جاباما
۲۷۳۷۵۳
۶ نظر
۹۵۱۳
۶ نظر
۹۵۱۳
پ

شکار بزرگ؛ گراز ۵۰۰ کیلوگرمی! +عکس

جمعه روز سیزدهم ماه معمولا روز بد یمنی به حساب می آید ولی برای پیتر مکسیموف (Peter Maximov) شکارچی روس، روز سیزدهم نوامبر ۲۰۱۵ بهترین روز شکارش بود. در این روز بود که او یک گراز عظیم ۵۰۰ کیلوگرمی را در جنگل های کوهستان یورال (Ural Mountains) به زمین انداخت.

برترین ها: جمعه روز سیزدهم ماه معمولا روز بد یمنی به حساب می آید ولی برای پیتر مکسیموف (Peter Maximov) شکارچی روس، روز سیزدهم نوامبر 2015 بهترین روز شکارش بود. در این روز بود که او یک گراز عظیم 500 کیلوگرمی را در جنگل های کوهستان یورال (Ural Mountains) به زمین انداخت.

ماکسیموف 36 ساله، یکی از بنیان گذاران مزرعه ی شکار آندریف (Andreev Hunting Farm) به روال هر آخر هفته، برای شکار به جنگل های نزدیک روستای شوکوروف (Shokuruv) رفت. او چند تله برای گراز وحشی روی زمین کاشت، از برج شکار بالا رفت و به آرامی منتظر پیدا شدن حیوان شد. او چه می دانست که قرار است باعث حسادت تمام شکارچیان حرفه ای در سرتاسر دنیا شود. من نمی دانم او از چه طعمه ای استفاده کرده بود، اما هرچه که بود بزرگترین گرازی که در عمرش دیده بود را در برابر چشمانش پدیدارشد. درحالی که سعی می کرد آرامش خود را بازیابد، شکارچی با تجربه حیوان را هدف قرار داد و به آن شلیک کرد که البته گلوله به گراز اصابت کرد ولی او را از پا نینداخت. حیوان زخمی به عمق جنگل فرار کرد و ظاهرا ماکسیموف بیش از حد از گراز می ترسید که به تنهایی به دنبالش برود، پس یک نفر از تیراندازان محلی را به خدمت گرفت تا در دنبال کردن گراز به او کمک کند.

شکار بزرگ؛ گراز 500 کیلوگرمی! +عکس

دو مرد مدت زیادی دنبال اثری از گراز گشتند، تا بالاخره لکه ی خونی پیدا کردند و تعقیب اثر خون آنها را به حیوان زخمی رساند. گراز در حالی که هنوز زنده بود ولی به نظر نمی توانست حرکت کند، روی برف دراز کشیده بود. ماکسیموف یک تیر دیگر به حیوان زد که به گفته ی خودش تنها او را عصبانی کرد و با تمام انرژی باقی مانده در بدنش به آنها حمله ور شد. دو شکارچی پشت درختان پناه گرفتند و تیر سوم را به سمت گراز شلیک کردند که بالاخره گراز را به زمین انداخت.

در نگاه نزدیک تر ماکسیموف متوجه شد که لاشه ی حیوان در ماشینش جا نمی شود. حتی اگر هم جا می شد آن دو به تنهایی نمی توانستند این گراز غول پیکر را پشت ماشین سوار کنند، ولی او نمی خواست که این فرصت خود نمایی را از دست بدهد، پس حیوان را به پشت ماشین بست و تا روستای شوکوروف کشاند. او سریع از فردی خواست که چند عکس از این گراز بگیرد و ماکسیموف آن را با توضیح اینکه این گراز حدود ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و ترازوی شکار او برای چنین وزنی طراحی نشده در فضای مجازی آپلود کرد. دوستان شکارچی اش بعدا به او کمک کردند تا اندازه و وزن دقیق این گراز را محاسبه کند. این حیوان ۵۳۵ کیلوگرم وزن و یک متر و هفتاد سانتی متر قد داشت.

شکار بزرگ؛ گراز 500 کیلوگرمی! +عکس

بعدها عکس های ماکسیموف در حال ژست گرفتن با گراز در Imperial Hunting آپلود شد که از آنجا به سرعت در فروم های شکار روسی پخش شد و مورد توجه قرار گرفت.

این یک داستان شکار خوب است اما بازخورد هایی منفی نیز بعد از اینکه E۱ NEWS این خبر را پوشش داد، دریافت کرد. بیشتر مردم طرز کشته شدن گراز را "بزدلانه" خواندند. نه تنها در دفعه ی اول ماکسیموف از بالای برج به سمت گراز شلیک کرد، بلکه دوباره زمانی که بدون دفاع روی زمین خوابیده بود به آن شلیک کرد. یک نفر در اعتراض به این خبر گفته است:" کشتن بی منطق برای پیدا کردن احساس رضایت از خود، فقط برای آدم های خشن و کوته فکر که از خون لذت می برند می تواند مفرح باشد."

شکار بزرگ؛ گراز 500 کیلوگرمی! +عکس

طبق ویکی پدیا (Wikipedia) گراز های وحشی در اروپای شرقی می توانند به اندازه ی یک خرس قهوه ای با وزن ۲۷۰ کیلو و ارتفاع ۱۱۸ سانتی متر برسند. و گراز های نر در مناطقی از روسیه رکورد ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلو گرم و ارتفاع ۱۲۵ سانتی متر را ثبت کرده اند. با این حال با توجه به اینکه شکار بی رویه در گذشته از رشد حیوانات تا اندازه ی کامل خود جلوگیری کرده، امروزه ما به ندرت شاهد چنین حیوانات غول پیکری هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخی چرا حیوان بیزبان را کشتین چقدر باعث تاسفه
      حیوان داشته زندگی اش را میکرده !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدونستی چند تا درخت ا کشاورزای بدبخت نابود کرده تا شده پانصد کیلو

    • دخی

      دیگر نمدوننن چکار کن عقده دارن نجات دادن حیوان وانسان بودن رو فراموش کردن

    • اصغر

      از اینکه در شکار گراز فعالیت دارین جای تشکر داره فقط در مورد ساخت تله گراز اطلاعات بدین تا من در لواسان از دست این حیوان نجات پیدا کنیم با تشکر عبادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از لواسان برو تو رفتی خونه اونا

    • Razayeg

      بزنند رحم نکنند رحم بر این حیوانات دزد حرامه چرا محیط زیست دفاع میکنه از گراز ها بعد خودشونو وظیفه شناس هم می دونند من خودم چندین گله از اینا تو جنگل دیدم مثل سگ میترسند فرار می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج