جاباما
۲۷۴۳۱۴
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

خلبان ۱۷ ساله‌ای که هنوز گواهینامه ندارد!

موشه‌کای به راحتی توانسته با مشکلات سنین نوجوانی و جوانی کنار بیاید و به عنوان یک نوجوان کالیفرنیایی در حال حاضر دو مدرک کالج و یک کتاب منتشر شده دارد. به زودی مدرک خلبانی را می‌گیرد و البته این روزها در ناسا کار می‌کند.

مجله مهر- شراره داودی: ۱۷ سالگی برای خیلی از نوجوان‌ها سن عجیبی و بحران‌زایی است که تازه خودشان را می‌شناسند. اما داستان موشه‌کای کالوین فرق می‌کند.

خلبان ۱۷ ساله‌ای که هنوز گواهینامه ندارد!

موشه‌کای به راحتی توانسته با مشکلات سنین نوجوانی و جوانی کنار بیاید و به عنوان یک نوجوان کالیفرنیایی در حال حاضر دو مدرک کالج و یک کتاب منتشر شده دارد. به زودی مدرک خلبانی را می‌گیرد و البته این روزها در ناسا کار می‌کند.

موشه در شرق لس‌آنجلس زندگی می‌کرده و در سن هشت سالگی تبدیل به جوان‌ترین دانشجو در امریکا می‌شود و می‌تواند در ۹ سالگی با معدل بالا فارغ‌التحصیل شود. در همان زمان یک کتاب زندگینامه نوشت که البته همان سال پرفروش‌ترین کتاب شد. بعد از این‌‌ها به نظر می‌رسید یک مدرک دانشگاهی برای موشه کافی نیست و از همین رو در ۱۵ سالگی در رشته ریاضیات از دانشگاه کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد.

خلبان ۱۷ ساله‌ای که هنوز گواهینامه ندارد!

این کودک خارق‌العاده امسال برای گرفتن سومین مدرک دانشگاهی در رشته امنیت سایبری آماده می‌شود، اما خودش برای چند ترم دست نگه داشته تا بتواند کارش در ناسا را گسترش دهد. او در ناسا برای توسعه فن‌آوری نظارت بر هواپیماهای بدون سرنشین کمک می‌کند.

البته این‌ها همه کاری نیست که موشه انجام داده است، او در چند رشته ورزشی نیز فعالیت دارد و توانسته مدال‌هایی نیز کسب کند. با داشتن تمام این افتخارات، موشه خودش را جدا از دیگران و متمایز نمی‌داند و می‌گوید نباید او را با دیگران مقایسه کرد، چون او تلاش می‌کند بهترین کاری که از دستش بر می‌آید را انجام دهد.

استاد ریاضیات موشه در دانشگاه نیز در این باره توضیح می‌دهد: «هر کسی که موشه را می‌بیند، فکر می‌کند او به شکل طبیعی و از همان ابتدای تولد نابغه بوده، در صورتیکه موشه خیلی زیاد تلاش می‌کند و من معتقد هستم هرکسی که همین قدر تلاش کند، می‌تواند موفق باشد.» او می‌گوید که موشه نیز مانند هر نوجوان دیگری لحظاتی در زندگی‌اش سردرگم شده و رویاهای خودش را دارد، اما هرگز از تلاش و دنبال کردن علاقه‌اش نگذشته است.

تلاش‌های موشه از نگاه‌ها پنهان نمانده و ناسا به تازگی برای یک شغل مشخص با او تماس گرفته است، شاید پیش از این ناسا او را به دلیل سن کمی که داشت رد کرده بود، اما حالا او بهترین فرد برای این شغل است. ریکاردو، مدیر و مربی موشه در ناسا است و توضیح می‌دهد: «من به کسی نیاز داشتم که با نرم افزارها کار کرده باشد و همچنین با الگوریتم‌های ریاضی آشنایی کاملی داشته باشد و البته خلبانی را هم بداند.»

خلبان ۱۷ ساله‌ای که هنوز گواهینامه ندارد!

شغلی که امروزه موشه در ناسا دارد به شبیه سازی از هواپیماهای بدون سرنشین است تا بتوانند راه‌های ایمنی برای پرواز آن‌ها پیدا کنند. با وجود دستاوردهایی که موشه در این مدت ، اما یک چیز را هنوز نتوانسته بدست بیاورد و آن هم گواهینامه رانندگی است! او حالا برای رسیدن به ۱۸ سالگی روزشماری می‌کند تا بتواند این گواهینامه را نیز در لیست خودش داشته باشد. در حال حاضر او از اتوبوس و تاکسی برای رسیدن به دانشگاه و محل کار استفاده می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج