۲۷۴۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چه چیزهایی را می‌توان جایگزین خوراکی‌های وسوسه‌انگیز و چاق‌کننده کرد؟

بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!

همه ما عاشق قند و شيريني هستيم و متاسفانه اکثر غذاها از نوشيدني‌ها، ميان وعده‌ها تا دسرها غني از قند هستند.

بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!

گاهي به قدري طعم اين غذاها هيجان‌انگيز و لذتبخش است که ولع و اشتها براي خوردن آنها چندين برابر مي‌شود. در اينجا غذاهاي قندي (که بیش از هر چیز دیگر ما را برای خوردن وسوسه می‌کنند) را به شما معرفي مي‌کنيم و جايگزين‌هاي آن را نيز در اختيار شما مي‌گذاريم.


بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!

چای سبز به جای چای سرد

وقتي تشنه هستيد، بهترين نوشيدني که مي‌تواند شما را وسوسه کند، چاي‌سرد است. در حالي​که يک بطري چاي‌سرد حاوي ۱۶۰‌کالري و ۴۰ گرم قند است.
جایگزین: می‌توانید نوشیدنی‌های طعم‌دار اما رژیمی را که کالری آنها صفر است، به جای چای‌سرد استفاده کنید. اگر طعم چای را دوست دارید، بهترین گزینه برایتان چای سبز، سیاه یا سفید است. می‌توانید آن‌را دم کرده و سپس برای چند ساعتی آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود، در این صورت دیگر نیازی به افزودن شکر و قند نیست.


بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!

آبنبات؟ نه!

قبل از شام یا هنگام غروب، وقتی سخت مشغول کار کردن هستید یا از کار روزانه فارغ شده‌اید، خوردن یک نوشیدنی با آبنبات حسابی می‌چسبد، اما خوردن ۵۶ گرم آبنبات، ۳۵ گرم قند به شما اضافه می‌کند.
جایگزین: بهتر است لذت خوردن آبنبات را با شکلات عوض کنید و به جای خوردن آبنبات از شکلات‌های تلخ استفاده کنید. این شکلات‌ها حاوی حداقل 60 درصد کاکائو هستند و مقدار قند آنها بسیار کم است. اطلاعات مربوط به شکلات را می‌توانید از روی برچسبی که به آنها زده شده است، متوجه شوید.


بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!

پاستیل رژیمی بخرید

رنگ و لعاب پاستیل، مهم‌ترین عامل وسوسه کردن شما برای خوردن آن است. وقتی به حجم انبوهی از پاستیل‌های رنگ و وارنگ نگاه می‌کنیم، اراده خود را از دست می‌دهیم در حالی‌که بد نیست بدانید خوردن ۲۰ عدد پاستیل کوچک حاوی ۱۶ گرم قند است.
جایگزین: اگر فقط عاشق رنگ‌ها هستید و رنگ‌ها شما را وسوسه می‌کند، می‌توانید از پاستیل‌های رژیمی استفاده کنید. خوشبختانه امروزه انواع تنقلات و خوراکی‌های رژیمی وارد بازار شده‌اند که می‌توانید از خوردن آنها لذت ببرید.


بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!

نخوری چی می‌شه؟

اسمارتیزهای رنگارنگ که از وسوسه‌انگیزترین هله‌هوله‌هایی است که در طی روز و به عنوان میان وعده مصرف می‌شود. این خوراکی خوش‌رنگ و لعاب، نه تنها دارای کالری و قند فراوانی است، بلکه می‌تواند به سلامت دندان نیز آسیب وارد کند.
جایگزین: می‌توانید از لوبیای سویا یا برنجک استفاده کنید و بدون اینکه کالری اضافه به بدن خود برسانید از طعم آن لذت ببرید.


بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!

مقابل وسوسه کلوچه بایست

کیک و کلوچه از اصلی‌ترین میان‌وعده‌ها هستند که یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی بعدازظهر را تشکیل می‌دهند. معمولا سرکار، خوردن یک عدد کلوچه با چای می‌چسبد، اما مراقب باشید که یک عدد کلوچه کوچک، حاوی ۲۰ گرم قند است.
جایگزین: می‌توانید در منزل، با همان طعم دلخواه، کلوچه مورد علاقه خود را با یک‌سوم میزان قندی که در بیرون استفاده می‌شود، تهیه کنید. (می‌توانید به جای آرد سفید نیز از آرد گندم استفاده کنید.)


بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!

ماست میوه‌ای دست‌ساز

ماست می‌تواند یک میان‌برنامه عالی باشد و پروتئین و پروبیوتیک موردنیاز بدن را تامین کند، اما در این میان یک مشکل وجود دارد. ۱۷۰ گرم ماست میوه‌ای و طعم‌دار حاوی ۳۳ گرم قند است.
جایگزین: می‌توانید این ماست‌ها را خودتان در خانه تهیه کنید. به ماست بدون چربی یک‌چهارم قاشق چایخوری پودر وانیل و یک یا دو قاشق چایخوری شکر رژیمی به ماست خود اضافه کنید، سپس یک پیمانه میوه خرد شده به آن اضافه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج