۲۷۴۰۳۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چسب زخم هوشمند هم ساخته شد!

پزشکان اغلب اوقات بیش از میزان مورد نیاز برای زخم‌های ناشی از سوختگی آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: گروهی از محققان دانشگاه Bath نوع جدیدی از چسب زخم درخشان را ابداع کرده‌اند که می‌تواند عفونت زخم را تشخیص دهد.

چسب زخم هوشمند هم ساخته شد!

باکتری‌هایی که در مقابل آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت نشان می‌دهند و آنها را پس می‌زنند یکی از مشکلات پزشکی هستند که باید حل شوند. اما محققان دانشگاه Bath از نمونه‌ی اولیه‌ی یک چسب زخم رونمایی کردند که می‌تواند میزان مقاومت باکتری‌ها را کاهش دهد؛ که به دنبال آن آنتی‌بیوتیک کمتری به بدن بیمار تزریق خواهد شد.

این چسب زخم آزمایشی که محققان دانشگاه Bath ساخته‌اند محتوی ماده‌ای شبیه به ژل و کپسول‌های کوچکی است که رنگ فلورسنت غیر سمی به بیرون می‌دهند. وقتی این چسب زخم در تماس با باکتری مضر قرار می‌گیرد، به رنگ سبز می‌درخشد. درخشش این چسب زخم در واقع به پرستاران یا پزشکان هشدار می‌دهد که زخم عفونت کرده است. بدن وقتی می‌خواهد در مقابل باکتری از خودش دفاع کند یک لایه‌ تشکیل می‌دهد که این لایه هم به نوبه‌ی خود موادی سمی ترشح می‌کند که با چسب زخم وارد واکنش شیمیایی می‌شود. در نتیجه‌ی این واکنش شیمیایی، پوسته‌ی کپسول‌های رنگ درون باند سوراخ می‌شود. وقتی آن رنگ در ژل اطراف‌اش حل می‌شود، چسب زخم می‌درخشد.

در وب‌سایت Technology Review نوشته شده که پزشکان اغلب اوقات بیش از میزان مورد نیاز برای زخم‌های ناشی از سوختگی آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند؛ مخصوصا در کودکان. چرا که عفونت، احتمال به وجود آمدن باکتری‌هایی را که در مقابل آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند، افزایش می‌دهد. براساس گفته‌ی «توبی جنکینز» (Toby Jenkins) پروفسور شیمی بیوفیزیکی در دانشگاه Bath، این چسب زخم به خصوص برای مانیتور بیماران پس از عمل جراحی مفید خواهد بود، حتی به تشخیص زخم‌های عفونت کرده هم کمک می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج