۲۷۴۰۷۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عراقچی: تفاهم خوبی با ۱+۵ حاصل شد

دومین نشست کمیسیون مشترک برجام امروز در دو نوبت صبح و عصر در وین برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم: دومین نشست کمیسیون مشترک برجام امروز در دو نوبت صبح و عصر در وین برگزار شد.

در نشست امروز درباره نحوه برچیدن تحریم‌ها و دستور العمل‌های مرتبط آنها و همچنین درباره پیش نویس قطعنامه شورای حکام آژانس که قرار است در نشست آتی این شورا مطرح و به رای گذاشته شود، بحث شد.

دو نوبت نشست امروز این کمیسیون مجموعا حدود سه ساعت و نیم به طول انجامید.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران پس از نشست نوبت عصر از « تفاهم خوب» میان ایران و ۱+۵ برای ارائه قطعنامه به شورای حکام و بستن پرونده پی.ام.دی خبر داد و گفت: با توجه به این تفاهم این هدف محقق خواهد شد.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه اظهار داشت: کشورهای ۱+۵ متن پیش نویس قطعنامه ای را آماده کرده اند که در خصوص ابعاد مختلف ان مشورت ها و بحث هایی داشتیم. فکر می کنم تفاهم بسیار خوبی در این خصوص وجود دارد که قطعنامه باید منجر به بسته شدن پی.ام.دی شود.

وی تاکید کرد: طبعا کشورهای ۱+۵ این پیش نویس را به شورای حکام ارائه خواهند داد و روز ۱۵ دسامبر شورای حکام تصمیم گیری خواهد کرد.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: فکر می کنم با توجه به تفاهمی که به دست امده و وجود دارد انشاءالله این کارمحقق خواهد شد.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره انتظار ایران در این زمینه گفت: انتظار ما کاملا روشن است و قبلا هم گفته شده. پرونده موسوم به پی.ام.دی یا همان ابعاد نظامی احتمالی با توجه به گزارشی که اقای آمانو داده و در حقیقت وجود یک برنامه نظامی هسته ای در ایران را رد کرده باید بسته شود.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: شورای حکام باید پرونده را ببندد. راه در این مسیر کاملا هموار است. تفاهمی که بین ما و ۱+۵ وجود دارد بر همین اساس است و قطعنامه ای هم که اماده شده با همین تفاهم اماده شده و انشاءالله منجر به بسته شدن خواهد شد.

عراقچی همچنین امروز در فاصله بین دو نوبت جلسه کمیسیون مشترک گفته بود: درباره سایر مراحل اجرایی شدن برجام و قدم‌هایی که باید تا قبل از روز اجرایی شدن توسط برداشته شود لازم بود هماهنگی‌ها و بحث‌هایی صورت می‌گرفت.

عراقچی فضای جلسه را خوب توصیف کرد و افزود: به نظرم هم فضای جلسه فضای خوبی بود و هم اینکه اراده و تمایل همه طرف‌ها مبنی بر پیشرفت فعالیت‌ها و اجرای برجام بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aidin

      تفاهم خوب برای مردم ایران یعنی رفاه اقتصادی اجتماعی و ........ ، این تفاهم ها به درد خودتون میخوره و بسسسس! که از قرار هم برای شماها خوب نتیجه داده!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج