۲۷۴۲۳۳
۵۱۰۱
۵۱۰۱
پ

گشتی در دکوراسیون سنتی خانه‌های ایرانی

این خانه، در واقع منزل یکی از پزشکان حاذق دوره قاجار بوده است. منزل او در سال ۱۲۶۲ خورشیدی ساخته شد، با ۸۰۰ مترمربع مساحت که نمونه‌ای از معماری خانه‌های قاجار است.

وب سایت چیدانه: داستان «شهرزاد» به پنج، شش دهه پیش برمی‌گردد؛ به سال‌های دهه ۳۰ شمسی. داستانی عاشقانه که در دل اتفاقات تاریخی روایت می‌شود. برای ساخت این مجموعه که عنوان گران‌ترین ملودرام تلویزیونی و بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین مجموعه تاریخ سینما و تلویزیون ایران در بخش خصوصی را یدک می‌کشد، بیش از ۱۰۰ لوکیشن بازسازی و به شکل دهه‌ ۳۰ طراحی شده است که در این مطلب می خواهیم به اصلی ترین آن ها اشاره کنیم.

سریال شهرزاد، گشتی در دکوراسیون سنتی خانه های ایرانی

گشتی در دکوراسیون سنتی خانه‌های ایرانی

اولین سریال حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی به دل تاریخ سفر کرده و همین انتخاب باعث شده همه اجزای صحنه‌ها، دکورها و لوکیشن‌ها با دقت و ظرافت طراحی، اجرا و استفاده شوند. به همین بهانه سراغ «حسن روح‌پروری»، طراح صحنه سریال «شهرزاد» رفته‌ایم تا او از این جزییات و ظرافت‌ها بگوید پس با چیدانه در این مطلب همراه باشید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


آپارتمان شماره ۱ محلات، طراحی مقرون به صرفه با مصالح بوم آورد

گشتی در دکوراسیون سنتی خانه‌های ایرانی

بخش عمده اقتصاد محلات، وابسته به برش و تولید سنگ می باشد؛ که بیش از نیمی از این سنگ ها به علت ناکارآمدی برش سنگ، به دور ریز بدل می گردند. پروژه ی آپارتمان شماره ۱ محلات از دفتر معماری کالکتیوترین به معماری رامین مهدی زاده با تبدیل این ناکارآمدی به شگردی اقتصادی و زیست محیطی، به استفاده ی مجدد از این دورریزها در نماهای بیرونی و چندی از نماهای داخلی پرداخته است و به بازیافت سنگ های حاصل از تولیدات سازندگان محلی اقدام نموده است و توانسته رتبه اول جایزه معمار سال ۱۳۸۹ در گروه ساختمانهای مسکونی را از آن خود کند، با چیدانه همراه باشید تا به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


شومینه الکلی جایگزینی بی دردسر برای شومینه های سنتی

استفاده ی بهینه از انرژی در ساختمان منجر به نوآوری هایی در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون داخلی شده است. شومینه هم که از دیرباز با عملکرد ضعیفی در مصرف انرژی و میزان بالای انتشار ذرات همراه بوده است، برای نوآوری و اختراع مجدد در اولویت قرار می گیرد. دودکش شومینه ی سنتی نیاز به سوراخی در سقف خانه دارد که حرارت از دست رفته به سرعت در آن بالا می رود و برای افرادی که در مناطقی با محدودیت هایی خاص زندگی می کنند، سوزاندن چوب امکان پذیر نخواهد بود.

گشتی در دکوراسیون سنتی خانه‌های ایرانی

دو جایگزین رایج برای شومینه های سنتی که به دلیل نصب، نگهداری و استفاده ی آسان تر مشتریان زیادی را جذب کرده اند، شومینه های الکلی و شومینه های با سوخت ژلی هستند. اگر می خواهید با این شومینه ها بیشتر آشنا شوید و تصمیم بگیرید که کدام مدل شومینه مناسب دکوراسیون منزل شماست، با این مطلب چیدانه همراه شوید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


پرده های متفاوت برای دکوراسیون منزل!

برف نو، برف نو، سلام، سلام! بنشین... خوش نشسته ای بر بام... پاکی آورده ای... ای امید سپید....! زمستان از راه رسیده است و شادی را به قاب پنجره ها آورده است، عجب هوای بی نظیری... آدم دلش می خواهد پشت قاب پنجره بنشیند پرده را کنار بزند و یک لیوان چای... غرق شود در دنیای خیال سپید...!

گشتی در دکوراسیون سنتی خانه‌های ایرانی

پنجره ها عنصر های جذابی هستند که ما را با دنیای هر چند ماشینی بیرون پیوند می زنند! اما در این دنیای ماشینی هم می توان به یک درخت کاج پر کلاغ دل خوش کرد...! پرده ها را کنار بزنید، اصلا بیایید به قاب پنجره ها پرده های متفاوت هدیه دهیم....با چیدانه همراه باشید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج