۲۷۳۹۴۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برف تمام شد؛ هوا سردتر می شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، اظهارداشت: با خروج سامانه بارشی ، در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

مهر نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، اظهارداشت: با خروج سامانه بارشی ، در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

احد وظیفه درباره سردترین نقاط ایران طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: شهرستان فریدون شهر اصفهان با دمای ۱۷ درجه زیر صفر سردترین شهرستان کشور و کرمانشاه با دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

امروز سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است که پیامد آن ابرناکی، بارش باران و برف، در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید اما موقتی است.

در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مناطق یاد شده کاهش دید به علت مه و کولاک برف رخ خواهد داد که هموطنان باید تمهیدات لازم را برای سفر در این مناطق اتخاذ کنند.

فردا سامانه بارشی در شمال شرق و شرق کشور فعال است و از اواخر وقت فردا با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک استقرار یافته و تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

امروز شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، شمال اصفهان، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی است. امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

بارش برف تا امروز بعد از ظهر در تهران ادامه دارد و از اواخر وقت امروز این بارش‌ها تضعیف می‌شود و تا آخر هفته نیز هیچ بارشی در تهران نخواهیم داشت. فقط در برخی از مناطق استان تهران وزش باد شدید پیش بینی شده است و هوا سردتر خواهد شد.

در حال حاضر ایلام با دمای منفی ۹ و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان‌های ایران هستند.هوای تهران به سه درجه زیر صفر می رسد

احد وظیفه ضمن اشاره به وضعیت استان‌های پربارش امروز کشور، از قطع بارش‌ها در برخی نواحی و فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور در روز آینده خبر داد و افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی فعالی به جنوب غرب کشور بوده است، گفت: بر این اساس ابرناکی،‌ بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در جنوب غرب،‌ غرب،‌ نواحی مرکزی و در بعدازظهر شمال غرب،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه بارش در شمال غرب،‌ غرب کشور، دامنه‌های البرز و مناطق کوهستانی جنوب غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز دوشنبه، در نیمه غربی کشور با نفوذ توده‌های سرد، ابرناکی کاهش و بارش قطع می‌شود و در این روز سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال بوده و بارش در دامنه‌های شرقی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و بطور پراکنده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش روز یکشنبه در استان‌های کردستان، گیلان، شمال همدان و مرکزی، چهار محال و بختیاری،‌کهکیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، شمال اصفهان،‌خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد شدید، در بعدازظهر کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۵ و منفی ۳ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه، کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۸ و منفی یک درجه سانتیگراد خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج