جاباما
۲۷۴۲۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آقای روحانی این بار «مچکریم»

روزنامه خراسان که گاه رویکردهای انتقادی هم نسبت به دولت یازدهم داشته، یک روز بعد از برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه‌های مختلف که با حضور نمایندگان طیف‌های مختلف برگزار شد، یادداشتی در تقدیر از رئیس‌جمهور منتشر کرد.

روزنامه خراسان که گاه رویکردهای انتقادی هم نسبت به دولت یازدهم داشته، یک روز بعد از برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه‌های مختلف که با حضور نمایندگان طیف‌های مختلف برگزار شد، یادداشتی در تقدیر از رئیس‌جمهور منتشر کرد.

خراسان در یادداشتی کوتاه که به عنوان «آقای روحانی این‌بار مچکریم» منتشر کرده، آورده است: ۱۶ آذر امسال پرشور برگزار شد. اگرچه بخشی از این شور به حضور افراد مطرح طیف‌های مختلف سیاسی در فضای دانشگاه برمی‌گشت، اما بخش عمده این شور به حضور متفاوت رئیس‌جمهور مربوط است.

حسن روحانی اگرچه طی دو سال گذشته نیز در مراسم روز دانشجو حضور یافته بود، اما حضور امسال وی متفاوت بود؛ چراکه فرصت مناسبی برای تشکل‌های مختلف دانشجویی فراهم شد تا مطالبات، نقدها و بعضاً تعریض‌های تند خود را خطاب به رئیس‌جمهور مطرح کنند.

شاید بتوان گفت که روحانی برای معدود دفعات خود را در معرض نقد رو در رو، آن هم چنین صریح قرار داد و البته با سعه‌صدر نیز شنونده این نقدها و عبارات تند و تیز نیز بود. از آن بالاتر این‌که وی در فرصت پاسخگویی و سخنرانی خود این تندی‌ها را با تندی پاسخ نداد که نشانه یک تغییر رویکرد در رئیس‌جمهور است، چراکه طی دو سال اخیر دیده شده بود که وی بعضاً در مواجهه با نقدها و تعریض‌های تند، واکنش‌های تندی نشان داده و منتقدان را با عبارات تند نواخته است.

در این میان، اگرچه رویکرد مسئولان از جمله رئیس‌جمهور اثرگذاری جدی در فضای سیاسی دارد، اما سایر نقش‌آفرینان از جمله دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نیز مسئول هستند و باید اخلاق و انصاف را در نقد خویش لحاظ کنند و بدانند که سعه‌صدر مسئولان ممکن است آن اندازه که توقع می‌رود زیاد نباشد و در برابر نقدهایی که از دایره دلسوزی و انصاف خارج می‌شود، موضع تند بگیرند که این مسأله می‌تواند روند ایجاد شده را با اخلال مواجه کند.

در هر صورت باید توجه داشت که نوسان سیاست در فضای دانشگاه، نسبت به فضای عمومی جامعه بیشتر است. به عبارت روشن‌تر دانشگاه زودتر و داغ‌تر از جامعه، سیاسی می‌شود و زمانی که فضای سیاست سرد شود، زودتر و بیشتر از فضای عمومی جامعه از عرصه سیاست فاصله می‌گیرد. شاید این واقعیت، ریشه در خصلت جوانی و هیجانی بودن دانشجویان داشته باشد و باید برای مهار این خصلت و رفع آسیب‌های مترتب بر آن، کنشگری سیاسی در فضای دانشگاه را منطقی‌تر، معقولانه‌تر و مسئولانه‌تر کرد. در هر حال با سعه‌صدر و موضع‌گیری دیروز آقای روحانی باید خطاب به ایشان گفت: آقای روحانی این‌بار «مچکریم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج