ گفت: آمریکا همان آمریکا است و ضربه هایی که ملت ما خورده فراموش نمی شود و موضع اصلاح طلبان همانند موضع سایر بزرگان نظام است.

وی درباره این ادعای یکی از دنشجویان که او را به محافظه کاری در اصلاحات متهم کرد، اظهار داشت: روند منفعلانه را قبول ندارم و این را درست نمی دانم که نفعل بودیم ؛ ما می خواهیم موثر باشیم و در کشور و نظام به اهمیت ها و اولویت ها توجه کنیم ؛ بهتر است به مسائل فرعی نپردازیم؛ ما باید بر اساس مشترکات حرکت کنیم و در این راه اختلافات را رفع نماییم.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: من منفعل نیستم؛نمی خواهم داخل نظام زور آزمایی کنم زیرا زورآزمایی ما در مقابل دشمنان و براندازان نظام است.

عارف همچنین خطاب به دانشجویان گفت: اگر مطالبات دانشجویی در سالهای قبل آرام تر مطرح می شد تاکنون آن ها حل شده بودند، شعار تند دادن که کاری ندارد؛ من هم می توانم در اینجا شعار تند بدهم و شما به به و چه چه کنید، اما این اقدام اگر خیانت به شما نباشد کم لطفی به شما است.

وی به اشتراک با جریان اصولگرایی اشاره کرد و افزود: با جریان اصولگرا ۸۵ درصد اشتراک داریم و آن ها را برادر خود می دانیم و مثل برخی ها به طرف مقابلمان بدگویی نمی کنیم؛ ما با اصولگرایان رقابت جدی داریم و فردای هفت اسفند به دنبال رفاقت با آن ها هستیم.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره نظرش نسبت به جبهه پایداری و وجود آن درون اصولگرایان با توجه به اشتراکات مطرح شده ، گفت: اشتراک ما با اصولگرایان زیاد است اما پایداری ها بخش کوچک از اصولگراها هستند که خیلی هم مورد قبول آن ها نیستند.

عارف ادامه داد: پایداری ها در میان جمع اصولگرایان غالب نیستند و ما اصولگرایان را هم دو جریان می دانیم .

وی همچنین درباره ادعاهای برخی دانشجویان مبنی بر اینکه عارف چشم خود را نسبت به سال ۸۸ بسته است؟ گفت: چشم خود را بر مسائل ۸۸ نبسته ام؛ من اگر فرصت داشته باشم اتفاقات سال ۸۸ و ۸۴ را چاپ می کنم اما در حال حاضر به صلاح نمی دانم به این مسائل بپردازم؛ بسیاری از دوستان از دیدگاه من در این باره اطلاع دارند؛ البته این حق شما است که بدانید چونکه کاندیدای رییس جمهوری بودم و بعد رییس ستاد انتخابات خاتمی شدم؛ این مسائل باید باز شود که در حال حاضر جای آن نیست؛در یک فضای کارشناسی و بدون هدف مچ گیری باید اتفاقات گذشته آسیب شناسی شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای حل مشکلات دانشجویان تا کنون چه کرده اید؟ گفت: من همه مسائل دانشجویان را در دانشگاه و در خارج پیگیری کردم، اما آن ها را رسانه ای نکردم.

عارف در ادامه به بازخوانی دوره گذشته پرداخت و افزود: ما می خواهیم از شرایط قبل از خرداد ۹۲ به یک شرایط مطلوب برسیم که این مسأله زمان بر است و باید سعه صدر داشته باشیم زیرا افرادی در بیرون از دانشگاه دنبال سکوت دانشگاه بودند و از هر نهادی برای فشار به دانشگاه استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: مشکل دیگر ما هم این است که برخی مدیران دانشگاه نحوه تعامل با دانشجویان را نمی دانند؛ گاهی هم تصمیم یک مدیر دانشگاه مورد قبول خود او هم نیست.

وی درباره سوالات دیگری مبنی بر رد صلاحیت ها در انتخابات آتی گفت: ما تابع قانون هستیم و امیدواریم دست اندرکاران امر هم بر همین مبنا عمل کنند

این عضو فعال جریان اصلاحات درباره موضوعات سال 84 و انتخابات آن دوره نیز گفت: الان نمی خواهم درباره این موارد وارد بحث شوم ؛ کار سال 84 خوب نبود و امیدواریم دیگر تکرار نشود؛ در حال حاضر نیز انتخابات و موضوع انسجام دارای اهمیت است و در هر حوزه نیز یک کاندیدا معرفی خواهد شد و این رویکرد برای انسجام در میان جریان اصلاح طلبان مد نظر است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج